در جلسه بررسی محرومیت موگویی، بازفت و دیناران عنوان شد:
معاون عمرانی و روستایی بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاریگفت: 4300 مسکن روستایی در مناطق موگویی، بازفت و دیناران نیازمند مقاوم‌سازی است
کد خبر: ۸۹۸۹۲۹۸
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سعید جعفری صبح امروز در جلسه بررسی محرومیت سه منطقه موگویی، بازفت و دیناران در مصلی امام خمینی شهرکرد، اظهار کرد: در تمام کشور محرومیت‌هایی وجود دارد که با دریافت نامه‌ای از دفتر مقام معظم رهبری به بنیاد برکت بررسی وضعیت سه نقطه محروم در چهارمحال و بختیاری در اولویت قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه محرومیت‌زدایی در کشور نیازمند نگاه همه‌جانبه است، افزود: در زمینه سخت عملیاتی انجام شده و به بخش نرم محرومیت‌زدایی باید توجه بیشتری شود.

معاون فنی و طرح‌های زیر بنایی بنیاد برکت اضافه کرد: نگاه باید جامع باشد و معیشت پایدار نیز مورد توجه قرار گیرد.

جعفری ادامه داد: کارهای اساسی و پیش‌نیاز باید مورد توجه قرار گیرد تا گره محرومیت باز شود.

وی گفت: در انجام پروژه‌های محرومیت‌زدایی مناطق باید سهم دستگاه‌های ملی و استانی مشخص شود و هماهنگی مورد نیاز انجام شود.

حفیظ‌الله کوهی نیز در این نشست اظهار کرد: در سه منطقه محروم موگویی، بازفت و دیناران، چهار هزار و 300 مسکن روستایی نیازمند مقاوم‌سازی داریم که تنها یک هزار مسکن از محل تسهیلات داخلی تأمین می‌شود و مابقی نیازمند اختصاص بودجه ملی هستند.

وی افزود: به دلیل نبود وسع مالی مردم مناطق محروم نیازمند 40 میلیارد کمک‌های بلاعوض برای مقام‌سازی مسکن روستایی هستیم.

معاون عمرانی و روستایی بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری ادامه داد: 77 روستا در این سه منطقه وجود دارد که باید اعتبار کافی برای اجرای طرح هادی نیز در نظر گرفته شود.

ارسال نظرات