رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه گفت: در حال حاضر 5 هزارو 300 دانشجو در 124 رشته تحصیلی در این واحد مشغول تحصیل هستند.
کد خبر: ۸۹۸۹۶۰۶
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ رضا حیدری نوری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه در سی‌امین سال تاسیس این دانشگاه دلیل قرار گرفتن این واحد در رتبه جامع را توسعه کمی و کیفی خدمات علمی آموزشی و تبدیل شدن به یک واحد پژوهش محور و کارآفرین دانست و گفت: برخورداری از تجهیزات و زیرساخت مطلوب نظیر کارگاه‌های تخصصی، آزمایشگاه مجهز و کم نظیر در سطح کشور، تجهیزات لازم در استانداردسازی آزمایشگاه‌های مختلف متالوژی، برق، مواد و همچنین نانو و در اختیار قرار دادن این امکانات در صنعت مستقر در ساوه از جمله ویژگی‌هایی است که این دانشگاه را نسبت به سایر دانشگاه‌ها متمایز ساخته است.

وی همچنین امکانات سخت افزاری، نرم افزاری و توان بالای هیئت علمی این دانشگاه را از دیگر تمایزات این دانشگاه برشمرد و گفت: در حال حاضر 174 عضو هئیت علمی به صورت رسمی و دائمی با این واحد همکاری دارند که شاخص هرم علمی 75 درصد اعضا هیئت علمی دارای PHD دکترای تخصصی هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه به صورت یک شهرک دانشگاهی در زمینی به مساحت 310 هکتار با زیر بنایی بالغ بر 132 هزار مترمربع با ظرفیت پذیرش 50 هزار دانشجو احداث شده است که در حال حاضر 5 هزارو 300 دانشجو در 124 رشته تحصیلی در این واحد مشغول تحصیل هستند.

نوری تولید علم منجر به خلق ثروت را از دیگر ویژگی‌های این دانشگاه برشمرد و گفت: این سیاست باز این دانشگاه را از سایر دانشگاه ها متمایز ساخته است در این میان به دنبال ایجاد فرصت‌های شغلی و کارآموزی موثر برای جذب بازار کار با حضور مراکز رشد و گروه‌های فناور به منظور تجاری سازی هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه در بحث اولویت‌های حوزه پژوهشی افزود: به دنبال اخذ استاندارد 17025 هستیم با توجه به سبقه این شهرستان در عرصه صنعت کشاورزی، بهداشت و درمان می توان برای تدریس درس‌های آزمایشگاهی از پتانسیل دانشگاه بهره‌ گرفت و ضمن کسب درآمد از این طریق در حوزه پژوهش نیز فعال باشیم.

وی با اشاره به سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در 25 بهمن ماه سال 1366 خاطرنشان کرد: در آن سال این دانشگاه فعالیت خود را در دو رشته تحصیلی و با 64 دانشجو آغاز کرد که اکنون شاهد رشد و شکوفایی این واحد دانشجویی با امکاناتی چون 121 کارگاه آموزشی، 16 آزمایشگاه تخصصی مجهز، 4 انجمن علمی فرهنگی، 59 اختراع و کسب مقام های برتر دانشگاهی در تمام عرصه ها از این واحد دانشگاهی هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات