ریزگردها که از دیروز آسمان استان بوشهر را فرا گرفته‌اند، امروز غلظتشان کاهش یافته، اما هوا در برازجان و گناوه همچنان برای گروه‌های حساس ناسالم است.
کد خبر: ۸۹۸۹۸۳۱
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس مسوول اداره پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: اکنون در برازجان میزان غلظت ریزگردها 261 و گناوه 214 میکروگرم بر مترمکعب است و هوا در این شهرها در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

علیرضا مصلحیان افزود: در بوشهر میزان ریزگردها 138 میکروگرم بر مترمکعب است و هوا سالم است.

وی با اشاره به این که دیروز هوا در شهرهای بوشهر، گناوه و برازجان در شرایط خطرناک بود، بیان کرد: ساعت 14 دیروز میزان ریزگردها در گناوه به 2219 میکروگرم بر مترمکعب رسید یعنی بیش از 14 برابر حد مجاز؛ در برازجان هم غلظت ریزگردها در بعدازظهر 636 و بوشهر 630 میکروگرم بر مترمکعب ثبت شد یعنی بیش از چهار برابر حد مجازاست.

مصلحیان گفت: اگر میزان ریزگردها زیر 50 میکروگرم بر مترمکعب باشد هوا پاک است، بین 50 تا 150 میکروگرم بر مترمکعب باشد، هوا سالم است، 155 تا 253 میکروگرم بر مترمکعب باشد هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است، 254 تا 354 میکروگرم بر مترمکعب باشد هوا در شریاط ناسالم قرار دارد، 355 تا 424 میکروگرم بر مترمکعب باشد هوا بسیار ناسالم است و اگر از 425 میکروگرم برمترمکعب فراتر رود، هوا در شرایط خطرناک قرار دارد.

این کارشناس محیط زیست با اشاره به آمارهای 10 ماه امسال در خصوص وضعیت آلایندگی هوا،گفت: براساس شاخص‌ها در چهار مرکز فعال پایش هوای استان، کنگان در 10 ماه امسال هوای پاک نداشته، گناوه چهار روز، بوشهر 9 روز و برازجان 49 روز هوای پاک داشته‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها