قرائت بیانیه پایانی هشتمین مجمع عمومی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور

در آستانه ورود به چهلمین سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی، هشتمین مجمع عمومی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با حضور 350 نفر از اساتید و اعضاء هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۹۳۷۴
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، بیانیه پایانی هشتمین مجمع عمومی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور عصر روز گذشته در پایان این مجمع که در استان قم برگزار شده بود، قرائت شد.متن این بیانیه در ادامه آمده است.

بسمه تعالی
در آستانه ورود به چهلمین سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی و در کنار حرم شریف حضرت فاطمه معصومه(س)، هشتمین مجمع عمومی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با حضور 350 نفر از اساتید و اعضاء هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی برگزار شد.
این جمع به نیابت از ده ها هزار تن از اعضای متعهد و متخصص فعال در نظام سلامت، ضمن تجدید میثاق با آرمانهای راهگشا و پیش برنده امام و رهبری و بازخوانی چالشهای انقلاب اسلامی در آستانه دهه پنجم و نیز پرداختن به مسایل کلیدی آموزش در حوزه سلامت، ذکر نکات ذیل را در پایان این نشست ضروری می داند:
1) شرایط حساس منطقه ای و جهانی ایجاب می کند، مسئولین قوای سه گانه و سایر نهاد ها با پیروی از دستورات راهبردی رهبر معظم انقلاب و با چراغ راه قرار دادن اصول مسلم حاکم بر نظامات جمهوری اسلامی، نیاز های اساسی مردم را مورد توجه قرار داده، جهادگونه به رفع مشکلات مردم کمر همت ببندند. حکومت اسلامی می بایست عدالت، حمایت از محرومین و مستضعفین، ایجاد رفاه اجتماعی برای آحاد جامعه، اشتغال مولد، ایجاد سرپناه و سلامت همه جانبه را مستقر نماید. ملت با همه اختلاف سلیقه ها به مبانی انقلاب اسلامی متعهد است و راهپیمایی 22 بهمن امسال اخرین تجلی این حقیقت نورانی است.
2) بخش سلامت در سالهای اخیر در اولویت دولت و مجلس قرار گرفته است و بسیاری از مشکلات محرومین، از جمله پرداخت هزینه های سلامت، در حوزه های بستری کاهش یافته است. بسیج جامعه پزشکی انتظار دارد هزینه ها در این بخش به مثابه سرمایه گذاری برای ایجاد جامعه ای مولد و برخوردار از رفاه و سلامت تلقی شود و یارانه ها را بجای پرداخت مستقیم، به این بخش اختصاص دهند. از سوی دیگر ضروری است ادامه طرح تحول سلامت با اصلاح برخی روندهای نادرست و مبتنی بر نقدهای علمی و با اولویت قرار دادن مناطق محروم و با تاکید بر اولویت پیشگیری بر درمان و تامین منابع مالی پایدار، همانگونه که در سیاست های کلی سلامت آمده است، دنبال گردد.
3) انقلاب فرهنگی در دانشگاههای علوم پزشکی از دستاورد های مهم انقلاب اسلامی بوده است. جذب و تربیت نیروهای مومن، خدوم و متخلق به اخلاق اسلامی در حوزه سلامت اهمیتی دوچندان دارد. بسیج جامعه پزشکی ضمن استقبال از رویکرد اصلاحی دولت و مجلس درحوزه آموزش گروه پزشکی، آمادگی خود را برای کمک به ارتقای سطح کیفی آموزش اعلام می نماید. انتظار این است که موارد ذکر شده در بند 1 و 13سیاستهای کلی سلامت مبنی بر ( ارتقاء نظام انتخاب، ارزشیابی و تعلیم و تربیت اساتید و دانشجویان و مدیران و تحول در محیط‌های علمی و دانشگاهی متناسب با ارزش‌های اسلامی، اخلاق پزشکی و آداب حرفه‌ای) توسعه کمی و کیفی نظام آموزش علوم پزشکی به صورت هدفمند، سلامت¬محور، مبتنی بر نیازهای جامعه، پاسخگو و عادلانه و با ترتبیت نیروی انسانی کارآمد، متعهد به اخلاق اسلامی، حرفه¬ای و دارای مهارت و شایستگی¬های متناسب با نیازهای مناطق مختلف کشور به شکل ملموس و عملی اجرا گردد.
4) تقویت زیرساخت های اموزشی در رشته های پایه، پزشکی عمومی و رشته های تخصصی مادر و جلوگیری از تضعیف انها امری حیاتی و ضروری است، که با کنترل اگاهانه تمایلات رو به گسترش فوق تخصص گرایی و کاهش هزینه های تربیت نیروی تخصصی و نیز کاهش زمان بعضی دوره ها امکان پذیر می باشد.
5) بسیج جامعه پزشکی ضمن تقدیر و حمایت از فعالیت های روشنگرانه جناب آقای دکتر ایرانی خواه ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی قم، نگرانی شدید خود را از ظهور برخی نحله ها و مسیر های انحرافی در حوزه طب سنتی ابراز نموده و از مراجع بزرگوارتقلید و اساتید محترم حوزه های علمیه درخواست می نماید با روشنگری، نسبت به جلوگیری از ورود افراد غیر متخصص به حوزه سلامت و سواستفاده از لباس مقدس روحانیت توسط جریانات مشکوک و تحت عناوین مختلف انذار دهند و توجه همگان را به این نکته بدیهی جلب می کنیم که تنها کسانی می توانند به امر درمان مردم و بیماران اقدام نمایند که دارای شماره نظام پزشکی و مجوزهای لازم از وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی باشند.
مجموعه بهداشت درمان سپاه و بسیج ضمن حمایت از طب سنتی اصیل و مطابق با سیاستهای کلی ابلاغی سلامت، به هیچ عنوان و در هیچ مرحله ای از جریانات سواستفاده گر و اعتمادسوز در این حوزه حمایت نکرده و نخواهد کرد و هر استفاده ای از عناوین و آرم سپاه و بسیج در این زمینه مخدوش است.
در پایان اعضای بسیج جامعه پزشکی سراسر کشور ضمن گرامیداشت یاد تمامی شهدای حوزه سلامت به خصوص شهدای مدافع حرم از جامعه پزشکی ، امادگی مجدانه و مقتدرانه خویش را برای تداوم ارائه خدمات بهداشتی-درمانی به مردم عزیز کشور ونیز حضور همه جانبه در همه میدان هایی که نیاز نظام مقدس جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت است، اعلام می دارد.
سازمان بسیج جامعه

ارسال نظرات
آخرین اخبار