رئیس کمیته امداد بانه:

کمیته امداد بانه تسهیلات خود اشتغالی به روستاییان نیازمند اعطا می‌کند

رئیس کمیته امداد بانه از آمادگی این نهاد در اعطای وام‌های خود اشتغالی به روستائیان مددجو و غیر نیازمند خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۰۰۲۰
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جلال خلیلی امروز در همایش ائمه جمعه و جماعات شهرستان بانه که با حضور امام جمعه و فرماندار بانه در مرکز بزرگ اسلامی این شهرستان برگزار شد، با اعلام این خبر اظهار داشت: کمیته امداد بانه علی رغم ارائه خدمات حمایتی و پرداخت مقرری‌های ماهانه به مددجویان تحت حمایت خود در راستای خودکفایی و ایجاد اشتغال آن‌ها نیز تلاش می‌کند بطوریکه ایجاد اشتغال برای خانوار‌های نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد یکی از اولویت‌های اصلی این نهاد است.

وی افزود: در همین راستا واحد اشتغال و خودکفایی کمیته امداد بانه، امسال در راستای ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان مبلغ ۷ میلیارد تومان منابع جذب کرده است.

خلیلی خاطرنشان کرد: کمیته امداد بانه بمنظور ایجاد اشتغال با اولویت روستا‌ها در زمینه کشاورزی و دامپروری آمادگی دارد که تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد پایین را نه تنها در اختیار مددجویان تحت پوشش خود بلکه روستائیان نیازمندی که تحت پوشش کمیته امداد نیستند پرداخت کند.

رئیس کمیته امداد بانه، سقف این تسهیلات را تا ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این تسهیلات با نرخ کارمزد ۲ درصد به متقاضیان و افراد جویای کار پرداخت می‌شود.


احداث ۱۹ منزل مددجویی در بانه

وی در ادامه؛ همچنین از احداث ۱۹ منزل مددجویی برای افراد تحت پوشش این نهاد طی سال جاری در بانه خبر داد و گفت: کمیته امداد بانه با اعطای ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلا عوض و جذب کمک‌های خیرین توانسته این منازل را برای مددجویان احداث کند.

خلیلی تصریح کرد: در حال حاضربالغ بر ۶۵۰۰ خانوار نیازمند در بانه تحت پوشش خدمات و کمک‌های کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) هستند که از این تعداد ۳۸۶۳ خانوار بانه‌ای کمک معیشت بگیر هستند.

رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) شهرستان بانه یادآور شد: به ما بقی این خانوار‌ها نیز در زمینه‌های درمان، مسکن، اشتغال، خدمات موردی، جهیزیه، به آن‌ها خدمات ارائه می‌شود.

خلیلی گفت: کمیته امداد حضرت امام بانه علی رغم این خدمات در حوزه درمان نیز تعدادی افراد سرطانی، ام. اس و زمین گیر را تحت حمایت‌های درمانی خود قرار داده و در کنار آن در خرید تجهیزات مورد نیاز برای بیماران زمین گیر هم اقدام کرده است.

وی همچنین از تحت پوشش قرار دادن ۳۲۶ کودک بی سرپرست خبر داد و گفت: این کودکان که یتیم و بی سرپرست هستند ماهانه از کمک‌های نقدی و سایر حمایت‌های کمیته امداد بانه بهره مند می‌شوند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات