خبرگزاری بسیج: مدیر پروژه تجدید نوسازی و ممیزی شهرداری باقرشهر گفت: مدیریت بهینه و بهره جستن از حداقل امکانات و خدمات برای رسیدن به حداکثر بازدهی از ایده آل های مدیریت شهری است .
کد خبر: ۸۹۸۹۵۶۲
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر؛ فرجی، مدیریت بهینه و بهره جستن از حداقل امکانات و خدمات را برای رسیدن به حداکثر بازدهی از ایده آل های مدیریت شهری دانست و با اعلام خبر آغاز به کارستاد نوسازی و ممیزی باقرشهر گفت: اهمیت به روز رسانی اطلاعات مربوط به فضای کالبدی شهر در تاثیر این فضای فیزیکی بر روح انسانی و روانی حاکم بر شهر است ، چرا که خدمت رسانی جامع بر شهروندان که تکریم ایشان از فرایض دینی همه ما محسوب می شود، وقتی بصورت ایده آل محقق می شود که برنامه ریزان و مدیران شهری اطلاعات صحیح و جامعی از کالبد شهر داشته باشند و این مهم با نوسازی و ممیزی حاصل می شود .

وی در ادامه با تقدیر از همراهی شهردار و شورای اسلامی این شهر افزود : با بهره مندی از تجربیات مدیران اجرایی و مدیران نظارتی شهر این امکان را فراهم آوردیم که فعالیت این ستاد از ابتدا تا خروج اطلاعات و تصمیم سازی، توسط  کارشناسان و نیروی انسانی موجود در مجموعه شهرداری تحقق یابد.همچنین این امر با بستر سازی مناسب حوزه نرم افزاری و سخت افزاری صورت گرفت و این مجموعه متحمل هیچ هزینه ای در حوزه سخت افزاری وعوامل برداشت و تحلیل اطلاعات نشد .

فرجی با بیان ضرورت و اهمیت نوسازی و ممیزی شهرها افزود : هر شهری برای اعتلای شاخصه های شهروندی و خدمات رسانی مطلوب به شهروندان نیاز به شناخت کامل فیزیکی دارد . هر شهر مجموعه ای از بناها، مستحدثات و معابر است که  لزوم ارائه خدمات وسیع و پیچیده ای را به عنوان خدمات شهری به وجود آورده است ، اولین  قدم جهت تحقق اهداف مدیریت شهری ممیزی املاک و معابر موجود در سطح شهر است که در لغت به معنای تمییز دادن، تشخیص و جداسازی و در اصطلاح به معنی برداشت، تفکیک و طبقه بندی آمار و اطلاعات از املاک و معابر شهر بوده که طبق نوسازی و عمران شهری، شهرداری ها موظف به انجام آن در هر پنج سال می باشند.

وی با تاکید بر لزوم دسترسی سریع به منابع اطلاعاتی دقیق و صحیح افزود : هر طرح وپروژه شهری دارای فواید و سودمندی های برای مجموعه است . که می توان موارد زیر از فواید ممیزی و تجدید نوسازی را نام ببرد :

امکان تهیه نمودار و گراف های آماری از وضعیت کالبدی شهر ، ساماندهی چرداخت عوارض و وصول به موقع آن از سوی شهروندان ، جستجوی انواع کاربری های شهر بصورت تفکیک شده براساس وضعیت موجود یا طرهای مصوب، امکان گزارشگری سریع و دقیق از وضعیت آماری املاک و معابر و ابنیه و …، دسترسی سریع به داده های جغرافیایی املاک ، تسریع خدمات رسانی شهرداری به شهر ، دسترسی آسان به اطلاعات و محاسبات عوارض و نوسازی کسب و پیشه ، ثبت سوابق املاک ، مشاغل و غیره شهر.

فرجی همچنین فواید این پروژه را به شرح زیر اعلام کرد و لازم دانست شهروندان با در اختیار داشتن این روند با مشارکت بالای خود در صرفه جویی زمانی برداشت اطلاعات و بالا رفتن دقت ممیزان تسهیل کننده امور باشند .

– مطالعه و بررسی وضع موجود شهر از نظر تقسیمات شهری ، حریم، سوابق، تعداد املاک و جمعیت….

– مطالعه و بررسی نقشه ها و طرح های موجود شامل نقشه های آماری، نقشه های تفکیکی، عکس های هوایی، طرح های هادی، تفضیلی، جامع…

– تبلیغات و آگاه سازی اهالی منطقه از انجام عملیات ممیزی، دلایل و جایگاه قانونی آن

– جذب و گزینش و آموزش نیرو ها و کارگروه، ممیز، کمک ممیز، بازبین ها، ترسیم گر ، طراحی و چاپ فرم های ۷ گانه ممیزی

– تامین و تجهیز ستاد ممیزی

– انجام تقسیمات منطقه و محله بندی شهر

– تامین تیم بلوک گردشی در سطح شهر

– تقسیم بندی بلوک ها و درج کد مخصوص روی هر بلوک

– تقسیم بندی معابر و درج کد مخصوق روی هر معبر

– تنظیم و اصلاح کد گداری

– آغاز برداشت اطلاعات املاک

– ثبت اطلاعات فرم های ممیزی درسیستم

– ترسیم نقشه های املاک و معابر در لایه های تفکیکی عرصه و اعیان، مشاغل، معابر و سایر لایه های  GIS

– ایجاد ارتباط بین اطلاعات پرونده و نقشه های  GIS

– تهیه و صدور فیش نهایی جهت هر بلوک  و شناسایی کلیه موارد مغایر با  قانون شهرداری ها

لازم به ذکر است ؛ آگاهی و همیاری ساکنین و شهروندان محترم بسیار ضروری و ملزم  می باشد، از که نهایت سودآوری برای شهروندان از سوی اجرای ممیزی امکان پذیر خواهد شد و از سیستمی شدن کلیه موارد، انجام هر نوع پروژه شهری و مکانیابی صحیح و طرح های پیشبردی از طریق اطلاعات این سیستم صورت خواهد گرفت و در نهایت خدمت رسانی هر چه بهینه تر و علمی تر  را برای کلیه شهروندان در پی خواهد داشت. 

ارسال نظرات