لزوم تجدید ساختار مدارس سمپاد
به گزارش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج، کوروش فتحی کارشناس و استاد دانشگاه در برنامه مناظره شبکه یک سیما اظهار داشت: معتقدیم باید از بچه های تیزهوش و کم هوش حمایت شود سوال درباره مدل این حمایت است.
وی ادامه داد: 3 استراتژی درباره این موضوع وجود دارد که استراتژی اول این است که باید دانش آموزان را جدا کنیم و برای آنها خدمات ویژه فراهم کنیم؛ استراتژی بعدی این است که آموزش مساوی باشد و دانش آموزان در کنار هم تحصیل کنند و مدل سوم، ترکیبی است.
فتحی با اشاره به آسیب آزمون سمپاد گفت: آزمون ها، فشارهای عصبی و استرس های بی حسابی به دانش آموزان ابتدایی وارد می کند و در حقیقت آزمون یک عقرب است که از سر و دم می زند.
وی با بیان اینکه موضوع سمپاد نیست، تصریح کرد: آزمون ها فرصت تعلیم و تربیت را اشغال کردند ضمن اینکه جداسازی، دانش آموزان را از تربیت شهروندی دور می کند.
استاد دانشگاه افزود: مدارس خصوصی باید مدیریت شود ضمن اینکه مدارس سمپاد هم شهریه می گیرد.
وی با بیان اینکه باید مدارس سمپاد تجدید ساختار پیدا کنند، گفت: هنر سمپاد این نیست که بچه های تیزهوش را مشخص و فیلتر کند بلکه باید بهترها را بهتر کند و متوسطه ها را بالا بکشد.