ماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: پیام مهمی که حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن به مسئولان داشت این بود که باید برای رفع محرومیت ها و حل مشکلات معیشتی مردم، رفع بیکاری، مشکل اشتغال، آبادانی و توجه جدی به بافت های فرسوده در روستاها و مناطق حاشیه نشین همت کنند.
کد خبر: ۸۹۸۹۸۱۸
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای اللهی گفت: انسان با رعایت تقوا از آلودگی ها دور می شود و در صراط مستقیم ایمان و ارادت قرار می گیرد؛ حرکت در مسیر تقوا یعنی حیات طیبه که این حیات طیبه همان عمل صالح است .

امام جمعه اراک درخصوص شخصیت حضرت فاطمه (س) گفت: حضرت فاطمه(س) الگوی بزرگ عالم و قرآن ناطق هستند. ایام شهادت این بانوی بزرگ اسلام بهترین فرصت برای درک و شناخت بیشتر آن حضرت است.

وی ادامه داد: طلب شفاعت در روز قیامت و رضایت امام زمان (عج) از مردم مسلمان به عنوان بزرگترین آرزوی مسلمانان است، خداوند متعال با خشنودی حضرت زهرا(س) خشنود و با غضب حضرت فاطمه (س)غضبناک می شوند .

آیت الله دری نجف آبادی در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه این هفته به حضور پرشور و شعور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرد و گفت: تشکرفراوان از حضور پرشور و همراه با بصیرت و موقعیت شناس مردم کشور و خصوصا استان مرکزی که امسال با افزایش 100 درصدی نسبت به ساللهای گذشته آمدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: این حضور مردم دو پیام مهم به همراه داشت اولین پیام به دشمنان اسلام قرآن انقلاب و مستکبران، امثال ترامپ، آل سعود، رژیم غاصب صهیونیست، داعش، منافقین، سلطنت طلبان و جریان های فاسد زمان و آمریکانشین و غیر آمریکانشین بود که خیال کرده بودند که مردم دلسرد شده در این راهپیمایی حماسی حضور پیدا نمی کنند، ولی دیدند که  ملت ما مخصوصا جوانان در این راهپیمایی از روز اول انقلاب پرشورتر و حماسی تر بودند.

وی افزود : پیام دوم این حضور اتحاد و ایستادگی پای آرمان های اصلی انقلاب که همان استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، نظام و رهبری بود و برای این ایستادگی مجاهدت ها و تلاشهای بسیاری صورت گرفته است.

آیت الله دری نجف آبادی پیام دیگر این حضور مردمی را خطاب به مسئولان دانست و گفت: همچنین این حماسه پیام مهمی به مسئولین کشور داشت که فکر اساسی و زیربنایی داشته باشند. در حال حاضر عمده مشکلات کشور مسئله اقتصاد است و باید برای رفع محرومیت ها و حل مشکلات معیشتی مردم، رفع بیکاری، مشکل اشتغال، آبادانی و توجه جدی به بافت های فرسوده در روستاها و مناطق حاشیه نشین داشته باشیم و با تلاش و همت خود مردم، بازار و اشتغال سالم و مولد را ایجاد کنیم واز سرمایه گذاری های سالم حمایت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: لازمه این کار مبارزه قاطع و جدی مسئولین سه قوا با فساد و تبعیض است که باید با اقدام و عمل به موقع به مبارزه با فساد رفت .

خطیب جمعه اراک گفت: توجه جدی و اساسی به وضعیت صنایع استان است که در این رابطه اخیرا جلسه ای با حضور معاون سیاسی استاندار برگزار کردیم و گزارشی که در این مراسم داده شده این بود که حدود 12000 هکتار زمین و امکانات در سطح شهرک های صنعتی استان داریم که نتوانستیم از تمام ظرفیتهای آن استفاده کنیم؛ باید سرمایه گذاری مولد داشته باشیم و نباید وابسته باشیم.

وی افزود: در موضوع آلودگی هم استاندارد سازی خودروها، ایجاد فضای سبز و محیط سبزسالم در شهراراک که این همه آلودگی هم دارد، نیازمند برنامه ریزی جدی و اساسی است. البته کارهایی آغاز شده ولی باید با شتاب بیشتری انجام بگیرد .

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه گفت: امیر المومنین (ع) هنگامی که در بستر شهادت بودند سه توصیه داشتند که لازمه انسان تا آخر زندگی است، اول تقوا در انجام کارها، دوم نظم در رفتارها و کارهای عمومی زندگی  و سوم صلاح ذات البین  که این سومی چیزی شبیه همین محیط زیست ما است و نباید آن را آلوده کنیم و این صلاح در تمامی اعمال انسان باید انجام بگیرد.

خطیب جمعه اراک بیان کرد: مسئولان بایستی جلوی اسراف و تبذیر و زیاده روی بیت المال را بگیرند و قوه قضائیه با مفسدین برخورد جدی کند .

وی افزود: سرنگونی جنگنده f16 اسرائیلی توسط سوریه یک شکست دیگر در کارنامه صهیونیست ها را به ثبت رساند و این هواپیما که از مجهزترین نوع آن بود یک پیروزی بزرگ دیگر برای محور مقاومت است و پیام آن به اسرائیل و متحدانشان این بود که دوران بزن در رو دیگر تمام شده است؛ هر تجاوزی با پاسخ محکمی مواجه می شود و این نشان دهنده این است که ما می توانیم و حرف های مفت آل سعود و دیگران برای ما هیچ ارزشی ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: سالروز شهادت حدود 40 نفر از مسئولین را در سانحه هواپیمایی که توسط صدام بعثی مورد اصابت قرارگرفت، از جمله  شهید محلاتی که هم اهل استان مرکزی بود و هم نماینده امام (ره) و جزو روحانیون مبارز در قبل و بعد انقلاب بود و یاد دیگر شهدای انقلاب و مخصوصا شهدای مدافع حرم را گرامی می داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات