خبرهای داغ:
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف استان کرمانشاه مطرح کرد:
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف استان کرمانشاه از آغاز ویژه برنامه‌های "سوگواره یاس نبوی" به مناسبت ایام فاطمیه در 22 بقعه شاخص استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۹۶۶۴
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف استان کرمانشاه، از برگزاری ویژه برنامه‌های ایام فاطمیه با عنوان "سوگواره یاس نبوی" در 22 بقعه شاخص استان کرمانشاه  خبر داد.

 

وی افزود: برخی از این بقاع متبرکه در یک یا دو روز منتهی به شهادت حضرت فاطمه(س) و برخی نیز در تمام مدت ایام فاطمیه برنامه خواهند داشت و به صورت ویژه در 8 بقعه شاخص استان در شب و روز شهادت این بانوی بزرگوار برنامه های سوگواری برگزار خواهد شد.

 

وی هدف از برگزاری این برنامه‌ها را ترویج فرهنگ فاطمی عنوان  و خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ فاطمی در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی که از تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

وی با اشاره به اینکه ویژه برنامه‌های سوگواره "یاس نبوی" با برگزاری ویژه برنامه همایش "رهروان یاس نبوی" عصر روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) همزمان با اول اسفند پایان خواهد یافت، گفت: این همایش  با حضور بانوان استان در سطح تمامی 22 بقعه مجری طرح، برگزار خواهد شد.

 

توسلی در ادامه برپایی مراسم سخنرانی، مداحی، عزاداری  و...در بقاع متبرکه، برپایی خیمه‌های معرفت و غرفه ترویج حجاب در هشت بقعه شاخص استان، ویژه برنامه‌های شام غریبان در بقاع شاخص، قرائت خطبه فدکیه و... را از جمله برنامه‌های سوگواره یاس نبوی در استان کرمانشاه معرفی کرد.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف استان کرمانشاه با اشاره به نقش مهم و اثرگذار حضرت فاطمه زهرا(س) در ترویج دین مبین اسلام، بر ضرورت آشناسازی نسل جوان با ویژگی‌های شخصیتی ایشان تاکید کرد و افزود: درهمین راستا تعداد 90 مبلغ از شهر مقدس قم و 80 مبلغ بومی در ایام فاطمیه به نقاط مختلف استان اعزام خواهد شد.

 

ارسال نظرات