خبرهای داغ:
توصیه یک فلوشیپ جراحی پستان به زنان:
یک فلوشیپ جراحی پستان در سیزدهمین کنگره بین المللی سرطان پستان گفت: برخلاف تصور شایع در بین عموم، اشعه ماموگرافی خیلی هم خطرناک نیست و به زنان بالای 40 سال حتی بدون سابقه فامیلی و احساس مشکلی در پستان توصیه می شود به منظور تشخیص زودرس برای ماموگرافی مراجعه کنند.
کد خبر: ۸۹۸۹۳۹۳
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
 
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، دکتر ناهید نفیسی، در حاشیه سیزدهمین کنگره بین المللی سرطان پستان که از 25 تا 27 بهمن در دانشکده مامایی و پرستاری دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس اظهار داشت: برنامه های جراحی پستان در ایران پیشرفت های زیادی داشته است و در این زمینه هیچ تفاوتی با سایر کشورها نداریم و پیشرفته ترین اعمال جراحی پستان را در ایران انجام می دهیم. همچنین همزمان با خارج کردن سرطان از پستان، اقدامات بازسازی و ترمیمی هم انجام می دهیم.



اشعه ماموگرافی خطرناک نیست



این فلوشیپ جراحی پستان، اشاره کرد: در بین عموم مردم شایع شده است که اشعه ماموگرافی قوی بوده و برای پستان مضر است و همین امر علتی شده برای ترس از انجام ماموگرافی.



وی ادامه داد: برنامه های درمانی برای گروه های پرخطر (افرادی که فامیل درجه یک آنها زیر سن 40 سالگی دچار سرطان پستان و تخمدان شده اند) متفاوت است اما برای افراد عادی حتی بدون سابقه فامیلی و احساس مشکلی در پستان، توصيه می کنیم بعد از 40 سالگی داوطلبانه برای ماموگرافی مراجعه کنند.


این فلوشیپ جراحی پستان افزود: باید توده های سرطانی را قبل از اینکه قابل لمس شوند و نیازی به نمونه برداری و شیمی درمانی باشد، تشخیص دهیم.



عمدتا شایع شده که اشعه ماموگرافی خطرناک است اما در واقع میزان این اشعه کم است. این ترس درحالی بین عموم زنان وجود دارد که در یک پرواز داخلی که در مدت یک ساعت انجام می شود، به اندازه یک ماموگرافی و در یک پرواز خارجی چند ساعته به اندازه سه ماموگرافی به بدن اشعه وارد می شود.



زندگی در شهرهای بزرگ، مضرتر از اشعه ماموگرافی



 نفیسی گفت: اگر فردی نیاز به سی تی اسکن ناحیه شکم و لگن داشته باشد، به اندازه 20 ماموگرافی به بدنش اشعه وارد می شود و یا بهتر است بگوییم زندگی در شهرهای بزرگی مانند تهران، طی هر هفت هفته به اندازه یک ماموگرافی به بدن اشعه وارد می کند. بنابراین ترس از اشعه ماموگرافی تصور غلطی است و توصیه میکنم خانم ها بعد از 40 سالگی حتی بدون سابقه فامیلی حتما برای ماموگرافی مراجعه کنند.

 

ارسال نظرات