خبرهای داغ:
طراح و کارگردان انیمیشن حسین فهمیده در گفتگو با بسیج:

قهرمان کودکانمان؛ اسپایدر من یا شهدا

طراح و کارگردان انیمیشن حسین فهمیده با بیان اینکه همه در قبال شهدا و ایثارگران مسئول هستند و باید فرهنگ و سیره آن ها را به کودکان و نسل جدید منتقل کنند، گفت: متاسفانه کودکان به جای قهرمانان خودمان(شهدا و ایثارگران) با بن تن و اسپایدر من بزرگ می شوند.
کد خبر: ۸۹۸۹۸۴۸
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹

شاهین پورخردمند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: با چنین واقعیت تلخ نباید بیش از این نیز انتظار داشته باشیم که کودکان از این کارتون ها تاثیر نپذیرند بلکه باید با فکر و ایده هایی نو همچون انیمیشن و ساخت زندگی شهدا در قالب آن ها بتوانیم مسیر و اهداف شهدا را به نسل جدید بشناسانیم.

وی با اشاره به اینکه  انیمیشن و کارتون بیشترین تاثیر را روی کودکان می گزارد و حتی به جرات می توان گفت تاثیرش از خود خانواده کمتر نیست، اظهارداشت: باید با ساخت فیلم و کارتون های ایرانی و نمایش واقعیت ها، سنت ها و آموزه های دینی را به کودکان نشان داده وبا  تربیت درست به آن ها خوبی، همکاری، راستگویی و ... را آموزش دهیم.

خردمند اضافه کرد: آموزه های ارزشی و اسلامی متاسفانه حتی در مدارس هم چندان آموزش داده نمی شوند و باید بگویم با عرض تاسف بودجه بسیار کمی نیز در این باره اختصاص داده می شود.

کودکان به جای قهرمانان خودمان با بن تن و اسپایدر من بزرگ می شوند

وی ادامه داد: انیمیشن حسین فهمیده با بودجه شخصی توسط بنده و چند نفر از دوستانم از جمله مهدی عباسیان و داود دلدار به کارگردانی این جانب و با پی گیری های فرهاد کنعان پور ساخته شد که تندیس یادبودی نیز از دستان سردار جعفری دریافت کردم.

این طراح انیمیشن بیان کرد: در نظر دارم انیمیشن های دیگری برای شهدا به خصوص شهدای مدافع حرم تبریز همچون شهید فخیمی و بیضایی کار کنم ولی از آنجایی که ساخت یک انیمیشن کوتاه 10 دقیقه ای برای سه انیماتور حداقل 2 مال زمان می برد از مسئولان خواهشمندم در این زمینه در حد توان حمایت کنند تا با یاری خداوند کارهایی لایق شهدای جهت زنده نگه داشتن نام و نشان دادن آرمان ها و اهداف شهدا ساخته شود.

کودکان به جای قهرمانان خودمان با بن تن و اسپایدر من بزرگ می شوند

خردمند با اشاره به وجود مشکلات زیاد در این عرصه، خاطرنشان کرد: با وجود نبود حمایت کننده مالی و کمبود امکانات سخت افزاری انیمیشن ایران پیشرفت قابل توجهی داشته و انیماتورهای جوان با اراده، تلاش و بودجه شخصی مشغول تولید انیمیشن های کوتاه و بلند هستند و موفقیت های خوبی هم در زمینه جشنواره های داخلی و خارجی و فیلم انیمیشنی بلند کسب کرده اند و کم کم انیمیشن، موشن گرافیک و استاب موشن جایگاه حقیقی خود را در صنعت سینما پیدا می کند و حتی در پیام های بازرگانی شاهد استفاده انیمیشن برای تیزرهای تبلیغاتی هستیم.

وی با توصیه به افراد تازه کار در این عرصه، اظهار کرد: افرادی که علاقه به این عرصه دارند کار خود را جدی بگیرند بالاخره هر کاری سختی های خودش را دارد و دلسرد شدن یعنی شکست و پیشنهاد می کنم از کلاس های آموزشی انیمیشن آغاز کنند و پس از طی کلاس ها برای محک زدن خودشان و تجربه کاری سراغ جشنواره های داخلی و خارجی و یا مسابقات کشوری بروند، قطعا تاثیر فوق العاده ای روی خودشان مشاهده خواهند کرد.

خردمند اضافه کرد: با شرکت در جشنواره و مسابقات در حقیقت اندیشه و فکر خود را با دیگر افراد مطرح می کنیم و به قول معروف فیلم برای مخاطب ساخته می شود پس تا جایی که ممکن است در جشنواره ها شرکت کنید و ایده خود را با افراد دیگر به اشتراک می گذارید.

کودکان به جای قهرمانان خودمان با بن تن و اسپایدر من بزرگ می شوند

وی همچنین اظهار امیدواری کرد: آرزو دارم روزی در کشورمان شاهد ساخت استادیو های بزرگ انیمیشن و فیلم باشیم و بتوانیم با عرصه فیلم و انیمیشن به سراسر دنیا، اهداف و آرمان های کشور اسلامی مان را با همه انسان ها به اشتراک بگذاریم و دیگر شاهد فرار انیمیشن کاری های ایرانی به خارج از کشور و کار در استادیوهای خارجی نباشیم.

کودکان به جای قهرمانان خودمان با بن تن و اسپایدر من بزرگ می شوند

شاهین پورخردمند طراح و کارگردان انیمیشن حسین فهمیده پیش از این در مسابقات بازی سازی دانشگاه آزاد کاشان توانست در زمینه هنرهای سه بعدی رتبه برتر آن را کسب کند.

وی همچنین چندین مقام استانی و کشوری در رشته طراحی و کاریکاتور کسب کرده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها