چهارمین یادواره شهدای خانوادگی در سمنان با عنوان یادواره شهدای لاله های زهرایی برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۰۱۳۵
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، این خانواده 21 شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است؛ 20 شهید در دوران هشت سال دفاع مقدس و یک شهید به نام شهید محمدحسین حمزه از شهدای مدافع حرم.

این یادواره شهدای خانوادگی به منظور پاسداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم امسال چهارمین سالی است که در حسینیه شهدای سپاه ناحیه سمنان برگزار شد.

بر اساس این گزارش؛ هزینه برگزاری این یادواره بر عهده خانواده های این شهداست و امسال سخنران این یادواره حجت الاسلام جوشقانی و با مداحی زین العابدین غلام از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) با شور و حال و هوایی خاص برپا شد.

مهدی دیابی معاون روابط عمومی سپاه استان سمنان که خود نیز از فرزندان شهدا هستند و از بستگان این 21 شهید محسوب می شوند، در حاشیه برگزاری این یادواره در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان در این خصوص گفت: هدف از برگزاری این یادواره خانوادگی علاوه بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدا؛ انتقال و نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در نسل های بعدی از دختر و پسر و کوچک و بزرگ این خانواده بزرگ است.

وی تأکید کرد: باید فرهنگ ایثار و شهادت یادآوری و در جامعه نهادینه شود و برگزاری یادواره های شهدا می تواند یکی از مؤثرترین راهکارها در این مسیر باشد.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه استان سمنان بیان کرد: در این خانواده بزرگ 20 شهید مربوط به دوران دفاع مقدس است و به خوبی این فرهنگ به نسل بعد انتقال یافت که از میان آنها جوانی به نام شهید محمدحسین حمزه در جمع شهدای مدافع حرم اهل بیت(ع) قرار گرفت و افتخاری دیگر را برای این خانواده، استان و کشورش رقم زد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها