خبرهای داغ:

شش میلیارد ریال هزینه امسال بسیج سازندگی سپاه مهاباد

فرمانده قرارگاه امام سجاد(ع) و سپاه مهاباد در نشست عالی مجمع بسیج که در مجتمع طلائیه شهرستان مهاباد برگزار شد، گفت: بسیج سازندگی سپاه در قالب طرح های محرومیت زدایی روستاهای دور افتاده شامل پل سازی، راه روستایی، آبرسانی، ساخت خانه برای ایتام و مساجد بیش از 6 میلیارد ریال هزینه کرده است.
کد خبر: ۸۹۸۹۸۱۷
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سردار دلاور رنجبر زاده افزود: مرحله دوم طرح های محرومیت زدایی در مناطق شهری حاشیه نشین و کم برخودار با ساخت 2 سالن ورزشی به ارزش یک میلیارد ریال به همراه برنامه های آموزشی و پرکردن اوقات فراغت جوانان برگزار شده است.

وی بیان کرد این برنامه در سال آینده نیز با موافقت مسئولان استانی و در قالب های طرح های محرومیت زدایی خدمات رفاهی بهتر و بیشتری را ارائه کنیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد نیز در جلسه مجمع عالی بسیج گفت: بسیج و نیروهای مردمی از اوایل انقلاب با فداکاری و خودگذشتگی در پیروز شدن انقلاب اسلامی همواره در صحنه حضور داشتند و امروزه نیز برای حل و کمتر شدن مسایل و مشکلات جامعه گام برمیدارند.

ایرج شجاعی با اشاره به اینکه دولت در تئوری های فکری و و اندیشه در سطح مطلوبی قرار دارد، اظهار کرد: عملیاتی کردن آموخته های علمی و دیدگاه ها مشکل اصلی جوانان امروز ما است.

وی ادامه: هرساله مقاله های نخبگان ملی ما جز مدال آوران عرصه علمی جهان است اما استفاده از آن در صنعت و توسعه کشور کمتر دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه همیشه بین ایده های خلاقانه و پیاده کردن به واقعیت فاصله وجود دارد، افزود: جوانان فارغ التحصیل ما باید توان استفاده از دانش خود بصورت کارآفرینی و اجرای عملی آن را داشته باشند.

شجاعی با تاکید بر اینکه محله های حاشیه نشین مرکز شروع آسیب های اجتماعی هستند، گفت: عدالت اجتماعی و جلوگیری از شمالی جنوبی شدن شهر باید با رسیدگی و ارائه خدمات رفاهی، بهداشتی، آموزشی و ورزشی به این مناطق حفظ شود.

وی گفت: 50 هزار نفر جمعیت در قالب 320 هکتار سکونت گاه های غیر رسمی 20 هزار نفر جمعیت در قالب 60 هکتار بافت فرسوده در سطح شهرستان مهاباد زندگی می کنند که علاوه بر طرح های عمرانی، در بخش فرهنگ سازی و مقابله با آسیب های اجتماعی برنامه ریزی کنیم.

8 کارگروه تخصصی در مجمع عالی بسیج شهرستان مهاباد شامل کارگروه های علمی پژوهشی، اقتصادی سازندگی، تربیتی اخلاقی، فرهنگی سیاسی، بانوان و خانواده، سلامت، اجتماعی و ورزشی فعالیت دارند.

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار