خبرهای داغ:
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه دشمن با جنگ نرم به مقابله با انقلاب اسلامی برخواسته است، گفت: رمز پیروزی ایران در هشت سال دفاع مقدس در قدرت مردمی و تفکر انقلابی است.
کد خبر: ۸۹۹۰۰۴۳
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان و به نقل از فارس ، علی محمد نائینی شب گذشته در یادواره 90 شهید کوی امام رضا (ع) شهرستان گرگان ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: راهبرد امروز دشمن جنگ نرم بر علیه نظام اسلامی است.
وی با بیان اینکه دشمن در جنگ نرم دنبال یارگیری از درون نظام است، تصریح کرد: دستاورد حکومت دینی این کشور را قادر ساخته با چالش‌های دشمن مقابله کند و در 40 سال عمر نظام اسلامی، تهدیدات را تبدیل به فرصت کند.
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه ملت ایران در 22 بهمن حماسه تماشایی خلق کرد، گفت: جمعیت مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال در 415 شهر کشور بررسی شد که 183 شهر افزایش چشمگیر جمعیت داشت و 176 شهر افزایش نسبی نسبت به سال قبل داشتند و 50 شهر مشابه سال‌های قبل بودند.
نائینی با بیان اینکه مردم نشان دادند انقلاب اسلامی حقیقت معنادار است، ابراز کرد: مردم از عملکرد مسوولان رضایت کافی ندارد، مسوولان کشور باید قدردان آگاهی و بصیرت مردم باشند و با بهره‌گیری دوران درخشان دفاع مقدس تحولات چشمگیری را رقم بزنند.
 وی با تاکید بر اینکه مقاومت مردمی دشمن را در هشت سال دفاع مقدس شکست داد، تصریح کرد: اگر نقش مردم در عرصه‌های مختلف مشخص شود پیروزی‌های بزرگی نصیب کشور خواهد شد.
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: تبیین فرهنگ دفاع مقدس جوانان را برای جهاد در جبهه های مختلف آماده می کند.
نائینی بیان کرد: اگر به تاریخ سه قرن گذشته ایران نگاه کنیم برداشتی که مردم از جنگ دارند مفهومی جز شکست و ناامیدی نبوده است؛ با انقلاب اسلامی جهاد، شهادت و پیروزی معنا پیدا کرد.
وی تصریح کرد: دفاع مقدس از منظر مقام معظم رهبری و امام راحل فقط یک حادثه تاریخی نیست بلکه یک ثروت ملی است، دفاع مقدس برای استمرار خودآگاهی و پیشرفت یک فرمول در عرصه‌های مختلف است.
وی با تاکید بر اینکه متاسفانه ما نتوانستی دفاع مقدس را به درستی تبیین کنیم، اظهار کرد: مقام‌معظم رهبری می‌فرمایند دفاع مقدس گنج است اگر
80 سال هم استفاده کنید باز هم نمی‌توانیم واقعیت دفاع مقدس را استخراج کنیم و در جایی خطاب به مستندسازان می‌فرمایند اگر 50 سال بنویسید مستند تهیه کنید باز هم جا دارد.
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران بر لزوم توجه عمیق به فرهنگ دفاع مقدس به عنوان الگوی پیشرفت تاکید رد و گفت: اخیرا مقام معظم رهبری در جلسه با سردار باقری و سردار کارگر مطالبی مطرح کردند که رسانه‌ای نشد بخشی از آن این بود همچنان که قرارداد ترکمنچای یک تا دو قرن آثار منفی خود را بر فضای ایران گذاشت دفاع مقدس یک حادثه فوق‌العاده‌ای بود و ملت ایران نه برای یکسال و 10 سال بلکه برای یک و دو قرن باید از دفاع مقدس بهره معنوی ببرد.
نائینی بر لزوم شکافتن ذره ذره سلول‌های دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: اگر به دفاع مقدس به درستی تبیین شود در جوانان امروزی؛ افتخار به گذشته و امید به آینده تقویت می‌شود.
وی افزود: اگر دفاع مقدس به درستی تبیین شود جوان امروزی احساس هویت می‌کند و هویت انقلابی و هویت دینی به کشور کمک می‌کند.
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت:  اگر این رشادت‌ها و روح حاکم بر دفاع مقدس در دهه شصتی‌ها به درستی به دهه 80 و 90 و نسل آینده منتقل شود این آمادگی برای ورود آنها به میدان‌های جدید می‌شود.
نائینیبا اشاره به بیانات مقام معظم رهبری خطاب به دست‌اندرکاران ترویج فرهنگ دفاع مقدس تصریح کرد: شما باید جدی کار کنید فردی که موزه دفاع مقدس را می‌بینند و در کاروان راهیان نور شرکت می‌کند این حس را باید بگیرد و آمادگی در او ایجاد کنند برای ورود به عرصه‌های مقاومت و تبدیل به سرباز مدافع حرم شود.

نائینی با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس بی‌نظیر است، گفت: شکافتن ذره‌های سلول های دفاع مقدس، هنر و مهارت می‌خواهد، کار هر هنرمند، خطیب، نویسنده و مستندساز نیست باید این حس و باور را داشته باشد خدا هم به او برکت دهد و تولیدی اتفاق بیافتد و آن تولید جریان‌ساز باشد و حرکت ایجاد کند.
وی تصریح کرد: در شرایطی که آمریکا و شوروی به عنوان ابرقدرت، ساختار قدرت را در اختیار داشت، ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) معادله قدرت را به هم ریخت، هیچ تغییر سیاسی ممکن نبود مگر اینکه با یکی از دو ابرقدرت توافق شود، انقلاب اسلامی با مرجعیت امام راحل این اتفاق را رقم زد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: در شرایطی که ما مسائل و مشکلات متعددی از نظر سیاسی، اقتصادی و امنیتی در ابعاد مختلف داشتیم همه تحلیل‌ها این بود که با جنگ نظامی به راحتی میتوان خوزستان را تصرف کرد و این نظام به تغییر رفتار یا تغییر ساختار می‌رسد.
نائینی ادامه داد: هدف حداقلی دشمن تسلط بر اروند و سقوط آبادان و خرمشهر و تغییر رفتار و تغییر ساختار انقلاب اسلامی ایران بود و هدف حداکثری دشمن اشغال کامل خوزستان و سقوط کامل نظام اسلامی بود که دشمن به هدف حداقلی نرسید.
وی خودباوری و اعتماد به نفس ملت ایران را رمز پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی در شرایطی که هیچ تیپ و گردان نداشت و درگیر مسائل امنیتی در هشت استان کشور بود چنان اعتماد به نفسی امام راحل به مردم داد و تهاجم هوایی دشمن را تشبیه به پرتاب پاره سنگ کرد و مردم ایران را برانگیخت.
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز کرد: مقاومت‌های اولیه در سراسر کشور شکل گرفت و به تدریج نیروهای سپاه مستقر شدند اینها سازمان یافته نبودند مدیریت جنگ ابتدا دست لیبرال‌ها بود و اصلا اعتقادی به نیروی مردمی در جنگ وجود نداشت.
نائینی تصریح کرد: کم کم نیروهای انقلاب لیبرال‌ها را از مدیریت جنگ کنار زدند و در جنگ نقش پیدا کردند و کم کم این مبدأ تحول شد.
وی گفت:ما دوره انقلاب اسلامی را گذراندیم و دوره نظام سازی انقلاب اسلامی به برکت دفاع مقدس محقق شد.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها