نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران گفت: مردم آذربایجان و تبریز در طول تاریخ در تحولات و جریان های تاریخی کشور پیشقدم و پیشگام بودند.
کد خبر: ۸۹۸۹۲۷۹
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی افزود: در طول تاریخ به علت وجود شخصیت ها و مفاخر بزرگ ملی و مذهبی مانند آیت الله خویی، آیت الله سبحانی، علامه طباطبایی، علامه امینی، علامه جعفری، ستارخان، باقرخان و شهریار در آذربایجان، مردم این خطه در جریان های ملی و اسلامی پیشقدم بوده و همواره در تمام صحنه ها حضور داشتند.
وی با بیان اینکه اولین پایتخت شیعه در کشور در تبریز و زمان تاج گذاری شاه اسماعیل صفوی ایجاد شد، اظهار کرد: مردم آذربایجان در جریان تحریم تنباکو، مشروطیت، حرکت شیخ محمد خیابانی، مقاومت ثقه الاسلام، مبارزه با رضاخان، جریان مسجد گوهردشت، نهضت ملی نفت، نهضت امام راحل و سایر جریان ها پیشگام بودند.
حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به قیام 29 بهمن سال 56 یادآوری کرد: اگر همت و دلاوری آذربایجانی ها و تبریزی ها نبود این قیام خاموش می شد ولی تبریز دلاور و قهرمان و آذربایجانی های غیور حرکتی انجام دادند که ستون فقرات رژیم طاغوت را شکستند.
وی ادامه داد: اگر حرکت توفنده مردم این خطه نبود به این آسانی ستون فقرات این رژیم شکسته نمی شد و مردم آذربایجان به مردم ایران جرات و روحیه دادند تا 22 بهمن 57 پیش آمد.
حجت الاسلام پورمحمدی گفت: آذربایجانی ها در دوران دفاع مقدس نیز با تقدیم شهدایی مانند شهید یاغچیان، باکری، تجلایی، شفیع زاده ها نقش ایفا کردند و اکنون نیز پس از 39 سال در 22 بهمن امسال حضوری تماشایی برای حمایت و دفاع از نظام، انقلاب و ولایت فقیه داشتند.
امام جمعه مراغه افزود: مردم آذربایجان عاشق اهل بیت (ع)، امام راحل و رهبری و ولایت مدار بوده و در عمل نیز نشان داده اند فدایی نظامن و اهل بیت (ع) هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها