خبرهای داغ:
دو دانشجوی مهندسی برق بهبهانی اختراع کردند:
دستگاه جعبه سیاه نجات به عنوان نماینده ایران در پانزدهمین دوره مسابقات رباتیک و اختراعات آنکارا شرکت می کند.
کد خبر: ۸۹۸۹۸۳۳
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در بهبهان، پانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی رباتیک و اختراعات آنکارا در تاریخ ۳ و ۴ مارس ۲۰۱۸  ( ۱۲ و ۱۳ اسفند امسال) به میزبانی دانشگاه Middle East در شهر آنکارا کشور ترکیه  برگزار خواهد شد، که تیم M.B.P از دانشگاه صنعتی سهند به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات شرکت کرده است.

این مسابقات که از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار است همه ساله با استقبال زیاد دانشجویانی از کشورهای مختلف جهان برگزار می شود.

تیم  دانشگاه صنعتی سهند متشکل از دکتر احمد اکبری عضو هیت علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی سهند متوالد ۱۳۵۲-تبریز،  مهران خسروانی دانشجوی مهندسی برق دانشگاه صنعتی سهندمتولد  ۱۳۷۱ -بهبهان و  احمدرضا افشاری دانشجوی مهندسی برق دانشگاه صنعتی سهند متولد ۱۳۷۵-بهبهان که تا به حال موفق به اخذ عناوین و افتخارات زیادی در داخل و خارج از کشور شده‌اند  با اختراع " دستگاه جعبه سیاه نجات"  به عنوان پرچمدارن جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

این سیستم با هدف نجات جان انسان ها از گاز گرفتگی وانفجار احتمالی براثرنشتی گاز متان و مونوکسیدکربن ساخته شده است.باتوجه به افزایش تعداد تلفات براثر گاز گرفتگی و نشتی گاز در کشور های مختلف از جمله ایران، که به طور میانگین سالانه بیش از ۹۰۰نفر درکشور می باشد مخترعان کشورمان موفق به ساخت سیستمی شدند که به هنگام گاز گرفتگی به طور تمام اتوماتیک هوای آلوده به گاز را تصفیه می‌کند و سریعا از طریق اعلام هشدار به صورت صوتی وتصویری افراد محل را از گازگرفتگی مطلع می سازد این سیستم با اتصال به سامانه مخابراتی کشور ارگان‌های مربوطه از جمله آتش نشانی رااز  آدرس محل و نوع خطر مطلع می‌سازد. همچنین با افزایش نشتی، سیستم به طور خودکار گاز و برق محل را قطع کرده تا احتمال انفجار و آتش‌سوزی نیز ار بین برود.

جعبه سیاهی برای نجات یا همان سیستم هوشمند ایمنی دربرابر گازها یک دستگاه تمام اتوماتیک هست که به هنگام گازگرفتگی و نشتی گازهای خطرناک تمام عوامل خفگی، انفجار واحتراق را به صفر می‌رساند.

لازم به ذکر است که این سیستم  در مسابقات بین المللی رباتیک شیراز که۸تا۱۰ فوریه در شیراز و به میزبانی دانشگاه صنعتی شیراز برگزار شد موفق به اخذمقام قهرمانی شده است و اکنون  به نمایندگی مهران خسروانی،  دارنده عناوین و افتخارات مختلف ملی و بین الملی ،به عنوان نماینده تیم های جمهوری اسلامی ایران در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها