خبرهای داغ:

برگزاری نشست اصحاب رسانه مراغه با مدیران خانه مطبوعات

نشست مدیران خانه مطبوعات آذربایجان شرقی با اصحاب رسانه و اطلاع رسانی مراغه با هدف تاسیس نمایندگی خانه مطبوعات استان در مراغه برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۹۴۱۰
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مراغه در این نشست با اشاره به لزوم ساماندهی فعالیت اصحاب خبر و رسانه در شهرستان و نیز تلاش برای رفع مشکلات این عزیزان، ضمن اعلام آمادگی برای تأسیس نمایندگی خانۀ مطبوعات در مراغه افزود: از دوسال پیش ما پیگیر تشکیل سیستمی در شهرستان هستیم تا بتوانیم نسبت به رفع خواسته‌های صنفی و حل مشکلات خبرنگاران  جامه عمل بپوشانیم ولی پس از اخذ مجوز تاسیس انجمن فرهنگی خبرنگاران متاسفانه اقدام جدی برای تشکیل و ثبت انجمن از سوی هیئت موسس انجمن صورت نگرفت.

احمد دادرس فیّاضی افزود: پشتیبانی و تقویتِ عرصۀ اطّلاع‌رسانی نیازمند تعامل و همبستگیِ رسانه‌ها است و بالطّبع این یکپارچگی یکی از عوامل مؤثّر در رفع مشکلات حوزۀ رسانه خواهد بود.

رئیس ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراغه ضمن تبیین روند ایجاد مجمعی درخور برای اصحاب رسانه که منجربه تأسیس خانۀ مطبوعات ـ دفتر مراغه خواهد شد، اعلام نمود: با عنایت به اینکه فعّالیّت در عرصۀ رسانه نیازمند اخذ مجوّزهای لازم می باشد ، لذا تمامی فعّالان و علاقه‌‎مندان این حوزه باید نسبت به تکمیل روند ثبت‌‎نام در «سامانۀ جامع رسانه‌‎های کشور» اقدام نمایند.

فلّاح ـ رئیس هیئت مدیرۀ خانۀ مطبوعات استان ـ نیز در این جلسه ، با اشاره به ظرفیت بالای خانه مطبوعات استان به تشریح روند ثبت‌‎نام در خانۀ مطبوعات پرداخت و ایجاد دفتر نمایندگی خانۀ مطبوعات در شهرستان را مشروط به عضویت حدّاقل ٢٠ عضو شهرستانی در خانه دانست.

وی گفت: ما به باید دنبال روشهایی برای تسهیل عضو گیری در خانه برویم تا بتوانیم بیش از پیش در خدمت عزیزان خبرنگار و اصحاب رسانه باشیم .

فلاح افزود: تشکیل کمیته‌های تخصصی برای ساماندهی فعالیت های خانه صورت گرفته که یکی از کمیته های مزبور ؛ کمیته شهرستانها میباشد که در راستای رویکرد خانه برای رفع مشکلات شهرستانها فعالیت خواهد کرد.

شفیعی؛ مدیر خانۀ مطبوعات استان نیز با تبیین نوع فعّالیّت خانۀ مطبوعات، برنامه‌های انجام‌یافته، دوره‌‎ها و نمایشگاه‌‎های مطبوعاتی، به ساز و کار شناسایی رسمی خبرنگاران پرداخت و افزود: به رسمیّت شناختن خبرنگاران منوط به ثبت‌نام آنان در خانۀ مطبوعات و بیمه‌ نمودن کارکنان خواهد بود.

در ادامه اعضا حاضر در جلسه به بیان دیدگاه ها و نظرات خویش در خصوص مسایل و مشکلات موجود پرداختند و در نهایت مقرر شدجهت تمهید مقدمات تاسیس نمایندگی خانه در شهرستان مراغه، یک نفر بنا به پیشنهاد اداره ارشاد مراغه به عنوان رابط خانه معرفی شود.

همچنین مقرر شد یک نفر از اصحاب مطبوعات شهرستان به عنوان نماینده مراغه در کمیته شهرستان های خانه به عضویت کمیته مزبور درآید.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها