کارشناس مسائل سیاسی گفت: اولین وجه مشترک در همه فتنه‌ها این است که دشمن تلاش می‌کند راس فتنه را از شخصیت‌های برجسته سیاسی و مذهبی کشور انتخاب کند.
کد خبر: ۸۹۸۹۶۹۶
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ محمد علی نداف شب گذشته در نشست بصیرتی که در مسجد امام حسین (ع) درگز برگزار شد، دشمنان نظام را یکی از مهم‌ترین عوامل در ایجاد حرکت‌ها و خیزش‌های مردمی دانست و گفت: نظام اسلامی ایران ماهیت ضد استکباری و ضد استعماری دارد و همین مساله کفایت می‌کند برای اینکه قلدران و زورمندان عالم در برابر ما قد علم کنند.

وی عنوان کرد: یکی از نکات بسیار مهم در انقلاب‌ها مقوله دشمن شناسی است، چرا که اگر این مساله به درستی صورت نگیرد دشمن به راحتی می‌تواند در بین رهبران و بزرگان جامعه نفوذ کرده و با ایجاد شایعات گوناگون در حوزه‌های مختلف، وحدت اسلامی را مخدوش کرده و آن نظام را ساقط کند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به یاوه گویی و دشمنی‌های علنی سران آمریکا در مورد ایران تصریح کرد: از روز پیروزی انقلاب اسلامی تا زمانی که بر محور حق و ایمان بمانیم دشمن دست از کینه ورزی و عناد علیه نظام اسلامی ایران بر نداشته و تمام تلاش خود را در جهت نابودی نظام و مردم ما به کار می‌بندد.

وی با اشاره به فتنه‌های گوناگونی که از ابتدای انقلاب تاکنون در این کشور اتفاق افتاده تشریح کرد: باید از فتنه‌ها عبرت گرفت تا دیگر بار گرفتار آن نشویم، اگر عبرت‌ها را نیاموزیم نااهلان بر کرسی قدرت تکیه خواهند زد و دوباره پسر پیغمبر در میان امت اسلامی ذبح خواهد شد.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه سخنان خود به بیان وجوه مشترک فتنه‌ها پرداخت و گفت: اولین وجه مشترک در همه فتنه‌ها این است که دشمن تلاش می‌کند راس فتنه را از شخصیت‌های برجسته سیاسی و مذهبی کشور انتخاب کند که از میان آن‌ها می‌توان به مهدی بازرگان و منتظری و بنی صدر در فتنه‌های ابتدای انقلاب اشاره کرد.

فتنه سال ۸۸ را هم کسانی رقم زدند که هزاران عنوان مسئولیتی در این نظام داشتند

نداف خاطر نشان کرد: در فتنه ۷۸ کسانی فتنه گری کردند که از مدیران نظام بودند، آن‌ها در داخل حاکمیت علیه حکومت اسلامی تحصن کرده و نامه جام زهر را به رهبری نوشتند؛ اما این فتنه به فضل الهی و با حضور امت مسلمان در نطفه خفه شد.

وی افزود: با نگاهی گذرا در لابلای صفحات تاریخ خواهیم دید فتنه سال ۸۸ را هم کسانی رقم زدند که هزاران عنوان مسئولیتی در این نظام داشتند، میر حسین موسوی، با سابقه نخست وزیری در زمان جنگ و مهدی کروبی که زمانی رئیس مجلس و نماینده امام در حج بود در مرداب فتنه افتادند و خود را به بهای اندکی فروختند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به شخصیت هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: مرحوم رفسنجانی بی شک یکی از چند چهره برجسته کشور بود که بیشترین خدمات را به نظام اسلامی داشت، هاشمی شکنجه دیده ساواک و یار امام(ره) بود، او کسی بود که ۸ سال جنگ را اداره کرد و شبانه روز در خدمت نظام و جنگ بود، اما چه شد که همسرش اعلام کرد اگر موسوی رای نیاورد به خیابان‌ها بریزید و اعتراض کنید و او تا پایان عمرش یک بار هم حاضر نشد فتنه گران را محکوم کند.

سکوت خواص دلیل بیشترین ضربات وارده به نظام است

نداف اذعان داشت: در هنگام امضای برجام علی رغم هشدار‌های مکرر مقام معظم رهبری مبتنی بر دروغگو و غیر قابل اعتماد بودن آمریکا، هاشمی گفت، برجام را امضا کنید، جان کری به من قول داده است.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: در طول تاریخ اسلام بیشترین ضرباتی که به جامعه اسلامی وارد شده دلیلی جز سکوت خواص نداشته است. خواصی که نان و نمک انقلاب را خوردند، ولی در فتنه‌ها سکوت کردند.

نداف یادآور شد: متاسفانه مشکل مردم ما در جامعه اسلامی این است که به شاخص‌ها توجه نکرده و شخصیت‌ها را مورد توجه قرار می‌دهند. این در حالی است که جامعه شاخص دارد، امام دارد؛ اما مردم به جای توجه به پیامبر، رفتار عمار را نصب العین خود قرار می‌دهند، دشمن هم از این فرصت استفاده کرده و با نفوذ در بین بزرگان و عالمان کشور، جامعه را از مدار خارج می‌کند.

وی به بیان دومین وجه مشترک فتنه‌ها پرداخت و گفت: اگر دو قطبی شدن جامعه‌ای را فرا بگیرد، فتنه خود به خود درآنجا شکل خواهد گرفت. دو قطبی شدن امنیت و حیثیت ملی را از بین برده و منافع کشور را به خطر می‌اندازد.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: در فضای دو قطبی بحث خیر و شر مطلق به میان آورده شده و طرفین برای اخذ آراء مردم دست به هر کاری می‌زنند که از میان آن‌ها می‌توان به بیان اتهاماتی در مناظرات ریاست جمهوری پرداخت.

نداف تشریح کرد: این عمل رئیس جمهور حیثیت نظام و افرادی که در انقلاب نقش‌های کلیدی داشتند را زیر سوال برد و دشمنان نظام را شادمان و خوشحال کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز باید در جامعه ما انقلاب اجتماعی و فرهنگی با محوریت رهبری رخ دهد، ۳۹ سال پیش علیه استبداد و استکبار جنگیدیم؛ اما این بار باید علیه برتری جویی و اشرافی گری بجنگیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها