میهن پرست گفت: ملت باگذشت 39 سال از پیروزی انقلاب اسلامی بدون ترس و توجه به توطئه‌های دشمنان خارجی نشان دادند از اصول و آرمان‌های و اهداف بلند انقلاب اسلامی کوتاه نخواهند آمد.
کد خبر: ۸۹۸۹۸۲۴
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت‌الاسلام شهاب‌الدین میهن‌پرست"، امام‌جمعه شهر چوار، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چوار، با اشاره به فلسفه بعثت پیامبر خاتم (ص)، گفت: خدای سبحان برای وفای به وعده خود و کامل گردانیدن دوران نبوت حضرت محمد (ص) را مبعوث کرد.

وی، افزود: پیامبری که از همه پیامبران، پیمان پذیرش نبوت او را بیان کرده، پیامبری که نشانه‌های او شهرت داشت و تولدش بر همه مبارک بود، در روزگاری که مردم روی زمین دارای مذاهب پراکنده، خواسته‌های گوناگون، روش‌های متفاوت بودند، عده‌ای خدا را به پدیده تشبیه کرده و گروهی نام‌های ارزشمند خدا را انکار و به بت‌ها نسبت می‌دادند و برخی بر غیر خدا اشاره می‌کردند.

امام‌جمعه چوار، گفت: پس خدای سبحان مردم را به‌وسیله حضرت محمد (ص) از گمراهی نجات داد و هدایت کرد و از جهالت رهایی بخشید، سپس دیدار خود را برای پیامبر، برگزیده و آنچه خود داشت برای او پسندید و او را با کوچ دادن از دنیا، گرامی داشت و از گرفتاری‌ها و مشکلات رهایی بخشید، پیامبر (ص) در محیطی مبعوث می‌شود که تعصب قبیله‌ای و نژادی و محیط محدود زندگی حقیقت دیگری وجود ندارد.

حجت‌الاسلام میهن‌پرست، ابراز کرد: پیامبر (ص) با صدای بلند اعلام می‌کند که همه خرافات و پندارهای زندگی را کنار بگذارید و همه را توصیه به‌حق و توصیه به صبر می‌کند، حق بیاندیشید و حق بگویید و به‌حق عمل کنید و با صراحت کامل اعلام می‌کند، بدانید که به‌طورقطع زندگی پست شما جز بازی و اشتغالات بی‌اساس و آرایش چیزی نیست، هدف حیات بالاتر از خود پدیده‌های زندگی است.

وی، در ادامه بابیان اینکه یکی از ویژگی‌های اصلی و منحصربه‌فرد انقلاب اسلامی ایران، مردمی بودن است، تصریح کرد: به همین دلیل از همان ابتدا این انقلاب بر اساس حضور، نقش‌آفرینی و حرکت مردم شکل‌گرفته و مراحل تکامل خودش را پشت سر گذاشته است.

امام‌جمعه شهر چوار، افزود: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن، تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب و امام راحل بود، ملت باگذشت 39 سال از پیروزی انقلاب اسلامی بدون ترس و توجه به توطئه‌های دشمنان خارجی نشان دادند از اصول و آرمان‌های و اهداف بلند انقلاب اسلامی کوتاه نخواهند آمد و به اصول و آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی پای بند هستند.

حجت‌الاسلام میهن‌پرست، یادآور شد: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن یکی از عوامل مهم بازدارنده توطئه بدخواهان انقلاب اسلامی است، دشمنان همراهی و اعتقاد مردم را به‌نظام و انقلاب در این مناسبت‌ها ارزیابی می‌کنند، حضور در این راهپیمایی با توجه به شرایط کشور نشان از اقتدار ملت است و مردم با حضور باشکوه خود به سران استکبار گفتند که هیچ گزینه‌ای برایشان ترس‌آور نیست و پس از 39 سال از انقلاب اسلامی، با بصیرت بیشتری درصحنه هستند.

وی، گفت: حضور مردم مثل همیشه دشمن‌شکن بود و نشان داد که مردم همانند گذشته مسیر انقلاب اسلامی خود را ادامه می‌دهند و این موضع در راستای حفاظت از روحیه استکبارستیزی، ظلم‌ستیزی و سلطه ناپذیری مردم غیور ایران اسلامی است.

امام‌جمعه شهر چوار، با اشاره به ایام فاطمیه، یادآور شد: حضرت فاطمه (س) همچون سیاستمداری قهرمان، به تکلیف و رسالت الهی خویش عمل کرد و برای روشن ساختن افکار عمومی از انحراف مسیر امامت، چهل شبانه‌روز، دست حسن و حسین (ع) را می‌گرفت و سوار بر مرکبی می‌شد و همراه با حضرت علی (ع) به در خانه مهاجر و انصار می‌رفت تا آن‌ها را نسبت به غفلتی که دچار شده‌اند و انحراف موجود، بیدار سازد و غافلان و راحت‌طلبان را هوشیار سازد.

حجت‌الاسلام میهن‌پرست، افزود: حضرت فاطمه زهرا (ص) در حقیقت با رایزنی سیاسی خود، با یاران رسول خدا (ص) اتمام‌حجت می‌کرد و همچون دیپلماتی آگاه، با حضور خویش سعی می‌نمود مسیر انحراف امت را روشن سازد و مسیر واقعی را که امامت امام علی (ع) است و نیز حریم ولایت را روشن و بی‌پیرایه ارائه دهد تا در فردای قیامت، برای صاحبان زر و زور و تزویر و عافیت طلبانی که فریب‌خورده‌اند بهانه‌ای وجود نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر دفاع از حریم ولایت و امامت، فاطمه زهرا (س) شیوه مبارزاتی مختلفی داشت، آن حضرت با اتخاذ حرکت‌های سیاسی خاص از قبیل گریه در مراکز شلوغ و محل عبور و مرور مسلمانان، حضور در مسجد و مراجعه به خانه‌های مهاجر و انصار که تمامی آن‌ها با حضور قوی آن حضرت درصحنه مبارزات سیاسی همراه بودند، جامعه را ازلحاظ افکار، تحت تأثیر قرارداد.

 

ارسال نظرات