دکتر حجت اله صیدی مدیرعامل جدید بانک صادرات ایران برنامه ریزی های تحسین برانگیزی را برای بانک صادرات پیش بینی کرده است،همگان منتظر هستند تا ببینند که دکتر صیدی در این خصوص چه اقدامی را پیش بینی کرده است.
کد خبر: ۸۹۹۰۰۳۹
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵

گروه اقتصادی خبرگزاری بسیج: مقدمه: دکتر حجت اله صیدی مدیرعامل جدید بانک صادرات ایران برنامه ریزی های تحسین برانگیزی را برای بانک صادرات ایران پیش بینی کرده است از طرفی نیز یکی از مهم ترین چالش های این بانک موضوع تعیین تکلیف IFRS است لذا همگان منتظر هستند تا ببینند که دکتر صیدی در این خصوص چه اقداماتی را پیش بینی کرده است.

گزارش بسیج حاکی از آن است که IFRS  طرحی وارداتی است که مقرر گشت این طرح توسط بانک مرکزی بومی سازی شود تا شرکت هایی که بالای هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری اولیه دارند ملزم به اجرای آن در بازار سرمایه باشند.اما به دلیل آماده نبودن زیرساخت ها و نوع حساب داری در سازمان بورس که تعهدی بوده و تمامی مطالبات شرکت ها از بخش های مختلف و از جمله دولت در سرفصل های تعهدی رفته و برنامه ریزی می شود، اجرا شدن  IFRS  را به تأخیر انداخت. اخبار موجود حاکی از آن است که با این تصور و شرایط، مدیرعامل بانک صادرات ایران تمام تلاش و انرژی خود را صرف تهیه و تکمیل گزارشات حسابرسی بانک کرده تاگزارشات میان دوره ای 3 ماهه، 6ماه و 9 ماهه سال 1395 را آماده و با گزارشات تلفیقی و گزارشات هیئت مدیره در سامانه کدال قرار دهد.

  تمرکز مدیرعامل بانک صادرات ایران بر روی تکمیل  گزارشات حسابرسی بانک//تصمیم مدیرعامل صادرات برای RFRS

اما با توجه به آنکه بخش اعظمی از انتقادات در مجمع بانک صادرات معطوف به بی توجهی دولت نسبت به معوقات و بدهی های بانکی و وادار کردن آنها به بنگاه داری و نیز مطالبات بالادستی است که در آن مطالبات بانک لحاظ نمی شود. اما بانک صادرات تلاش می کند تا با اتخاذ راهکارهای مختلف و رایزنی با دولت بخش اعظمی از مطالبات خود را دریافت کند.بر همین اساس مطالبات و معوقات مسأله و اولویت بانک است که باید هرچه سریع تر تسویه شود.  بر این اساس در واقع ماحصل برگزاری مجمع بانک صادرات آن بود که سهام داران خواستار پاسخگویی دولت شدند.

در این بین این نوید وجود دارد که با رایزنی ها، دولت مطالبات بانک را  پرداخت کند. همچنین حضور دکتر صیدی به عنوان یک مدیرعامل آگاه و مسلط بر علوم اقتصادی و حسابرسی جای امیدواری دارد که بانک صادرات ایران قدم های بلندی را در کوتاه مدت بردارد.

گفتنی است دارایی های بانک صادرات ایران حدود 150 هزار میلیارد تومان عنوان شده که این رقم به دلار چیزی بالغ بر 30 میلیارد دلار است . بر این اساس یکی از برنامه های بلندمدت مدیرعامل بانک صادرات ایران تبدیل این سرمایه به 50 میلیارد دلار است تا در منطقه به یک بانک بزرگ و مستحکم تبدیل شود.گفتنی است بانک صادرات در بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس شعبه دارد و حتی در برخی از کشورها 7 تا 8 شعبه تأسیس کرده است و امیداست طی سالیان آینده بانک صادرات در حوزه بین الملل به شرایط ایده آل خود برگردد.

چنانچه چشم انداز ترسیمی فعالیت مدیرعامل بانک صادرات ایران به ارز دلاری تبیین شده تا پاسخی به افرادی باشد که ارزش دارایی های بانک را ریالی نمی پذیرند؛ همچنین اصلاح ساختارهای مالی بانک، کاهش قیمت تمام شده پول،تعیین تکلیف مطالبات و معوقات بانک، افزایش بهره وری و آموزش از دیگر برنامه های دکتر صیدی عنوان شده است تا قطار بانک صادرات در ریل صحیح تر قرار بگیرد.چه انکه طبق برنامه ریزی های انجام شده سال های آینده برای بانک صادرات سودآور بوده و پیش بینی می شود طی سال 1397 زیان های مالی انباشته بانک سر به سر شود.

ارسال نظرات