خبرهای داغ:
رییس فضای مجازی صدا و سیما اذعان کرد: گاهی خود ما محتوایی را آگاهانه تولید می کنیم ولی اثر سو می گیریم، باید توجه کنیم که محیط ما پویا است، باید منظور خود را دقیق بیان کنیم تا ضربه نبینیم.
کد خبر: ۸۹۹۰۰۹۵
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، لطف الله سیاهکالی مرادی مسئول فضای مجازی صدا و سیمای کل کشور در نست روشنگری که صبح امروز(شنبه) در حسینیه ثارالله سپاه صاحب الامر (عج) برگزار شده بود اظهار کرد: جوامع امروز با معضل از هم پاشیدن کانون خانواده رو به رو هستند و این موضوع در سراسر دنیا مطرح است.
وی ادامه داد: یکی از علت های روی دادن این اتفاق عدم وجود مادر سالاری و نه زن، مرد یا فرزند سالای در خانه است، متاسفانه در جوامع بر مدیریت مادر در خانواده آن اهمیتی که باید را قائل نشده ایم.
این مسئول با اشاره به جایگاه مادری حضرت فاطمه(س) و اینکه پیامبر اکرم ایشان را مادر خود می خواندند یادآور شد: اهمیت دادن به جایگاه مادری می تواند جوامع را از بسیاری از معضلاتی که با آن رو به رو است برطرف نماید و نیز همین موضوع خوراک بسیار مناسبی است که باید در فضای مجازی به آن پرداخت.
سپاهکالی ابراز کرد: فضای مجازی ترکیبی است از یک مجموعه تجهیزات الکترونیکی و شبکه در اختیار انسان که اثار آن را در محیط اطراف خود می بینیم.
وی با تاکید بر جایگاه محیط و اشیا در آینده نزدیک بیان کرد: به عقیده بنده محیط به گونه ای رفتار می کند که زندگی ما را تحت تاثیر قرار می دهد و شکل ظاهری آن به گونه ای است که ما آن را رسانه می بینیم و تقریبا همه سیاسیون بر اهمیت تکنولوژی آن تاکید می کنند و البته یک فرافکنی در این مسئله توسط آمریکا اتفاق می افتد که جوامع بر عظمت اهمت رسانه پی نبرند.
مسئول فضای مجازی صدا و سیمای کل کشور توضیح داد: سرویس ها و خدمات اینترنتی باید بومی سازی شوند، این اتفاق در کشور ما بسیار ضعیف صورت گرفته است حال آنکه غول های اینترنتی دنیا در کشور های مختلف کاملا به نوعی اقدام کرده اند که مردم از امکانات بومی خود استفاده کنند، اینکه می بینیم امکانات خاص و بسیار گسترده ای در انواع شبکه های مجازی وجود دارد، نباید تصور کرد که همه به نفع ما هستند، بالاخره هر سازنده ای به دنبال نفع خود می باشد.
وی تصریح کرد: متاسفانه دولت ها در کشور ما از موضوعات خدمات رسانه ای فرار می کنند و ما از این ناحیه آسیب پذیر هستیم.
سیاهکالی مرادی اذعان کرد: فضای مجازی یک تریبون آزاد است که قابل کنترل نیست، در محیط رسانه ای سنتی مثل تلوزیون و رادیو کار توسط متخصصین انجام می گیرد و از همه ابزار هنر استفاده می کند تا پیام مدنظرش را انتقال دهد؛ در فضای مجازی دو جنس محتوا وجود دارد، بخش از آن را مردم تولید می کنند و بخش دیگر آن را متخصصین تولید می کنند ولی از ابعاد هنری بهره مند نیست و این بسیار خطرناک است.
این مسئول ادامه داد: این نوع دوم زیر آستانه حس عمل می کند به این مفهوم که پیام را ناآگانه به شما منتقل می کند و بر شما اثر می گذارد.
وی تبیین کرد: گاهی خود ما محتوایی را آگاهانه تولید می کنیم ولی اثر سو می گیریم، باید توجه کنیم که محیط ما پویا است باید منظور خود را دقیق بیان کنیم تا ضربه نبینیم.
مسئول فضای مجازی صدا و سیما ابراز کرد: شبکه جهانی یا وب به صورت خانه عنکبوت عمل می کند، به این صورت که همه خانه ها به هم متصل هستند و هر گاه طعمه ای در این خانه قرار بگیرد عنکبوت آن را خواهد دید و حس خواهد کرد، این همان دیدی است که آمریکا بر مجموعه اقدامات در وب دارد و این همان قدرت سایبری است.
سیاهکالی مرادی در بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد: با توجه به این موضوعات به راحتی می توانیم قدرت حلقه نفوذی که آمریکا در نظر دارد را درک کنینم، پیام رسان ها، جستجو گر ها و بسیاری از خدمات اینترنتی که در اختیار ما قرار دارد می تواند برنامه های آنان را تکمیل کنند و در کنار همه این امکانات متخصصان زبان شناس و روان شناس نیز برای تاثیر گذاری هر چه بهتر به این شبکه عظیم کمک می کنند.
1004/پ30/ب

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها