روحانی با انتقاد از پایین بودن اعتبارات مازندران یادآور شد: در بعضی از استان‌ها پروژه‌هایی بزرگی افتتاح شد اما با کمال تاسف مجموعه پروژه‌ها در مازندران بسیار اندک بود، با رکود در حوزه عمرانی و طرح‌های توسعه‌ای یعنی یک فاصله سوال برانگیز در حوزه اعتبارات در سطح مازندران با دیگر نقاط کشور مواجه هستیم.
کد خبر: ۸۹۸۹۹۰۷
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام حسن روحانی در خطبه‌های نماز جمعه بابل با تسلیت ایام فاطمیه(س)، اظهار کرد: باید سبک و سیره فاطمی در جامعه ما مورد توجه قرار گیرد و در ایام شهادت حضرت زهرا(س) هیأت‌ها، مساجد و محافل، عزای شایسته برای بهره مندی جامعه برگزار کنند.

وی با تقدیر از حضور باشکوه راهپیمایی 22 بهمن امسال نسبت به سالیان قبل، افزود: حضور مردم بابل در راهپیمایی 22 بهمن امسال از نظر کمیت بیش از سال گذشته بود که این حرکت نشان‌دهنده پایبندی ملت نسبت به آرمان امام و انقلاب است.

 امام جمعه بابل با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی برای کلیت نظام و حمایت از ولایت فقیه بود و نباید این حضور مسؤولان را در خواب غفلت فرو ببرد، تصریح کرد: ریشه انقلاب اسلامی در قلب‌های یکایک ملت ما است، مردم در راهپیمایی 22 بهمن عهد مجددی با آرمان‌های امام و انقلاب بستند که گلایه‌های خود را در حوزه معیشت و دیگر مسائل از کلیت انقلاب جدا می‌کنند.

این مسؤول با اشاره به اینکه راهپیمایی 22 بهمن رفراندوم بزرگی برای حمایت از نظام اسلامی بود، خاطرنشان کرد: عزت ملت ما به انقلاب وابسته است مردم هرگاه اقتضا کرد مال و جان خود را برای استحکام انقلاب فدا کردند، اما برخی به جای اینکه از این حضور درس لازم را بگیرند و با جهادی فزون‌تر برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند، مسائل فرعی و حاشیه‌ای را مطرح کردند در حالی که ملت احتیاج به رفراندوم دیگر ندارد، مسؤولان اجرایی، قضایی و مقننه باید با انگیزه قوی‌تر برای حل معضلات مردم تلاش کنند.

روحانی با انتقاد از پایین بودن اعتبارات مازندران یادآور شد: امسال شاهد افتتاح پروژه‌هایی در دهه فجر استان مازندران  بودیم که قابل قیاس با برخی از شهرهای دیگر نبود، در بعضی از استان‌ها پروژه‌هایی بزرگی افتتاح شد و خود رئیس جمهور به شهرهایی نظیر سیرجان رفت اما با کمال تاسف مجموعه پروژه‌ها در مازندران بسیار اندک بود، با رکود در حوزه عمرانی و طرح‌های توسعه‌ای یعنی یک فاصله سوال برانگیز در حوزه اعتبارات در سطح مازندران با دیگر نقاط کشور مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه مردم خواستار علت این عقب‌ماندگی در مازندران هستند، ادامه داد:  با رشد منفی هم در ضریب اشتغال و هم اعتبارات استانی مواجه هستیم و این به مدیریت استان برمی‌گردد.

امام جمعه بابل تصریح کرد: از مراکز تحلیل و خبری استان تقاضا داریم این مساله را تحلیل و علت عقب‌ماندگی و واماندگی را جست و جو کنند، عرصه سرمایه‌گذاری در مازندران زیاد بوده و از ظرفیت‌های بالقوه برخوردارند اما این رکود فاحش پذیرفتنی نیست، تا کی مازندران با این وضعیت نابسامان رو به رو باشد؟

این مسؤول از کمبود ورزشگاه در بابل انتقاد کرد و افزود: در هفته گذشته تعدادی از جوانان و ورزش دوستان از بنده تقاضا کردند تا موضوع عدم ورزشگاه مناسب به ویژه در عرصه فوتبال را به مسؤولان تذکر دهم، تقاضای این افراد تقاضای به حق است، بابل در عرصه ورزشی نسبت به دیگر شهرهای استان بسیار عقب مانده است، وزیر ورزش و جوانان هم در سفر اخیر خود به این شهرستان به این نکته تصریح کردند.

روحانی گفت: مشکل عقب ماندگی شهرستان بابل به رغم اینکه قطب ورزشی استان است و ورزشکاران مطرحی در رشته‌های مختلف در سطح بین‌المللی و رقابت‌های المپیک دارد، اما در عرصه اماکن مناسب ورزشی به ویژه در ورزشگاه فوتبال برای رقابت‌های کشور با محرومیت مضاعف رو به رو است و پاسخگوی تیم‌های صاحب نام این شهرستان نیست، مردم تقاضای عزم جدی برای پایان محرومیت شهرستان در عرصه ورزشی دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها