خبرهای داغ:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت در برابر پیاده شدن سند مهندسی فرهنگی مقاومت دارد؛ باید در نظر داشت با رها کردن مسائل حوزه فرهنگ و اجتماع زمینه جهنمی شدن مردم فراهم می‌شود.
کد خبر: ۸۹۸۹۷۱۰
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷
مقاومت دولت در زمینه پیاده‌سازی سند مهندسی فرهنگی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد حسین صفار هرندی ظهر امروز در نخستین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی با محور سیاستگذاری فرهنگ که در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در دوران گذشته بحث سیاست‌های کلی به مفهوم کنونی مطرح نبوده و سیاست‌ها به شکل امروزی که سندی باشد که مطابق آن دستگاه‌ها کارکرد‌های خود را تنظیم کنند، وجود نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان قرارگاه اصلی هدایت فرهنگی پیش‌بینی شده و مجمع تشخیص مصلحت نظام برای همه امور کلان سیاست‌های کلی را دنبال می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تدوین و ارائه اسناد و سیاست‌ها به محضر رهبری گفت: کار گذشته مجمع در تدوین سیاست‌های کلی حوزه فرهنگ دچار نگرش مبتدی در حوزه عظیم فرهنگی بود بنابراین زمانی که به رهبری عرضه شد آن را متوقف کردند و ابلاغ نکردند که نشان دهنده نگرش عمیق ایشان است تا کار سنجیده‌تر در زمینه مقوله فرهنگ در حوزه سیاست‌گذاری کلی ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکلی از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام در مسیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برای پیگیری امر سند مهندسی فرهنگی وجود نداشته و در این زمینه مانع نشده است.

صفار هرندی با بیان اینکه دولت در برابر پیاده شدن این سند مقاومت دارد گفت: اختلاف مبنایی در این زمینه وجود دارد البته باید به این امر توجه داشت با رها کردن مسائل حوزه فرهنگ و اجتماع زمینه جهنمی شدن مردم فراهم می‌شود.

وی با اشاره به مسئله تهدید تهاجم فرهنگی در نظام غربی گفت: حتی فرانسوی‌ها می‌گویند آمریکا بر ما تهاجم فرهنگی دارد. فضای فرهنگی در غرب و شرق کنترل شده است در حالی که در این زمینه نامنظم رفتار می‌شود و به نظارت و کنترل نیاز دارد.
ارسال نظرات