طی مراسمی با حضور بی نظیر مردم سنندج از اسطوره موسیقی هورامان عثمان هورامی در سنندج تجلیل شد.
کد خبر: ۸۹۸۹۸۹۲
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، این مراسم که در سینما بهمن سنندج با حضور چشمگیر و بی سابقه مردم سنندج و توسط شورای شهر و شهرداری سنندج برگزار شد، از جمله مراسم‌های فرهنگی اجرا شده در سنندج بود که با استقبالی بی نظیر مواجه شد.

در این مراسم جمعیتی چند برابر ظرفیت سالن حضور داشتند که تا پایان آخرین آیتم برنامه بدون صندلی نظاره گر مراسم ویژه و شایسته این هنرمند عرصه موسیقی هورامی بودند.

غریب سجادی، یکی از اعضای شورای شهر سنندج آیین تجلیل از عثمان هورامی را گام کوچکی از سوی شورای شهر و شهرداری در راستای خدمت به فرهنگ اعلام کرد و گفت: گرچه موسیقی تنها مولفه فرهنگ نیست، اما دریای بی مرز و عمیق هنر، و ابزار بیان سخنانی است که کلام از بیان آن ناکام می‌ماند.

وی به آوازه هنرمندان کردستانی اشاره کرد و افزود: هنرمندان کرد و به ویژه اهالی موسیقی نه تنها در میان کردستانی‌ها بلکه در دل همه مردم جهان جا دارند و هنر خود را به جهانیان عرضه کرده‌اند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج این هنرمند را ستاره‌ای درخشان در آسمان موسیقی کردستان خواند و عنوان کرد: صدا و نام وی سالهاست با خاطرات تلخ و شیرین همه مردم کردستان و به ویژه اهالی هورامان عجین شده و به عنوان هنرمندی تاثیرگذار بر این عرصه از فرهنگ، تقدیر و تجلیل از سال‌ها خدمت هنری وی را وظیفه خود می‌دانیم.

سجادی یادآور شد: هورامان همواره منزلگاه مقدس هنرمندان بوده و در دامن خود هنرمندانی را پرورش داده که فرهنگ کردستان و به ویژه غنی شدن موسیقی آن را موجب شده‌اند.

عثمان هورامی شایسته تقدیر جهانی است

نوازنده مشهور سنندجی در این مراسم اظهار کرد: نویسندگان و جامعه شناسان زیادی در خصوص زندگی اجتماعی سخن گفته‌اند و همواره بر هنر به عنوان یکی از مولفه‌های پیشرفت جامعه تاکید داشته‌اند.

اردشیر کامکار کردستان را آمیخته و عجین شده با هنر موسیقی دانست و افزود: موسیقی در همه آیین‌های مذهبی، شادی، عزاداری و ... در میان کرد‌ها و به ویژه در منطقه هورامان جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی به ویژگی‌های منحصر به فرد موسیقی هورامان اشاره و عنوان کرد: عثمان هورامی در عرصه موسیقی کردستان نقش بسیار مهمی ایفا کرده و خدمات ارزنده‌ای به این حوزه از فرهنگ کردستان داشته که شایسته تقدیر و بزرگداشت وی در سطح جهانی است.

بهمن مرادنیا همچنین از راه اندازی خانه موسیقی در سال ۹۷ در سنندج خبر داد و عنوان کرد: در راستای خدمت به فرهنگ و هنر کردستان این پروژه‌ها دنبال و طی امسال به نتیجه خواهد رسید.


ابراهیم زارعی فرماندار سنندج نیز کردستان را ذخیره گاه فرهنگی ایران دانست و گفت: هورامان نیز ذخیره گاه فرهنگی کردستان است.

وی همچنین هورامان را منطقه‌ای با ویژگی‌های خاص دانست که نظیر آن در همه جهان کم است و یادآور شد: در هیچ منطقه‌ای از ایران همچون هورامان همراهی با طبیعت دیده نمی‌شود.

در این مراسم همچنین از ساخت سریال سنجر خان، قهرمان نامی کرد با هزینه ۵ میلیارد تومان خبر داده شد که پخش آن در شبکه‌های استانی از نوروز کلید می‌خورد.

شعرخوانی کلثوم عثمانپور، اجرای خواننده سنندجی عادل نادری و همچنین اجرای فرزاد مهدی نیا ژیواری و پخش فیلم زندگینامه عثمان هورامی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در ادامه این مراسم از سردیس عثمان هورامی با حضور استاندار کردستان، مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان، شهردار سنندج، فرماندار سنندج، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سایر مسئولان استان رونمایی شد که در میدان هورامان واقع در محله غفور سنندج خیابان کوسه هجیج نصب خواهد شد.


انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات