خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور در دانشگاه ادیان و مذاهب حضور یافت و با حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب، رئیس آن دیدار کرد.
کد خبر: ۸۹۸۹۹۳۵
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرنگار «بسیج زنان کشور»؛ مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور روز چهارشنبه 25 بهمن 96 با حضور در این دانشگاه گفتگویی با حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب داشت.

مینو اصلانی، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور که به مناسبت ایام پیروزی انقلاب و با مشارکت معاونت فرهنگی دانشجویی و دانشکده زن و خانواده دانشگاه ادیان و مذاهب برای سخنرانی در موضوع «انقلاب اسلامی، احیاگر هویت زن در قرن معاصر» در این دانشگاه حاضر شده بود، ضمن بازید از چند دانشکده با حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب، رئیس آن دیدار کرد.

خانم دکتر اصلانی در این دیدار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی درباره الگوی زن مجاهد انقلابی ایران اسلامی یعنی الگوی نه شرقی و نه غربی که علاوه بر نقش فعال اجتماعی نقش مادری و همسری و شهیدپروری را ایفا می‌کند، گفت: برای رسیدن به چنین الگویی باید دانشگاه‌ها مشارکت کنند و ملزومات رسیدن به این الگو را تبیین کنند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور همچنین با اشاره به ظرفیت‌های مطلوب دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشکده زن و خانواده این دانشگاه از لزوم مشارکت در تهیه محتوای سالم و به‌روز برای نهادهای مختلف اجتماعی زنان بسیجی کشور ازجمله حلقه‌های صالحین، آموزش‌وپرورش، مدارس دخترانه و... گفت و ابراز امیدواری کرد که با تولید این محتواها، دختران تراز انقلاب اسلامی تربیت شوند چراکه آنان مربیان آینده جامعه خواهند بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب نیز در این دیدار با اشاره به خاطراتی از امام خمینی، شهید بهشتی و شهید مطهری رحمه‌الله علیهم، به بررسی دیدگاه آنان راجع به اهمیت مسئله زن پرداخت و امام خمینی را از آگاه‌ترین افراد به این مسئله در انقلاب اسلامی خواند.

وی با اشاره به جمله مشهور امام خمینی که فرمود "مرد از دامن زن به معراج می‌رود" افزود: این نگاه متعالی‌ترین نگاه به جایگاه زن است چراکه حتی رسیدن پیامبر اکرم به مقام معراج را حاصل تربیت صحیح در دامن مادر می‌داند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب همچنین در گفتگو با اصلانی خواستار توجه به اخلاق نبوی در بسیج شد و افزود: نگاه نبوی ضمن آنکه جایگاه افراد مختلف را مدنظر قرار می‌داد همه آنان را تحت پوشش خود داشت و دامنه پذیرشش وسیع بود و این رفتار نبوی باید در بسیج مدنظر باشد.

حجت الاسلام نواب در پایان با اشاره به تأسیس دانشکده زن و خانواده در این دانشگاه، این اقدام را در راستای اهمیت مسئله زن و خانواده در جامعه اسلامی خواند و ابراز امیدواری کرد با همکاری دو طرف گام‌های خوبی در بهبود شرایط اجتماعی زن در کشور برداشته شود.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور همچنین در بخش دیگری از برنامه خود در دانشگاه ادیان و مذاهب در جمع نمازگزاران این دانشگاه به سخنرانی در موضوع «انقلاب اسلامی، احیاگر هویت زن در قرن معاصر» پرداخت.

وی در این سخنرانی جایگاه زن مسلمان را در دوران قبل از انقلاب منحط و مورد تمسخر خواند و افزود: انقلاب اسلامی نه‌تنها هویت زن مسلمان را به او بازگرداند و در بطن جریان انقلاب قرار داد بلکه مسئله زن را بار دیگر در جهان موردتوجه قرار داد.

اصلانی زن ایرانی را زنی فعال در اجتماع برخلاف الگوی زن شرقی، و همچنین زنی فعال در خانواده و تربیت فرزند برخلاف الگوی زن غربی خواند.

گفتنی است مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور طی حضور خود در دانشگاه ادیان و مذاهب از دانشکده زن و خانواده دیدار کرد و با رئیس دانشکده، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حدادی و اعضای انجمن علمی این دانشکده به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

در این دیدار دو طرف تفاهم‌نامه همکاری علمی و فرهنگی امضا کردند که بر اساس آن دانشکده مذکور در تأمین محتوای علمی موردنیاز سازمان بسیج جامعه زنان کشور در نهادها و برنامه‌های گوناگون مشارکت خواهد داشت.

انتهای پیام/ز

ارسال نظرات