خبرهای داغ:
بانکداری ما از واژه اسلامی بدور است و پولهای که در بانک وجود دارد، مشکلاتی دارد و برای از بین بردن مشکلات ربا، رانت در بانک ها نیازمند انقلاب دیگر هستیم.
کد خبر: ۸۹۸۹۷۶۱
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
حل مشکل ربا دربانک ها نیازمند اقدام انقلابی است
به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از قم، حسن عباسی امروز در دومین روز بیست و سومین همایش کشوری دفتر ارتباطات فرهنگی قم که با موضوع انقلاب اسلامی؛ افق‌های پیش روی در مجتمع یاوران مهدی (عج) جمکران قم برگزار شد گفت: درطول تاریخ شاهد اولین حکومت برمنبای دین به طول ۴۰ سال هستیم این مسئله‌ای بود که در زمان انبیاء الهی اتفاق نیفتاد و اگر چه تلاش بود، ولی محقق نشد، ولی جامعه اسلامی به این نعمت رسید.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه جامعه، تحقق مسئله حکومت برمنبای دین را مدیون حرکت امام راحل و ولایت فقیه و رهبری مقتدرانه رهبر فعلی انقلاب است، گفت:، اما امروز نتوانستیم قدر این نعمت عظیم را بدانیم و شاهد اتفاقات مهم در جامعه در بین مسئولین هستیم.

این کارشناسی امور سیاسی با بیان اینکه دشمن برای از بین بردن انقلاب دارای راهبرد مشخص است افزود: امروز شاهد برخی تفکرات مانند جدا شدن از مبانی انقلاب و آمدن به سمت مادیات و سایر موارد هستیم. این مسئله در سال ۸۵ کلید زده شد.

وی افزود: در واقع این پروژه که الان در حال اتفاق است، ابتدا عین همان پروژه‌ای بود که در روسیه کلید زده شد، ولی، چون شکست خورده بود، متفکران این پروژه به فکر پروژه‌ای افتاده بودند که در چند سال بعد در چین به نام دگ شو پینگ بود.

عباسی گفت: دگ شو پینگ چه کسی بود؟ او شخص بود که روحیه انقلابی را از بین برد، در‌ها را به سمت غرب باز کرد، پوسته را که کمونیست بود و محتوای آن غربی حفظ کردند.

این استاد دانشگاه افزود: بعد از شکست پروژه روسیه، مدل سیاست چین در کشور از سوی افرادی تئوریزه شد، ولی با مرور زمان، این پروژه، در درون خود شاهد جریان دیگری از سوی مسئولین وقت با بهانه برجام شد، ولی هدف مسئولین فعلی، همان سیاست باز به سمت غرب و جدای مردم از سیاست و آوردن سیاست بین مسئولین بود.

این کارشناسی امور سیاسی عنوان کرد: رهبر انقلاب این خطر را احساس کرده و هشدار داده بودند که دشمن به دنبال حفظ پوسته به نام انقلاب و اسلام بدون ارزش است.

وی افزود: پروژه اصلی این است که انقلاب تمام شده، فقط جمهوری اسلامی مانده است این هم لوازمی دارد، از جمله لوازم آن، عدم ارکان مانند ولایت فقیه، دگرگونی قانون اساسی، عدم وجود سپاه و سیاست در‌های باز است. این مسئله‌ای است که به صورت آگاهانه از سوی بعضی مسئولین دنبال می‌شود.

عباسی گفت: امروز موضع چپ و راست نیست، انقلابی و غیر انقلابی و لیبرالیزم است، لیبرال یعنی سیاست بازی، وابستگی به غرب، نبود انقلاب، اسلام بی محتوا، نبود ارزشها، عدم حجاب و سایر موارد است.

این استاد دانشگاه افزود: این موضوع بسیار خطرناک است که به صورت موزیانه در حال یپش روی است، ولی نباید ناامید شد و باید با هوشیاری کار و فعالیت کرد و به آگاهی بخشی پرداخت.

این کارشناسی امور سیاسی عنوان کرد: بعد از جنگ شاهد چهار نوع امید سازندگی و اصلاحات بودیم. در همین دولت‌ها مشکلات زیادی پیش آمد، گفت: وگوی تمدن، پیش آمد و با جنگ ۱۱ سپتامر اساسا سیاست امید تمدن شکست خورد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مردم از فقر، تبعیض وفساد بسیار ناراحت هستند، گفت: موضع رهبر انقلاب عدم این موارد است و امید این است که جامعه به سمت مبارزه با تبعیض و فساد پیش رود، اگر چه آن‌ها با نفوذی که در دستگاه دارند مشکلاتی را ایجاد خواهند کرد، باید استقامت و مبارزه کرد و برای تحقق دولت اسلامی تلاش نمود.

این کارشناسی امور سیاسی عنوان کرد: باید در یکسال دیگر شاهد شکل گیری جنبش‌های تحت عناوین اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی برای تحقق دولت اسلامی در زیر نظام‌ها باشیم.

وی افزود: بانکداری ما از واژه اسلامی بدور است و پول‌های که در بانک وجود دارد، مشکلاتی دارد و برای از بین بردن مشکلات ربا، رانت در بانک‌ها نیازمند انقلاب دیگر هستیم، همچنانکه برای از بین بردن رژیم سابق، نیازمند انقلاب بود، در این موارد حساس هم نیازمند انقلاب هستیم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه برای شکل گیری دولت اسلامی باید نظام سازی اسلامی در ۱۴۰ زیر نظام اجرا شود و الان نمی‌توان نظام سازی اسلامی در مکان‌های مانند بانک را اجرا کرد، گفت:، چون این نظامات فعلی برگرفته از غرب است.

این کارشناسی امور سیاسی با بیان اینکه برای نظام سازی اسلامی، نیازمند نظامات فقهی هستیم، افزود: اگر نظامات فقهی شود و زیر نظام‌ها و هئیت اندیشه ورز شکل گیرد و راهبرد‌ها تعیین شود و زیر نظام‌ها در این نظامات فقهی و هئیت اندیشه ورز چکش کاری شود، می‌توان امید زیادی برای تحقق دولت اسلامی داشت.

عباسی گفت: رسالت مهم جریان انقلابی شکل گیری هئیت اندیشه ورز، راه اندازی تفکرات فقهی و تلاش و پژوهش در مباحث روایات و آیات برای مبانی فقهی است.

این استاد دانشگاه افزود: تاکید رهبر انقلاب برای تحقق دولت اسلامی، بر گفتمان سازی است و این کار هئیت اندیشه ورز است و باید برای رسیدن به افق ۱۴۱۴، طرح‌های تحولی امید پنجم آغاز شود.

این کارشناسی امور سیاسی گفت: مهمترین برنامه فعلی جریان انقلاب، افق امید بخش به نام قسط است، رفع فقر، تبعیض و فساد هدف ما برای رسیدن به قسط است. برای رسیدن به دولت اسلامی، نیازمند به نظام سازی برمبنای فقهی هستیم.

وی بابیان اینکه طرح رفراندوم برای این است که حجاب برداشته شود، گفت: این هدفی است که طراحی شده و، چون این دولت نمی‌تواند مشکلات جامعه را از لحاظ اقتصادی، فرهنگی و اشتغال پاسخ گو باشد، به سمت مسائل، چون رفراندوم بی حجابی پیش آمدند تا به نوعی دهان مردم را ببندند.

این کارشناسی امور سیاسی عنوان کرد: الان فیلمی با عنوان فرار دختران که همان بحث غیرت است ساخته می‌شود؛ اما در عمل شاهد موانعی برای اجرا و اکران هستیم، افرادموضع گیری می‌کنند.

عباسی با بیان اینکه مسئله اصلی برای تحقق دولت اسلامی، اجرای قسط است گفت: الان شاهد موج جدید یعنی همان اجرای قسط هستیم و باید برای تحقق دولت اسلامی، نظامند سازی اسلامی کرد. این هدف گیری است که رهبر انقلاب تعیین کردند. موانع سلبی و ایجابی کار‌ها شروع شده و بعضی موانع برداشته شده است.

این کارشناسی امور سیاسی عنوان کرد: باید برای ۱۴۰ زیر نظام که هیچ کدام اسلامی نیستند، زیرنظام، جنبش‌های اسلامی، اجتماعی طراحی شود، شکل گیرد تا در افق پنجم شاهد تحقق‌های در اهداف برای رسیدن به دولت اسلامی باشیم.

وی افزود: هدف بعدی جریان‌های انقلابی اقدام نامتقارن در برابر دشمن است، نباید در زمین دشمن و با قوائد آن‌ها بازی کرد، این همان برنامه امام راحل بود و به موفقیت رسیده بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها