فرجی اظهار کرد: یادمان‌ها نماد و سنبل مقاومت و ایستادگی شهدا و رزمندگان و دل‌دادگی به امام راحل و انقلاب اسلامی ایران هستند و هر قطعه‌ای از این یادمان‌ها گنجینه‌ای ارزشمند فرهنگ جهاد و شهادت را در دفاع از انقلاب اسلامی برای نسل جدید و آینده به تصویر کشیده است.
کد خبر: ۸۹۸۹۹۱۰
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، نادرعلی فرجی در گفت‌وگویی اظهار کرد: همه ساله هزاران نفر در قالب کاروان راهیان نور مشتاقانه از جای جای میهن اسلامی وارد مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور می‌شوند و از یادمان و اماکن متبرک به قدوم و حماسه شهیدان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، بازدید می‌کنند.

وی ادامه داد: دفاع مقدس در حالی به پیروزی رسید که رزمندگان اسلام با دست خالی و توکل به خدا و امید به نصرت و وعده الهی و با رهنمودهای حکیمانه امام راحل در جنگ نابرابر و ناعادلانه در جبهه حق علیه باطل، هشت سال  با حماسه و استقامت جنگیدند و حسرت و داغ  اشغال یک وجب از خاک میهن اسلامی را به دل دشمن خبیث گذاشتند.

رزمنده لشکر ویژه 25کربلا در دوران دفاع مقدس  با بیان اینکه در این نبرد هشت ساله فقط این صدام نبود که شکست خورد، اضافه کرد: به‌طور حتم تمام همپیمانان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن هم تودهنی و شکست مفتضحانه و سنگینی را از سوی ملت ایران متحمل شدند؛ این پیروزی برای ما دستاورد بزرگی داشت و یکی از آنها بنا به فرمایش امام راحل ما انقلاب خود را در جنگ به جهانیان صادر کردیم و در این زمینه اگر غفلتی صورت می‌گرفت این دستاوردها در انتقال نسل‌ها دست‌خوش تحریف و فراموشی قرار می‌گرفت.

فرجی تصریح کرد: ضرورت داشت از این دستاوردها و گنجینه دفاع مقدس،  سالم و بکر به‌عنوان امانت الهی صیانت می‌شد تا سینه به سینه این حماسه بین نسل‌های بعد دست به‌ دست شود و جوانان و نوجوانان آن زمان بر خود ببالند که چنین مردان و شیرزنان مخلصی بودند تا با بذل جان و مال و تمام وجود خود از کیان و حاکمیت نظام مقدس اسلامی و ارزش‌های آن دفاع، با افتخار یاد کنند و سرهای‌شان را بالا بگیرند.

وی افزود: دشمنان با غول‌های رسانه‌ای که در اختیار داشتند، زهی تصور باطل به‌دنبال برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و درازمدت در درهم شکستن روحیه  مقاومت جهادی و ایثار ملت ایران بودند.

این رزمنده ساروی بیان کرد: آنان ملتی را که تازه طعم و نسیم آزادی و آزادگی را چشیده بودند در فضای معنوی، گسترش روحیه عشق و دلدادگی و ضرورت حفظ آمادگی و هوشیاری برای دفاع همه‌جانبه امت اسلامی تمام‌عیار، در مقابل خود می‌دیدند و درصدد اجرایی کردن اهداف کور خود بودند ولی هرگز بدان دست نیافتند.

فرجی یادآور شد: با تدبیر فرماندهان ارشد و مسؤولان نظام این تصور از دشمن گرفته و در نطفه خفه شد و تدبیر حکیمانه و راهکار عملی «راهیان نور» تحت عنوان مقابله عملی با جنگ روانی دشمن اندیشیده شد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری اردوی فرهنگی راهیان نور برای نظام و مردم ما ثمرات فراوانی به ارمغان آورد، گفت: نه تنها فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت را ترویج می‌کند بلکه در بازسازی و نوسازی معنوی جامعه اسلامی و در تقویت روحیه انقلابی بین زائران شهدا بسیار مفید و اثربخش است.

رزمنده لشکر ویژه 25کربلا در دوران دفاع مقدس افزود: برگزاری اردوهای راهیان نور، با گذشت حدود 30 سال از پایان جنگ، نقطه اوج اقتدار و استمرار حاکمیت نظام است.

فرجی با تأکید بر اینکه راهیان نور بازخوانی فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل جدید و ضربه مهلک به جنگ نرم، سخت و ناتوی فرهنگی دشمن است، خاطرنشان کرد: تمام نقشه‌ها، دام‌ها و فتنه‌گری‌های استکبار فرهنگی علیه فرهنگ ناب و اسلام محمدی(ص) در راهیان نور نقش بر آب می‌شود.

وی اظهار کرد: برای حفظ روحیه جهادی و حماسی، ایجاد آمادگی در برابر توطئه‌های دشمن، صیانت از دستاورد عظیم ارزش‌های انقلاب و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به آیندگان، راویانی سامان‌دهی شدند تا رشادت‌ها و ازخودگذشتگی رزمندگان و ایثارگری‌های هشت سال دفاع مقدس را در خیل عظیم کاروان راهیان نور ترویج و تبیین می‌کنند.

رزمنده لشکر ویژه 25کربلا در دوران دفاع مقدس افزود: اینک با الطاف خفیه الهی روایت‌گری راویان، در فضایی  فرهنگی و معنوی آکنده از عطر خون پاک شهیدان مخلص راه خدا، در اماکن و یادمان‌ها و سرزمینی که شاهد حماسه‌گری و ایثارگری دلیرمردان و جهادگران فی‌سبیل‌الله است، انجام می‌شود.

فرجی یادآور شد: در میان کاروانیان سرزمین نور، خود صحنه‌های پرشور مثال‌زدنی دیگری می‌سازد و این آثار در گنجینه ذهن تاریخ انقلاب اسلامی ثبت خواهد شد.

وی با بیان اینکه روایت کردن سرگذشت رزمندگان و ایثارگرانی که سراسر عمر پربرکت‌شان عشق به الله و رضای او و لبیک به فرمان ولی امر خود بودند و با اذکار شبانه الهی العفو و برخاسته از انفاس و شعشعه انوار الهی‌شان با دم مسیحایی امام راحل هر ظلمتی را به نور مبدل می‌کردند، افزود: سنگرهای دشمن را یکی پس از دیگری درمی‌نوردیدند و باشعار الله‌اکبر فتح می‌کردند و دشمنان در مقابل عظمت‌شان زانوی تسلیم بر زمین می‌ساییدند، این روایت‌ها همه و همه در قالب راهیان نور شکل به خودگرفت و پیام شهیدان به‌وسیله راهیان نور منتقل می‌شود و این فرصت طلایی را همه و همه اعم از مردم، مسؤولان و رسانه‌ها قدر بدانیم و از آن به‌خوبی صیانت کنیم.

رزمنده لشکر ویژه 25کربلا در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: با گذشت چند دهه از دفاع مقدس هنوز رمل‌ها و شن‌ها و سنگرریزه‌های فکه، جفیر و رقابیه و طلاییه و آب‌های خروشان اروندرود ندای مظلومیت و پیام شهیدان و نجوای یا زهرا(س) یا مهدی‌شان به گوش زوار شهدا زمزمه می کنند.

فرجی بیان کرد: این نداها و مظلومیت‌ها چون سلاحی کارآمد و پرنفوذ به‌طور زایدالوصفی بر روی زائران (کوی شهدا ) اثر می‌گذارد و آنان را برای مقابله با جنگ نرم و سخت دشمن که بالاترین سطح آن قتل عام و ناتوی فرهنگی و تهاجم نظامی است آماده نگه می‌دارد و فکر دشمنان را برای هرگونه تهاجم و تعارض از سرشان بیرون می‌راند و بدخواهان را از هر گونه تجاوز به میهن اسلامی و خاک پرگوهر ایران پشیمان می‌سازد.

وی با اعلام اینکه سرزمین نور، این کوی شهیدان عشق، همچنان مقصد روشنی از دل‌دادگی خفتگان و غافلان و جاماندگان  از مسیر شهداست، گفت: کاروانیان راهیان نور، مسیر و جهت اصلی و اهداف امامان انقلاب اسلامی را به‌واسطه نورانیت شهدا پیدا می‌کنند و در این دید و بازدیدها ایمان، معنویت و باور انقلابی و روحیه استکبارستیزی‌شان  تقویت می‌شود.

رزمنده لشکر ویژه 25کربلا در دوران دفاع مقدس یادآور شد: این فرهنگ‌سازی نه‌تنها موجب بازسازی و نوسازی معنوی جامعه می‌شود بلکه می‌تواند تک‌تک انسان‌ها را متحول سازد و هرکس به اندازه معرفتی که کسب کرده توشه‌ای از این سفر معنوی برمی‌دارد و سوغات گران‌سنگ معنوی را در قالب پیام شهیدان به بدنه جامعه تزریق می‌کند.

فرجی اظهار کرد: یادمان‌ها نماد و سنبل مقاومت و ایستادگی شهدا و رزمندگان و دل‌دادگی به امام راحل و انقلاب اسلامی ایران هستند و هر قطعه‌ای از این یادمان‌ها گنجینه‌ای ارزشمند فرهنگ جهاد و شهادت را در دفاع از انقلاب اسلامی برای نسل جدید و آینده به تصویر کشیده است.

وی با بیان اینکه چیدمان این یادمان‌ها در ذهن انسان‌های پاک و مخلص، دل‌های بیدار، مشتاق و دل‌باخته انقلاب اسلامی، پازل خاطرات دوران دفاع مقدس را کامل می‌کند، افزود: ما می‌توانیم همگی دست در دست یکدیگر، با همت بلند و تلاش مضاعف، فرهنگ ایثار و شهادت را تعالی بخشیده و مجاهدت و روحیه ایثارگری رزمندگان و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی را بکر و دست‌نخورده و بدون تحریف به‌عنوان یک امانت به آیندگان بسپاریم.

رزمنده لشکر ویژه 25کربلا در دوران دفاع مقدس  تصریح کرد: ما باید با مطالعه عمیق و بررسی ابعاد و زوایای پیدا و پنهان حماسه ارزش‌های دوران دفاع و ارزیابی عملکرد، تمام توان خود را بکار ببندیم تا یادمان‌های بیشتری که تأثیر فرهنگی و بازدهی فراوان برای دل‌های مشتاق و پاک جوانان و نوجوانان این سرزمین دارد و موجب نهادینه شدن تعمیق فرهنگ و معنویت و بصیرت می‌شود برپا کنیم تا با این کار نقش بی‌بدیل رشادت‌ها و ازخودگذشتگی رزمندگان و شهدا را تداوم بخشیم و ارزش‌های انقلاب را برای پشتیبانی و بیداری اسلامی منطقه در مقابل جنگ نرم و نیمه‌سخت دشمن، پررنگ‌تر از گذشته تقویت و جلوه‌گر کنیم.

فرجی ادامه داد: ما می‌توانیم با گسترش فرهنگ راهیان نور و بسترسازی برای ارزش‌های حماسه هشت سال دفاع مقدس که سند حقانیت و مظلومیت ملت مسلمان ایران علیه زورگویان، مستکبران و جهان‌خواران عالم است، آحاد مسلمانان، مظلومان و مستضعفان جهان را با دمیدن روح امید و نشاط در مبارزه علیه ظالمان و زورگویان پشتیبانی کنیم.

وی یادآور شد: شناخت، ترویج و معرفی درست ادبیات پایداری انقلاب اسلامی، می‌تواند به الگو و مدل مناسبی برای مقاومت و تداوم مبارزه جبهه مقاومت اسلامی در منطقه و جهان اسلام علیه دشمنان مبدل شود.

فرجی با تأکید بر اینکه صرف اعتبار در این راه مقدس و ارزشمند هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری معنوی است که آثار و برکاتش به کل جامعه و امت واحده جهان اسلام برمی‌گردد، خاطرنشان کرد: البته طی سالیان متمادی با کمک دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و گروه‌های مردم‌نهاد بناها و یادمان‌های فراوانی ساخته شد و در این راه نه‌تنها از خود کم نگذاشتند بلکه در این راه مقدس عملکرد و کارنامه خوبی از خود ارائه دادند.

رزمنده لشکر ویژه 25کربلا در دوران دفاع مقدس بیان کرد: برای گسترش و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس نباید در این حد قانع شد و فضای کاری بسیار وسیع وجود دارد و هنوز به نظر می‌رسد اماکن زیادی برای ساخت و ایجاد یادمان‌ها در لیست انتظار قرار دارند که یکی از این اماکن هفت‌تپه است که باید مورد توجه ویژه مسؤولان قرار گیرد.

فرجی با اشاره به اینکه هفت‌تپه بعد از شهرهای اندیمشک و شوش دانیال نبی و در کنار شهر دزفول قرار دارد که یکی از پایگاه‌های استقرار رزمندگان لشکر ویژه  25کربلا در دوران دفاع مقدس بود، افزود: این مکان استحقاق احیا و برپایی یادمان، جانمایی اسکان کاروان زائران و بازسازی و فضاسازی نمادهایی از گردان‌های رزمی و زرهی و ادوات را در قالب نمایشگاه دائمی با عنوان مرکز فرهنگی دفاع مقدس در دل خود دارد.

وی ادامه داد: برپایی یادمان و احیای هفت تپه با حال و هوای دفاع مقدس، فقط بخشی از خلاء فرهنگی بوده و خواسته بحق مردم مازندران است، این مکان باید کانون توجه مسؤولان دست‌اندرکار باشد و سرعت بیشتری در احیای آن صورت گیرد.

رزمنده لشکر ویژه 25کربلا در دوران دفاع مقدس با اعلام اینکه هفت‌تپه میعادگاه انسان‌های مؤمن که قدوم پاک‌ترین انسان‌ها در آنجا متبرک شد، پاک سیرتانی که برای دفاع از اسلام در آن مکان خیمه زدند، گفت: هفت‌تپه خیمه‌گاه مناجات و دعا و عبادت بندگان خالص خدا بود که در دل شب ندای الهی العفو آنان چشم افلاکیان را خیره کرده بود.

فرجی با اشاره به اینکه هفت‌تپه محل پرپر شدن رزمندگان گردان‌های امام محمد باقر (ع)، مالک اشتر و ویژه شهدا است که در بمباران هواپیماهای ارتش عراق، تعدادی از آنان به درجه رفیع شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: هفت‌تپه فقط یک خاک، مقر و پایگاه نیست بلکه فریاد بلند مظلومیت رزمندگانی است که در جنگ نابرابر با دشمن با سلاح ایمان وایثار و شهادت، در مقابل دشمن تا بن مسلح ایستادند و با استقامت، پای‌مردی و سازندگی معنوی خود تا آخرین قطره خون از کیان اسلامی محافظت کرده و هرگز سنگرها را خالی نکردند.

بسیجی سپاه کربلا یادآور شد: هفت‌تپه مقر لشکر ویژه و همیشه پیروز 25کربلا بود که در جبهه‌های حق علیه باطل، ارتش عراق از شنیدن نامش دائم در وحشت و هراس بسر می‌برد و تنها حضور آن در محورهای عملیاتی برای شکست قطعی دشمن و جبهه متحد استکبار جهانی‌اش کافی بود.

رزمنده لشکر ویژه 25کربلا در دوران دفاع مقدس  اظهار کرد: هفت‌تپه مقر گردان‌های خط شکنی بود که دلیرانه به دل دشمن می‌زدند و شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب و اسلام کردند و برای ایران عزیز عزت، سربلندی، امنیت و افتخار به ارمغان آوردند.

فرجی با بیان اینکه در واقع هفت‌تپه در نزد مردم شریف، شهیدپرور، ولایت‌مدار مازندران و استان گلستان واژه‌ای نام آشناست، گفت: مردم با نام هفت‌تپه خو گرفته‌اند و هفت‌تپه بدون لشکر عملیاتی ویژه 25 کربلا هیچ نام و آوازه‌ای ندارد و با مرور آلبوم خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس این واژه پرارزش (هفت تپه) باحماسه‌آفرینی‌های دلیرمردان جان برکف رزمندگان لشکر ویژه 25کربلا گره خورده است.

وی با اعلام اینکه هفت‌تپه همانند اروندکنار، فکه، طلاییه، نهر خین و ام‌الرصاص،  سوسنگرد، بستان و خرمشهرتا ابد در ذهن‌ها و دل‌ها، زنده و باقی است و در دل خود رازهای نهفته و نگفته بسیار دارد، اضافه کرد: هفت‌تپه شاهد فضیلت‌ها و رشادت‌های فراوان جوانان و مردان مردی از دیار علویان یعنی یلان مازندران چون حاج حسین بصیر و دیگر فرماندهان شهید مثل شهید طوسی، شهید بردبار، شهید بیگلو، و عمده شهدای استان لاله‌خیز مازندران و شهدای زیادی از استان گلستان بود و شایسته تکریم مردم، مسؤولان و دولت‌مردان است.

رزمنده لشکر ویژه 25 کربلا در دوران دفاع مقدس  یادآور شد: هفت‌تپه بعد ازدوران دفاع مقدس هم همچنان شاهد استقبال کاروان‌های راهیان نور توسط خادمان شهدا است و خادم خادمان شهدای این منطقه، شهید مدافع حرم محمد بلباسی است.

فرجی با اعلام اینکه احیای هفت‌تپه و احداث یادمان در آن مکان تکریم شهیدان و خانواده‌های آنان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، گفت: حضور رزمندگان دوران دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا در هفت‌تپه، موجب تسلی خاطر آنهاست و با حضور راوی در میان آنان از سیره و سبک زندگی عارفانه و شیوه‌ها و الگو های رفتاری شهیدان و همسنگران‌شان بیشتر آشنا می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: با بازسازی، ترمیم، اعزام، هدایت و اسکان کاروان‌های راهیان نور در هفت‌تپه، این قطعه مفقوده پازل خاطرات مازندرانی‌ها تکمیل می‌شود.

رزمنده لشکر ویژه 25کربلا در دوران دفاع مقدس ادامه داد: هفت‌تپه زمانی ظرفیت و بستر مناسبی برای زائران کاروان‌های زیارتی راهیان نور مازندرانی‌ها و سایر استان‌های کشور محسوب می‌شود تا ما آن را چگونه معرفی کنیم.

فرجی گفت: امیدواریم ما بتوانیم با همیاری و همدلی و با طراحی مهندسی فرهنگی و احداث یادمان و احیای آن با مشارکت همه مردم و مسؤولان استانی و ملی با اعزام کاروان‌هایی از گردشگران داخلی و خارجی برای بازدید هفت‌تپه تلاش و همت کنیم و با نکوداشت این اثر فرهنگی، به مطالبات بحق مردم مازندران که با فداکاری خود در همه جبهه حماسه می‌آفریدند و به فرموده مقام معظم رهبری «مردم مازندران جز نقطه‌ای از کشور بودند که در همه فداکاری‌های جنگ جای پای آنها دیده می‌شود» را پاسخ مثبت دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها