در نشست رابطین شبکه بهداشت مطرح شد:
نشست بهداشتی «اختلالات روانپزشکی» با حضور کارشناس شبکه بهداشت شهرستان بافق «خانم محدثه دهستانی» در جمع طلاب و اساتید خواهر بافق برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۰۲۴۰
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، در ابتدای نشست رابط شبکه بهداشت در رابطه با ثبت نام «سفیران سلامت» و نحوه عملکرد آنها در حوزه توضیحاتی ارائه کرد و در ادامه «محدثه دهستانی»گفت: امروزه از هر ده نفری که به پزشک مراجعه می کنند دچار اختلال نیستند بلکه نیاز به مراجعه به روانپزشک دارند.
این کارشناس بهداشت افزود: در قالب مثال مثل این می باشد که وقتی فردی بیمار با طرف مقابل خود بگوید من فلان بیماری را دارم او نیز در خود تمام مشکلات گفته شده را احساس می کند که این خود ناشی از روان انسان است نه اینکه واقعا دارای مشکلی خاص باشد.
وی در ادامه به برخی علایم اضطراب از جمله دلهره و نگرانی و فکر مشغولی اشاره کرد و گفت: علائم جسمانی آن نیز لرزش، تپش قلب، تهوع و ... است و برای داشتن اضطراب تنها 5 مورد از این موارد کفایت می کند.
«خانم دهستانی» در ادامه به بیماری شایع اختلال هویت اشاره کرد و افزود: برای این اختلال که از اواخر نوجوانی شروع می شود راهکارهایی در قالب سطوح پیشگیری اولیه و ثانویه وجود دارد که در سطح اولیه باید با ورزش منظم، تغذیه منظم، و خواب و آموزش مهارت های لازم مواظب باشیم بیمار نشویم و در سطح ثانویه مراجعه به مشاور، روانپزشک و ... است.
ارسال نظرات