امام جمعه شهرستان درگز بیان داشت: این نظام بانکی حاکم بر جامعه ما بهره‌ای از اسلام جز نام آن نبرده و واقعیت آن نظام سرمایه‌داری است.
کد خبر: ۸۹۸۹۸۴۲
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام محمدحسین ایروانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان درگز اظهار داشت: آن کسی که نسبت به معصیت الهی تقوا پیشه کند، مانند کسی است که به نیکی عمل کرده است.
 
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فراگیر شدن ربا در سطح جامعه تصریح کرد: بنا بر فرمایشات ائمه اطهار علیهم السلام، فرد ربا خوار و هر کسی که شاهد و ناظر معاملات ربوی باشند مورد لعن خداوند قرار می‌گیرد.
 
امام جمعه درگز ضمن بیان اینکه هر کس رباخواری کند خداوند متعال را به مبارزه طلبیده است؛ گفت: این نظام بانکی حاکم بر جامعه ما بهره‌ای از اسلام جز نام آن نبرده و واقعیت آن نظام سرمایه داری است؛ بانک‌ها و بازار‌های ما باید اسلامی شوند، باید سنت قرض الحسنه جایگزین معاملات ربوی شود.
 
وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت در پیش بودن ایام عزاداری حضرت زهرا (س) اذعان داشت: در میان تمام فضائل این بانوی بزرگوار، بعد سیاسی شخصیت ایشان بسیار برجسته است، حضرت زهرا (س) خود را وقف اسلام و دفاع از ولایت کرده بودند، خطبه فدکیه فاطمه زهرا (س) سراسر دفاع از ولایت است.
 
حجت الاسلام ایروانی عنوان کرد: حضور حماسی ملت عزیز ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن با شکوه‌تر و تماشایی‌تر از هر سال بوده و پیام آن وحدت و استقامت ملت ایران بر آرمان‌های امام و انقلاب بود.
 
وی افزود: اگرچه مردم ما نارضایتی‌ها و گله مندی‌هایی از ضعف بعضی مدیران دارند، اما نسبت به اصل نظام و آرمان‌های این انقلاب بسیار محکم و استوار بوده و با حضور حماسی خود دشمنان داخلی و خارجی را مایوس کردند.
 
امام جمعه درگز حضور با شکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را مهمترین رفراندوم دانست و گفت: موضوع اصلی جامعه ما رفراندوم نیست؛ این مردم نشان دادند به نظام و ولایت مطلقه فقیه پایبند هستند، مسئولان باید موضوعات حاشیه‌ای را رها کرده و به مسائل و مشکلات اصلی کشور رسیدگی کنند.
 
حجت الاسلام ایروانی تاکید کرد: این مردم خواهان مبارزه جدی با فساد هستند، بیکاری جوانان و مشکلات معیشتی مردم مساله اول کشور است، باید دست کسانی که ویژه خواری و دزدی می‌کنند، از بیت المال بریده شود.
 
وی در پایان با اشاره به سالروز شهادت شهید محلاتی و گرامیداشت روز روحانیت خاطر نشان کرد: به لحاظ آماری و نسبت جمعیتی، روحانیون بیشترین حضور را در دفاع مقدس داشتند، روحانیت انقلابی و مومنی که هم از موثر‌ترین ارکان انقلاب بوده و هم در رفع فتنه‌ها و رشد نظام و انقلاب بیشترین نقش را داشتند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها