خبرهای داغ:
استاندار قزوین گفت:در شورای مشورتی سیاست گذاری قزوین به تمام تخصص ها و تجربه ها نیاز داریم بنابراین نخبگانی باید به کار گرفته شوند که به لحاظ تخصصی و تجربی نخبه باشند.
کد خبر: ۸۹۸۹۵۱۴
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، عبدالمحمد زاهدی در مراسم آغاز به کار شورای مشورتی سیاست گذاری(شمس) قزوین ۱۴۰۴ که ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد:در  سال ۷۸ شورای عالی معماری و شهرسازی افزایش محدوده قانونی شهرها را ممنوع کرد که اگر این مصوبه پابرجا بود امروز بافت فرسوده نداشتیم.
وی افزود:عدم رعایت قانون مذکور موحب شد قلب شهرها را رها کرده و در حاشیه شهرها زمین واگذار کنیم.
استاندار قزوین ادامه داد:گسترش شهرها در حاشیه ها  موجب شد هسته مرکزی شهر دچار مشکل شده و هرروز به بافت فرسوده شهری افزوده شود.
زاهدی عنوان کرد:در برهه ای از زمان تصمیم گرفته شد که دولت به طور کلی باید از ساخت مسکن خارج شود که این تصمیم هم عملی نشد.
وی تصریح کرد:با کمال تأسف عدم اجرایی کردن این سیاست  موجب شد که معضلات جدی شهری افزایش یابد.
استاندار قزوین بیان کرد:شهر مانند هر موجود زنده دیگری نیازهایی دارد اما تفاوت آن با سایر موجودات زنده این است که اگر درست مدیریت شود، می تواند نمیرد و تا ابد بماند.
زاهدی با اشاره به آغاز بکار شورای مشورتی سیاست گذاری خاطرنشان کرد:در این شورا  به تمام تخصص ها و تجربه ها نیاز داریم بنابراین در این شورا  نخبگانی باید به کار گرفته شوند که به لحاظ تخصصی و تجربی نخبه بود و مطالبات مردم را به مسولان منعکس کنند.
وی گفت:قزوین شهری است که ریشه تمدنی و فرهنگی ویژه ای دارد بنابراین از این جهت مدیریت این شهر هم باید ویژه باشد.
استاندار قزوین یادآور شد: امید است  در آینده شهری زیبا و با هویت تاریخی ملی و مذهبی داشته باشیم.
ا1009/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها