فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت:راهیان نور یکی از موضوعات مهم در عرصه های فرهنگی است که یک کار غیر مستقیم است لذا افراد با سلیقه ها ،برداشت و نگاه های مختلف به این سفر معنوی می روند.
کد خبر: ۸۹۹۰۱۹۱
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در نشست رؤسای دانشگاه های استان کرمان با اشاره به برگزاری اردوی راهیان نور دانشجویی و دومین کنگره شهدایی دانشجویی استان کرمان گفت: اخلاص  زینت بخش عمل هر مسلمانی است که در عرصه های گوناگون فردی و اجتماعی  توجه به این نکته که همواره کار را با اخلاص برای خدا انجام دهیم باید مد نظر قرار گیرد.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: به موقع و به اندازه عمل کردن در کارها از جمله موارد دیگری است که باید به آن توجه داشت  و در حال حاضر که هجمه گسترده ای علیه انقلاب و مردم خصوصا در حیطه فرهنگی وجود دارد و در این مورد مقام معظم رهبری تعابیری همچون تهاجم، شبیه خون فرهنگی و غارت فرهنگی و راهکارهای فرهنگی در دهه ۷۰داشتند.

 

وی اذعان کرد:طبق فرمایش مقام معظم رهبری امر به معروف و نهی از منکر نکته مهم و کلیدی در جهت مقابله با تهاجم همه جانبه دشمن است و این فرضیه الهی در جامعه ما مظلوم محسوب می شود لذا  محیط های که با این تهاجم رو به رو هستند باید این واجب الهی را در محیط های خودشان جاری کنند.

 

سردار ابوحمزه گفت:راهیان نور یکی از موضوعات مهم در عرصه های فرهنگی است که یک کار غیر مستقیم است لذا افراد با سلیقه ها ،برداشت و نگاه های مختلف به این سفر معنوی می روند بدون اینکه چیزی از این افراد خواسته شود یا چیزی به آن ها گفته شود در میدان عمل واقعیت های هشت سال دفاع مقدس را می بینند و لمس می کنند و با برگشت با دیده های خود تأثیرات به سزایی را در جامعه می گذارند.

 

وی تصریح کرد:نکته مهم در بخش راهیان نور این است که سرمایه گذاری بسیاری برای سفرهای راهیان نور صورت می گیرد اما استفاده مفید و موثر از این سفرهای معنوی نمی شود؛زمانی که افراد چند روز در مناطق عملیاتی جنوب کشور می روند و می بینند از نزدیک درک می کند باید فکر اساسی برای افراد برگشته از این سفر شود تأثیرات این کار همیشگی شود.

 

ابوحمزه با بیان  اینکه دانشجویان،اساتید و مسئولینی که از این سفر پر برکت باز می گردنند باید انتقال دهنده فرهنگ ایثار و شهادت باشند، ادامه داد: بر همین اساس باید پایان نامه ها و پژوهش های اساتید  جهت گیری هایی را برای دانشجویان علوم انسانی  به دفاع مقدس سوق بدهند و  با انعکاس این موضوعات به بدنه دانشگاه سفر راهیان نور یک سفر موفق خواهد بود.

 

 وی بیان کرد: همه توفیقات و گنج عظیمی که برای جمهوری اسلامی ایران حاصل شده است به برکت دفاع مقدس می باشد و همه اتفاقات در منطقه از جمله غزه،سوریه وغیره ریشه در هشت سال دفاع مقدس دارد و شخصیت های بزرگی چون حاج قاسم سلیمانی و سید حسن نصرالله پروورش یافته مکتب دفاع مقدس هستند .

 

این مقام مسئول  تاکید کرد:باید تلاش شود افرادی که در این سفر حضور پیدا کنند که برای بار اول اعزام می شوند،زیرا این یکی از مشکلاتی است که باید رفع شود تا همه به صورت تعادل از این سفر پر برکت بهره ببرند.

 

سردار ابوحمزه در ادامه اذعان کرد:پایان سال ۹۷کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان را در پیش  رو خواهیم داشت و با توجه با هماهنگی های که با استاندار و نماینده ولی فقیه استان شده است؛ و ریاست مجموعه این ستاد کنگره به عهده حاج قاسم سلیمانی خواهد بود،لذا در این عرصه دانشگاهای استان کرمان در بحث تالیفات و کتاب و موضوعات پژوهشی می توانید ما را برای بهتر برگزاری این کنگره یاری کنند.

 

وی در پایان توضیح داد: امید است بتوانیم استفاده بهینه از نیروهای مستعد و مبتکراین استان که از ظرفیت ها خوبی هم که دارد برخودار شویم تا وظیفه محول شده را به خوبی انجام دهیم .

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات