مسئول بسیج دانشجویی یزد با تأکید بر اینکه دانشگاه‌های ما باید متناسب با نیازهای روز جامعه پیش بروند، تصریح کرد: مسائل و معضلات جدید و پیش روی کشور باید در محیط‌های علمی دانشگاهی موردبررسی قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۹۹۰۲۵۱
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، سید حسین راسخی در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره روشنای علم در محل سالن شهید علیزاده دانشکده پیراپزشکی با تأکید بر اینکه در دیدگاه اندیشه‌ی اسلامی، دانشگاه محل علم و ایمان است؛ تصریح کرد: دانشگاه اسلامی، دانشگاهی است علاوه بر رشد علمی، رشد معرفتی و اخلاقی دانشجویان را نیز به دنبال داشته باشد و مبانی دینی در آن موردتوجه قرار بگیرد.

مسئول بسیج دانشجویی یزد اضافه کرد:در نقطه مقابل و در غرب، اخلاق و معرفت در دانشگاه‌ها جایی ندارد و خروجی چنین دانشگاه‌هایی، دست آورد هایی نظیر بمب اتم است که صرفاً در خدمت خواسته‌های نفسانی انسان است و خیر و منفعتی برای تعالی جامعه به همراه نداد.

راسخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه علی‌رغم پیشرفت‌های چشمگیری که در عرصه‌های مختلف علمی در سال‌های پس از انقلاب در کشور رخ‌داده هنوز مبنای بسیاری از علوم ما به‌خصوص در بخش‌هایی از علوم انسانی ما، مبنایی غربی است؛ خاطرنشان کرد: این علوم باید اصلاح شوند چراکه رشد و تعالی کشور و دست‌یابی به آرمان‌های ترسیم‌شده برای جامعه و نظام اسلامی ما با بهره‌گیری و استفاده از این علوم ممکن و میسر نخواهد بود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به‌عنوان مراکز ثقل و مغز افزار نظام اسلامی باید به‌طور ویژه به معضلات جامعه و کشور و ارائه راه‌حل برای آن‌ها توجه کنند، تصریح کرد: از این مراکز مهم و تأثیرگذار انتظار می‌رود تا با تشکیل کرسی‌های نظریه‌پردازی، حرف و راهکارهای جدید و کارآمدی برای حل مشکلات عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ارائه دهند.

این فعال دانشجویی در این راستا اضافه کرد: دانشگاه‌های ما باید متناسب با نیازهای روز جامعه پیش بروند و مسائل و معضلات جدید و پیش رو در آن‌ها موردبحث و بررسی قرار بگیرد.

مسئول بسیج دانشجویی در ادامه با اشاره به برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره فعالیت‌های برتر علمی دانشجویی در استان به همت بسیج دانشجویی، یادآور شد: این جشنواره فرصتی مناسب برای شناسایی دانشجویان نخبه و توانمند است.

راسخی خاطرنشان کرد: اختتامیه پایان کار این جشنواره علمی نخواهد بود وبرترین‌های این جشنواره در قالب قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی توانمند شده و فعالیت‌های آن‌ها موردحمایت قرار می‌گیرد.

مسئول بسیج دانشجویی استان با تأکید بر اینکه هدف از فعالیت‌های متنوع بسیج دانشجویی تربیت کادر تراز انقلاب اسلامی است؛ اظهار داشت: در این راستا همواره توانمندسازی دانشجویان مستعد در عرصه‌های مختلف و حمایت از فعالیت‌های متنوع دانشجویی به‌خصوص فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی و برنامه‌های مطالبه گری موردتوجه و حمایت این مجموعه قرارگرفته است.
ارسال نظرات