امام جمعه موقت اردکان: ما به دنبال عدالت اجتماعی، اقتصاد مقاومتی و مستقل، بالارفتن رتبه علمی و پیشرفت کشور هستیم. مردم ما ضمن پایبندی به نظام اسلامی نسبت به بی عدالتی و حقوق‌های نجومی اعتراض دارند.
کد خبر: ۸۹۸۹۷۷۸
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه گفت: تقوا موجب می‌شود که انسان به سوی کمال گام بردارد. آغاز سقوط انسان با بی تقوایی است.
وی با اشاره به آیاتی از سوره آل عمران گفت: پیامبران برای هدایت مردم به فلاح و رستگاری آمده اند. خداوند متعال در این آیات بر پیروی از پیامبر اسلام تأکید کرده است و پیروی از آن حضرت را موجب بخشش گناهان بیان کرده است.
امام جمعه موقت اردکان اظهار داشت: عده‌ای می‌گویند که مردم همه چیز می‌خواهند مردم شادی هم می‌خواهند. ماهم معتقدیم که شادی جزئی از ذات انسان است، ولی ما آن شادی را می‌خواهیم که در قالب لغو و لعب نباشد. شادی ما آن زمانی است که به تکالیف خود به درستی عمل کنیم. شادی ما زمانی است که رهبران، مسئولین و جامعه ما الهی باشند و دستورات و احکام اسلام در آن پیاده شود.
وی افزود: اینکه کنسرتی بیاوریم و لغو و لعبی را انجام دهیم شادی نیست. برنامه‌هایی که متأسفانه در اردکان برگزار می‌شود در شأن و جایگاه مردم این شهر نیست و امیدواریم در اردکان که به شهر علم، ادب، عبادت و بندگی شهرت دارد دیگر شاهد اجرای اینگونه برنامه‌ها نباشیم. از همه مسئولین درخواست می‌کنیم که فرهنگ غنی و اخلاق اسلامی این شهر را در نظر بگیرند و با حرف‌های دیگران جوگیر نشوند.
حجت الاسلام حسینی پور در خطبه دوم ضمن تشکر و قدردانی از حضور گسترده ملت سرافراز ایران در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن گفت: مردم ما در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال به تبلیغات مسموم دشمنان توجهی نکردند. این راهپیمایی مظهر اقتدار حقیقی مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود. بسیاری از رژیم‌های ظاهراً قدرتمند که در سراسر دنیا وجود دارد دارای قدرت‌های کاذب هستند. عربستان سعودی با آن همه سلاح و تجهیزات که در اختیار دارد در مقابل یمن که چیزی ندارد خوار و ذلیل شده است و رژیم صهیونیستی هم که به عنوان پایگاه آمریکا در منطقه محسوب می‌شود در مقابل مبارزان فلسطینی زمین گیر شده است. قدرت حقیقی، از حمایت ملت پیدا می‌شود.
وی افزود: راهپیمایی ۲۲ بهمن نشانه حمایت ملت از نظام مقدس جمهوری اسلامی بود. امروز جمهوری اسلامی به یک ابرقدرت تبدیل شده است. هیچ قدرتی به اندازه ایران از حمایت مردمی برخوردار نیست. این حضور و اراده مردم است که به این نظام اقتدار بخشیده است. مردم هم نشان دادند که آگاهانه و هوشیارانه در صحنه‌های گوناگون حضور دارند. هیچ سلاحی برنده‌تر از این حضور نیست.
خطیب جمعه اردکان اظهار داشت: دشمن با ایجاد اغتشاش و آشوب خیلی تلاش کرد که دلسرد شدن مردم از نظام را القا کند، اما اراده و ایمان مردم نشان داد که از سلاح اتمی هم کارسازتر است. این حضور مردم نشانه زنده بودن انقلاب است و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان بود. وحدت و استقامت، پیام راهپیمایی ۲۲ بهمن بود. ما به دنبال عدالت اجتماعی، اقتصاد مقاومتی و مستقل، بالارفتن رتبه علمی و پیشرفت کشور هستیم. مردم ما ضمن پایبندی به نظام اسلامی نسبت به بی عدالتی و حقوق‌های نجومی اعتراض دارند.
وی تصریح کرد: پیام سلبی انقلاب این است که ما تسلیم زورگویی و باج خواهی نظام سلطه نمی‌شویم. آمریکا و ابرقدرت‌های دیگر برای ما عددی نیستند. مردم ما از عربده کشی آن‌ها نمی‌ترسند. به شکرانه حضور تماشایی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در پیشگاه خداوند یکتا و در آغاز چهلمین سال انقلاب شکوهمند اسلامی با تمامی شهیدان عهد و پیمان می‌بندیم که تا خون در رگ‌های ما جریان دارد راهتان را ادامه خواهیم داد و در دفاع از مظلومان جهان لحظه‌ای از پای نخواهیم نشست و همانگونه که با ایثار و جانفشانی شهیدان از گردنه‌های جنگ تحمیلی و توطئه‌های ریز و درشت گروهک‌های ضد انقلاب و تحریم و ترورها، سرافرازانه عبور کردیمما مردم اردکان سوگند می‌خوریم که به نبرد با مفسدان اقتصادی و ویژه خواران برخیزیم و انقلاب، مملکت و ملت را از شرّ آن‌ها برهانیم و رهبر عزیزمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای را تنها نگذاریم.
تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و بیان گوشه‌هایی از زندگانی آن حضرت از دیگر مباحثی بود که امام جمعه موقت اردکان به آن پرداخت.
ارسال نظرات