خبرهای داغ:
داریوش ارجمند در همایش تجلیل از برادران محبی:
هنرمند سرشناس سینمای ایران گفت: کرمانشاه سرزمین مردان مرد است چه در زور بازو و چه در توان علمی.
کد خبر: ۸۹۸۹۶۲۲
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، همایش تجلیل از برادران محبی ( پیشکسوتان کشتی کرمانشاه)، با حضور مسئولان استانی، قهرمانان و چهره‌های ادبی، هنری و فرهیخته کشوری توسط انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران، در کرمانشاه برگزار شد.

 

داریوش ارجمند هنرمند سرشناس سینمای ایران در این همایش اظهار داشت: می‌شود تالار افتخارات درست کرد و مدال‌ها را خرید، آیا ورزش برای همین است.. هدف محبی ها فقط قهرمانی نبود بلکه هدف والای آنها پهلوانی بود .

 

وی افزود: مردم کرمانشاه پهلوان هستند، کرمانشاه سرزمین مردان مرد است  چه در زور بازو و چه در توان علمی.

 

ارجمند بیان کرد: هدف از ورزش کردن فقط پشت حریفان را به خاک رساندن نیست. ورزش پرورش جسم و روح است و این دو دوبال یک پهلوان است.

 

این هنرمند برجسته کشور گفت: در تاریخ ما پرنده‌ای است به نام سیمرغ، در دین ما و تاریخ ما پهلوانانی هستند که بال های سیمرغ های ما می سازند. ما در تاریخمان آموختیم همانگونه که آرش با تیری جان در کف نشان دادن مرز کشور گذاشت عباس هم بود که آب در کف دستانش بود ولی ننوشید، این اسوه ها دو بال سیمرغ فرهنگی ما هستند.

 

ارجمند اظهار داشت: محبی کسی است که وقتی پرچم آمریکا بالارفت او به احترام ایران و وطن از سکو پایین آمد، اینجا دیار پهلوانان است.

 

وی افزود: آرزومندم برادران محبی همانگونه که در تمام ایران به پاکی و پاکدامنی مشهور بوده اند و اکنون در حال تربیت جوانان این دیار هستند موفق باشند.

 

باقری نسب سخنگوی انجمن نویسندگان و خبرنگارن و عکاسان ورزشی کرمانشاه نیز در این همایش اظهار داشت: ما دوسال تلاش کردیم تا این همایش به سرانجام برسد چرا که برادران محبی راضی به این کار نبودند.

 

سید ارسلان حسینی مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در این همایش اظهار داشت: برادران محبی الگوی بسیاری از جوانان بودند و کار بزرگی است که مسئولیت هیات کشتی استان راقبول کردند و با آمدن این بزرگواران بارقه های امید در کشتی استان زده شده است.

ارسال نظرات