مسؤول طرح هجرت شهرستان بروجن با بیان اینکه یکی از عوامل گریز از دین، تبلیغات دروغین و توطئه‌های دشمنان است، گفت: دشمنان بر روی سست‌کردن اصول دین در نگاه مردم، کشتن روح تقوا و پاک‌دامنی در نهاد مسلمانان و زشت جلوه‌دادن چهره اسلام تمرکز دارند.
کد خبر: ۸۹۸۹۳۰۰
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری به نقل از فارس؛مسئول طرح هجرت شهرستان بروجن با اشاره به اینکه دین‌گریزی جوانان آسیبی در جامعه امروزی است که دلایل بیرونی و درونی دارد، اظهار کرد: یکی از عوامل دین‌گریزی یا تضعیف عقاید دینی افراد، فقر و ناداری است.

وی با بیان اینکه فقر، دین‌داری را تهدید می‌کند و مانع رشد اخلاقی و تعالی انسان و موجب سقوط به ورطه کفر و تباهی می‌شود، افزود: تعالیم اسلامی، فقر را نکوهش نموده و پیامدهای زیان‌بار آن را به حاکمان و متولیان جامعه تذکر می‌دهد.

مسئول طرح هجرت شهرستان بروجن اضافه کرد: در روایات اسلامی، فقر عامل افزایش خطا و گناه، دشوارتر از کشته شدن، سخت‌تر از آتش نمرود، موجب سراسیمگی عقل و کلید بدبختی و نومیدی دانسته شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نقش محیط، مثل خانه، مدرسه و اجتماع در گرایش انسان به امور متعالی و دین‌داری غیر قابل انکار است، ادامه داد: هر چقدر اجتماع و محیط، به دین و ارزش‌های متعالی گرایش داشته باشد، افراد نیز به همان سمت و سو کشانده می‌شوند؛ البته استثنا هم وجود دارد.

وی گفت: همان‌گونه که اصلاح رهبران دینی موجب اصلاح مردم و از علل رشد دین و گرایش مردم به ارزش‌ها می‌شود، فساد و عملکرد ناشایست رهبران دینی و عالمان نیز موجب انحراف و دین‌گریزی مردم خواهد شد؛ زیرا وقتی مردم می‌بینند مدعیان به گفتار خویش ایمان ندارند و برخلاف دستورات دین عمل می‌کنند، در صداقت دعوتشان شک می‌کنند و در انجام اعمال دینی دچار تزلزل می‌شوند.

مسئول طرح هجرت شهرستان بروجن افزود: در قرآن کریم آمده است «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ»؛ ای کسانی که ایمان آورده‌‏اید! چرا چیزى می‌گویید که انجام نمی‌‏دهید؟

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از عوامل گریز از دین، تبلیغات دروغین و توطئه‌های دشمنان است، اضافه کرد: دشمنان دین با نقشه‌ها و اعمال شیطانی خویش از راه‌های گوناگون، تصویری نادرست و ناقص از دین ارائه می‌دهند؛ آنان با ترفندهای گوناگون، مردم را از گرایش به اسلام بازمی‌دارند و به القای شبهه‌ها، دروغ‌ها، تهمت‌ها، و بیان مسائل غیر واقعی می‌پردازند و از غفلت و ناآگاهی مخاطبان خود بهره جسته، موانع بزرگ در راه گرویدن به دین ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: قدرت‌های استعماری چون اسلام را مانعی بزرگ بر سر راه خویش می‌دانند، به هر وسیله برای بدنام کردن و کم‌رغبت کردن مردم به آن، تمسک می‌جویند.

مسئول طرح هجرت شهرستان بروجن گفت: دشمنان بر روی سست‌کردن اصول دین در نگاه مردم، کشتن روح تقوا و پاک‌دامنی در نهاد مسلمانان، زشت جلوه‌دادن چهره اسلام در نظر پیروانش تمرکز دارند تا مردم خودبه‌‌خود از دین بگریزند و با بدبین نمودن مسلمانان باعث شوند آن‌ها از قوانین اسلام روی برتابند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اسلام دین فطری، عقلانی و متکی بر برهان و استدلال است، افزود: اسلام باید با استدلال و روش منطقی بیان شود.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل دین‌گریزی، نامعقول جلوه دادن دین از سوی برخی افراد است که نمی‌توانند از دین دفاع منطقی کنند، اضافه کرد: در جامعه امروزی، مبلغ دین باید بتواند با ارائه دلیل‌های روشن و خردپسند، مؤلفه‌های دینی را به مردم، به‌ویژه جوانان بباوراند.

مسئول طرح هجرت شهرستان بروجن ادامه داد: تبلیغ دین نیاز به توانمندی و تبحر دارد که مبلغین باید آن را به دست آورند؛ باید دین را از برخی مطالب خرافی و ضد عقل پاک کرد و مردم را از نادرستی آن‌ها آگاه ساخت و ساحت دین را از این خرافه‌ها منزه نمود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پیروی از هوای نفس و وسوسه‌های شیطانی، یکی از انحرافات فکری و عملی انسان است، گفت: علاقه شدید و افراطی به زرق و برق دنیا و مادیات نیز یکی از عوامل روگردانی مردم از دین است؛ دنیادوستی اگر با فکر و منطق همراه نباشد، سر از دنیاپرستی درمی‌آورد و سبب بدبختی انسان در دنیا و آخرت می‌شود.

وی افزود: تعصب و لجاجت یکی دیگر از موانع گرایش به دین و حق‌بینی است؛ تعصب در اصطلاح به معنای هر نوع وابستگی شدید فکری و عملی به صورت غیر منطقی به شخص یا عقیده یا چیزی است که انسان را به لجاجت و تقلید کورکورانه وا می‌دارد.

مسئول طرح هجرت شهرستان بروجن با بیان اینکه غفلت و بی‌خبری نیز از موانع دین‌داری است، اضافه کرد: غفلت در مفهوم وسیع خود هرگونه بی‌خبری از شرایط زمانی، مکانی و واقعیت‌های فعلی و خطری بزرگ برای سعادت انسان‌ها است.

ارسال نظرات