کد خبر: ۸۹۸۹۸۸۲
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۸
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانیابطال آزمون دانشگاه علوم پزشکی استان دانشگاه علوم پزشکی استان در گفتگو با خبرنگاران در خصوص حواشی پیش آمده در آزمون استخدامی این دانشگاه و ناتمام ماندن این آزمون، با اشاره به اینکه تاخیر ۴۵ دقیقه‌ای بین سوالات عمومی و اختصاصی علت اصلی نیمه تمام ماندن این آزمون شد گفت: این تاخیر ناشی از بی تدبیری حوزه اجرایی آزمون در آماده کردن سوالات و برآورد اشتباه آن‌ها برای زمان مورد نیاز برای منگنه کردن سوالات تخصصی بود.
رحیم استوار افزود: از ساعت ۱۴ دیروز کار چاپ حدود ۳۴ هزار برگه سوالات عمومی که از وزارت بهداشت و درمان و سوالات تخصصی از دو دانشگاه خارج از استان بصورت مهر و لاک شده تحت نظارت حراست دانشگاه، بازرسی و گزینش به دست ما رسیده بود آغاز شد و از مرحله طرح تا چاپ و توزیع سوالات این آزمون با حفاظت و قرنطینه کامل و تحت نظر حراست دانشگاه، گزینش و بازرسی استانداری استان صورت گرفت.
وی افزود:آزمون عمومی در کمال آرامش و نظم خاصی برگزار شد، اما ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه دوستان قرنطینه سوالات اعلام کردند که سئوالات اختصاصی با ۳۰ تا ۴۵ دقیقه تاخیر به محل آزمون می‌رسند و سوالات هم با ۴۵ دقیقه تاخیر به محل آزمون رسید.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: آزمون در حوزه خواهران با وجود این تاخیر، اما بخاطر اینکه آن‌ها تحمل و صبوری کردند به راحتی برگزار شد، اما در حوزه برادران بخاطر بی حوصلگی و نداشتن صبر برخی از شرکت کنندگان، این آزمون ناتمام ماند. وی اضافه کرد: بلافاصله با شروع اعتراض، ناگهان پلاکاردی هم روی دست گرفته شد که جای سوال دارد و چند نفر هم به تحریک بقیه داوطلبان مبنی بر لورفتن سوالات پرداختند و این موضوعات باعث ملتهب شدن جو آزمون شد و با وجود خواهش از معترضان، آنان به محل برگزاری آزمون برنگشتند و این موضوع جای بررسی بیشتر از لحاظ امنیتی و انتظامی دارد.
استوار با بیان اینکه آزمون صبح امروز نخستین آزمون جذب نیرو‌های شرکتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوده است افزود:در گذشته آزمون برای بکارگیری نیروی شرکتی برگزار نمی‌شد و ما خواستیم عدالت را رعایت کنیم که متاسفانه این مساله پیش آمد و عده‌ای جو را ملتهب کرده و آزمون در حوزه برادران با برگزار نشدن آزمون تخصصی نیمه تمام ماند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی استان از برگزاری مجدد آزمون استخدامی این دانشگاه خبر داد و گفت:: طی جلسه‌ای که با سرپرست فرمانداری بویراحمد، هیئت رئیسه دانشگاه و رئیس بازرسی استانداری داشته ایم این آزمون ابطال و قرار شد این آزمون مجدد برگزار شود.
استوار با اشاره به اینکه سعی می‌شود آزمون مجدد در کمترین زمان ممکن برگزار شود افزود: به محض طرح سوالات و ارسال آن‌ها از تهران و یا دانشگاه‌های دیگر آزمون جدید بدون اخذ وجه از داوطلبان ثبت نام کننده برگزار می‌شود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صداوسیمای استان مبنی بر اینکه برخی داوطلبان ادعای لو رفتن سوالات و یا کمبود سوالات تخصصی را داشتند با رد این ادعا‌ها گفت: هیچ گونه کمبودی برای سوال نبوده و در حوزه برادران بعد از تاخیر در رسیدن سوالات تخصصی به محل آزمون ان‌ها اجازه توزیع سوالات تخصصی را ندادند چه برسد به اینکه با کمبود سوال مواجه شویم.
استوار افزود: تاخیر ۴۵ دقیقه‌ای و بی تدبیری از سوی عوامل اجرایی برگزاری آزمون صورت گرفت که تاخیر سوالات اختصاصی را پیش بینی نکرده بودند و منجر به نیمه تمام ماندن این آزمون شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی استان از مردم استان بویژه داوطلبان شرکت کننده که از راه‌های دور و نزدیک برای شرکت در این آزمون آمده بودند عذرخواهی کرد و گفت: این عذرخواهی نه تنها از جانب من بلکه از جانب دانشگاه علوم پزشکی استان است.
ارسال نظرات