خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلماس گفت: اگر تقوا پیشه کنید خداوند حکمت را بر دلهای شما جاری می سازد
کد خبر: ۸۹۸۹۸۱۳
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام سیدعلی سید نظری در جمع پایوران گردان 319 حضرت ولی عصر (عج)گفت: اگر تقوا پیشه کنید خداوند حکمت را بر دلهای شما جاری می سازد یعنی اگر نسبت به حلال و حرام الهی مقید بوده و بر ترک محرمات و انجام واجباتی که خداوند حکیم مقرر نموده پایبند باشید این حکمت الهی بر دل و زبان های شما جاری خواهد شد.

وی بیان کرد:پیغمبر اکرم، حضرت محمّد مصطفی(ص) در یک روایتی می­ فرمایند: بعد از خودم، از سه چیز بر امّتم می­ ترسم، یکی تبعیّت از هوی و هوس است. یکی هم این است که به شهوت بطن و فرج گرفتار شوند و دیگری هم این که می­ترسم امّتم بعد معرفت، غفلت کند.

وي دوري از گناه و معصيت را نسخه شفابخش قرآن كريم براي سعادت بشر عنوان كرد و افزود: معصيت و گناه گاهي جنبه فردي و گاهي اجتماعي دارد كه در هر صورت پايه‌هاي ايمان انسان را نابود مي‌كند.

سیدنظری افزود: غفلت بعد از معرفت؛ یعنی انسان حقیقت معرفت را نفهمید و إلّا اگر فهمیده باشد، دیگر از آن‌جا به بعد باید مطیع شود. این که انسان در مقابل فرمایش پروردگار عالم إن‌قلت بیاورد، بعد از معرفت نیست. لذا می­دانید اصول دین، تقلیدی نیست، تحقیقی است. خود خدا می گوید: نباید تقلید کنی، امّا وقتی تحقیق کردی و فهمیدی وجود پروردگار عالم یعنی چه، نبوت یعنی چه، امامت امیرالمؤمنین یعنی چه، یعنی معرفت را پیدا کردی، ولو این معرفت، معرفت نسبی است، دیگر باید مطیع شوی.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلماس  با تاكيد بر اينكه حرام و حلال الهي تا روز قيامت تغيير نمي‌كند، بيان كرد: حرام و حلال الهي هر كدام داراي حكمتي است، آنچه براي انسان مفيد است، خداوند براي انسان حلال كرده و آنچه براي انسان ضرر مادي و معنوي دارد، حرام بيان شده است.

وی تصریح کرد: اگر كسي بخواهد در زندگي به سعادت دست يابد بايد خود را به خداوند نزديك كند و از گناه و معصيت دوري گزيند زيرا ياد خدا مايه آرامش دل‌ها است، عمل به دستورات الهي زندگي سعادت‌مندانه را به انسان عرضه مي‌دارد و گناه و معصيت انسان را بيچاره مي‌كند.

ارسال نظرات