خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: 25بهمن ماه 273نفر از دانش آموزان بسیجی به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام شدند و از یکم تا 15 اسفند مرحله دوم اعزام دختران انجام می شود.
کد خبر: ۸۹۸۹۴۶۳
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸

غلامرضا اردونی مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: کار بزرگ، ماندگار و اثربخش در حوزه فرهنگی اردوهای راهیان نور دانش آموزی است.

وی با بیان اینکه امسال ششمین سال اجرای راهیان نور دانش آموزی است افزود: این برنامه کار مشترک آموزش و پرورش و سپاه است.

 مسئول بسیج دانش آموزی استان با بیان اینکه امسال همچون سنوات گذشته راهیان نور دانش آموزی در خراسان جنوبی انجام شد عنوان کرد: بر اساس تفاهم با قرارگاه راهیان نور امام حسن عسکری(ع) بسیج از 30 آبان ماه اعزام راهیان نور دختران شروع شد و تا 24 آذر ادامه داشت.

وی بیان داشت: مجموعا تعداد دانش آموزان، راویان و پرستاران در مرحله اول اعزام دختران 2هزار و 19 نفر انجام شد و سپس به دلیل شروع فصل امتحانات دانش آموزان اعزام یک ماه به تعویق افتاد.

اردونی با بیان اینکه اعزام دوم مختص پسران بود افزود: از اول بهمن ماه اعزام پسران با شهرستان قاین شروع شد و از شهرستانهای زیرکوه، سرایان، بشرویه، سربیشه و خوسف نیز بیش از 700نفر در مرحله اول پسران اعزام شدند.

وی ادامه داد: پیش بینی شده که تا پایان بهمن ماه سهمیه پسران را اعزام کنیم. 25بهمن ماه 273نفر از دانش آموزان بسیجی به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام شدند. این دانش آموزان در قالب 7دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهندشد.

مسئول بسیج دانش آموزی استان خاطرنشان کرد: تنها دغدغه ما شرایط جوی است که این اطمینان را عوامل ستاد اجرایی راهیان نور به والدین می دهند که تمام تمهیدات و رعایت مقررات رانندگی برای انجام سفری ایمن در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: برابر برنامه ریزی در قرارگاه مرکزی راهیان نور از اول اسفند تا 15 اسفند مرحله دوم اعزام دختران انجام می شود.

اردونی افزود: دغدغه ما این است که تمام متقاضیان که دل در گرو بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس دارند اعزام شوند و اگر زمانی به دلیل محدودیت های زمانی یا ناوگان حمل و نقل از اعزام تعدادی از متقاضیان بازماندیم عذرخواهیم.

وی با بیان اینکه اردوی راهیان نور کارگاه آموزشی از نزدیک برای دانشجو معلمان است گفت: کار جدیدی که امسال در راهیان نور دانش آموزی انجام شد اعزام دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان همراه با کاروان های دانش آموزی دختران در 14 آذر و پسران در 21 بهمن بود.

مسئول بسیج دانش آموزی استان به خانواده ها اطمینان داد که برای سفر ایمن و سلامت برای فرزندان آنها همه تدابیر اندیشیده شده است و گفت: اعزام پرستار و ناظر ایمنی در کاروان ها جدا از بخش نامه را داریم که به دلیل بهداشت فضای اردوگاهی و رعایت مسائل ایمنی در طول سفر است.

وی با بیان اینکه تمام کاروان ها شب در مسیر اتراق می کنند افزود: در اردوگاه اصفهان تمهیدات لازم پیش بینی شده است. ایمنی موضوع اول ما در راهیان نور است و تاکنون شکر خدا هیچ حادثه ای در کاروان های راهیان نور دانش آموزی استان نداشتیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها