دادستان شاهرود در نشست هم اندیشی با گفت: ساخت سوله اشتغالزایی در زندان شاهرود با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۹۸۹۳۵۹
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حسین رجبی در نشست هم اندیشی با خبرنگاران شهرستان شاهرود در اتاق جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، مهم‌ترین اقدام دادستانی این شهرستان را تدوین سند چشم انداز توسعه کمی و کیفی دادسرای شاهرود عنوان کرد و افزود: این سند در هفت محور تدوین شده و در راستای افزایش کیفیت در رسیدگی به پرونده ها، دوره‌های آموزشی برای کارکنان برگزار شد.
وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ ساعت کلاس آموزشی هم برای ضابطان عام و خاص قضایی برگزار شد، بر اهتمام دستگاه قضا به افزایش کمیت در رسیدگی تاکید کرد و گفت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرای شاهرود به ۳۵ روز رسیده و تلاش می‌شود تا پایان سال بتوان آن را به دستکم ۳۰ روز رساند.
رجبی با اشاره به کاهش پرونده‌های مسن در دادسرای شاهرود خاطر نشان کرد: در راستای کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی زندانیان، تعداد این افراد از یکهزار و ۱۱۰ تن در سال ۹۲ به ۷۵۰ تن در سال جاری کاهش یافته است.
وی با تاکید بر اینکه دادستانی شاهرود موافق زندان رفتن هیچ یک از همشهریان نیست، تصریح کرد: کارشناسان اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان موظفند در صورت نیاز به توقیف سند تا ساعت ۱۱ شب کار خود را انجام دهند تا فرد حتی برای یک شب وارد زندان نشود.
دادستان شاهرود نصب دستگاه کارت خوان در دستگاه قضایی و کلانتری‌های شهرستان را اقدامی منحصر به فرد در کشور دانست و افزود: همشهریان می‌توانند برای پرداخت جزای نقدی برای راحتی کار به نزدیکترین کلانتری مراجعه کرده و بدین ترتیب ۲۰ درصد تخفیف نیز دریافت کنند.
رجبی اضافه کرد: نصب این دستگاه‌ها در یک سال گذشته علاوه بر تاثیرگذاری در کاهش اطاله دادرسی، یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال برای خزانه جمهوری اسلامی، درآمد داشته است.
وی با تاکید بر تبعات منفی زندان رفتن افراد و تلاش‌های فرهنگی انجام شده در زندان ها، بیان کرد: ساخت سوله اشتغالزایی در زندان شاهرود با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در دستور کار قرار گرفته است.
رجبی اضافه کرد: هدف از ساخت این سوله این است که هرکس که به هر علت به زندان رفته، خانواده اش از درآمد وی منتفع شده و کم‌تر آسیب ببینند.
مدعی العموم شهرستان شاهرود بر اهتمام مجموعه دادستانی به پیشگیری از وقوع جرم در شاهرود تاکید کرد و گفت: دادستان به تنهایی نمی‌تواند در این کار موفق شده و نیاز به همکاری رسانه ها، روسای اداره‌های دولتی و مردم است.
رجبی با بیان اینکه در حوزه پیشگیری از وقوع جرم کم کاری شده، افزود: روزانه بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ نفر به صورت مستقیم فقط در مجموعه قضایی شهرستان شکایت می‌کنند که باید برای کاهش ورود پرونده‌ها به دستگاه قضا تلاش کرد.
وی عنوان کرد: طرح اصلاح ذات البین با همکاری واحد‌های مشاوره در کلانتری ها، شورای حل اختلاف و در نهایت دادسرا، به میزان بسیار زیادی در کاهش جمعیت کیفری تاثیرگذار است.
دادستان شاهرود در ادامه درخصوص ارتباط میان رسانه‌ها و مجموعه دادستانی، بیان کرد: به خاطر ندارم علیه هیچ رسانه‌ای اعلام جرم کرده باشم مگر اینکه شکایتی وجود داشته و رسیدگی شده باشد.
رجبی از اصحاب رسانه خواست در نوشتن مطالب خود دقت بیشتری داشته باشند و گفت: فاش کردن اسناد محرمانه و محاکمه‌های غیر علنی دادگستری جرم به شمار می‌رود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها