خبرهای داغ:
سرپرست میراث فرهنگی میامی بابیان اینکه بومگردی و صنایع‌دستی دو ظرفیت ویژه برای افزایش ماندگاری مسافران هستند، گفت: بومگردی رویکرد میراث در این شهرستان است.
کد خبر: ۸۹۸۹۶۹۲
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرنگاربسیج از  میامی ، محمدصادق رضویان صبح پنج‌شنبه در دیدار فعالان حوزه گردشگری میامی به میزبانی اداره میراث فرهنگی این شهرستان، ضمن بیان اینکه بازگشت رونق به میامی و ایجاد فضای کسب‌وکار مفید در کنار صبغه تاریخی میامی یکی از دغدغه‌هایی است که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خوب حوزه گردشگری می‌توان در راستای رفع آن اقدامات مفیدی را صورت داد، تأکید کرد: بومگردی یکی از راه‌های توسعه و رویکرد میراث است.

وی بابیان اینکه میامی دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری و میزبانی زائران امام رضا(ع) دارد، تأکید کرد: ویژگی بارز میامی، بافت و ارزش گردشگری آن است که از روستای تاریخی ارمیان تا فرومد شاهد آن هستیم و کافی است با حضور سرمایه‌گذاران و همراهی مردم بتوانیم زمینه بهره‌گیری بهتر از این ظرفیت را فراهم کنیم تا شاهد توسعه روزافزون شهرستان باشیم.

سرپرست میراث فرهنگی میامی با اشاره به‌ضرورت مرمت آثار باستانی و فرهنگی شهرستان، گفت: اولین فضاهایی که در راستای بهبود و ارتقا کار مرمت و بازسازی آن شروع شد مسجد رانندگان شاهرود و مجموعه تاریخی بسطام بود که با بهره‌گیری از تجارب آن طرح‌ها می‌توان در میامی نیز اقدامات مثبتی را در صورت داد چراکه این شهرستان ظرفیت‌های بسیار وسیعی ازجمله مقبره ابن یمین فرومدی و میاندشت وجود دارد.

رضویان تأکید کرد: زائران رضوی یکی از ظرفیت‌های میامی است که می‌توان از آن بهره‌گیری کرد لذا باید درزمینهٔ افزایش ماندگاری مسافران و زائران رضوی اقدام کرد که در این حوزه تسهیلات بومگردی همانند مقوله‌ای که در قلعه بالای بیارجمند رخ داد و امروز شاهد مهاجرت معکوس از شهر به آن روستا هستیم، می‌تواند در میامی نیز اجرا شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها