حضرت آیت‌الله سبحانی اعلام کرد: نسل جوان با تمسک به قرآن و عترت، می‌توانند در این دوران که هجمه دشمنان، به‌خصوص در فضای مجازی گسترش یافته، ایمان و تقوای خود را حفظ کنند.
کد خبر: ۸۹۹۰۲۵۴
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،حضرت آیت‌الله سبحانی در پیامی به مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) اعلام کرد: نسل جوان با تمسک به قرآن و عترت، می‌توانند در این دوران که هجمه دشمنان، به‌خصوص در فضای مجازی گسترش یافته، ایمان و تقوای خود را حفظ کنند

در پیام آیت الله سبحانی آمده است: در قرآن کریم آیات متعددی در شأن اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام نازل شده است که از جمله آنها آیه تطهیر، آیه مباهله، آیه مودت و همین آیه شریفه سوره نور است.
در ادامه این پیام آمده است: در خانه‌هایی که ترفیع آن مورد اذن و خواست خداست، در آن خانه‌ها، صبح و شام مردانی خدا را تسبیح می‌گویند که بازرگانی و داد و ستد، آنها را از یاد خدا و برپا داشتن نماز و دادن زکات باز نمی‌دارد و از روزی که در آن دل‌ها و چشم‌ها دگرگون می‌گردد، می‌ترسند. مسلماً مراد از {بیوت} وارد در این آیه، مساجد نیست، زیرا در قرآن بیوت در مقابل مسجد قرار گرفته است به گواه آنکه مسجد الحرام، غیر از بیت الله الحرام است.
در این پیام تاکید شده است: طبق روایات، مقصود از بیوت، خانه‌های پیامبران و به ویژه بیت پیامبر اکرم (ص ) و ذریه پاک اوست. سیوطی از عالمان اهل سنت در تفسیر الدرالمنثور از ابوبکر نقل می‌کند که وقتی این آیه بر پیامبر اکرم (ص ) نازل شد، ما همگی در مسجد بودیم، مردی برخاست و از پیامبر پرسید که مراد از این بیوت، خانه‌های چه کسانی است؟ پیامبر فرمود: خانه‌های پیامبران، من برخاستم و اشاره به خانه علی و زهرا کردم و پرسیدم آیا این خانه هم جزء بیوت است؟ که آن حضرت در پاسخ فرمود: {نعم و من افاضلها} یعنی آری و از بهترین آنهاست.
در این پیام تصریح شده است: یکی از دلایلی که شیعیان به حرم‌های اهل بیت "علیهم السلام " حرمت قائلند، همین آیه شریفه است که صراحتاً رفعت مکانی خانه‌های پیامبران و ذریه پیغمبر اکرم (ص) مورد تأکید قرار داده است و مصداق بارز آن خانه علی (ع) و حضرت زهرا سلام الله علیهاست که حرمتش متأسفانه پاس داشته نشد و حتی مورد هجوم قرار گرفت.
در این پیام آمده است: برگزاری مسابقات قرآنی در ایام شهادت بانوی نمونه اسلام حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها فرصتی است تا پیوند قرآن و عترت را شاهد باشیم. این جانب از اینکه به برکت انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی فعالیت‌های قرآنی در اشکال گوناگون آن اعم از حفظ و قرائت و تلاوت و تفسیر و تحقیق و پژوهش، بسیار گسترده شده و هم اکنون در کشور ما هزاران حافظ قرآن و قاریان و تالیانی شایسته و افتخار آفرین در سطح بین المللی وجود دارند، خدای متعال را شکر گزارم و امید آن دارم که نسل جوان با تمسک به قرآن و عترت، بتوانند در این دوران که هجمه دشمنان، به‌خصوص در فضای مجازی گسترش یافته، ایمان و تقوای خود را حفظ کنند.
در این پیام افزوده شده است: عزیزان من، شما قاریان و حافظان قرآن، دوران جوانی بهترین دوران برای انس با قرآن و کسب معارف آن است، این فرصت‌ها را غنیمت دانسته و علاوه بر تلاوت و قرائت قرآن که موجب پاکی و طهارت و صفای روح و روان انسان است، سعی کنید با مطالعه تفاسیر نسبت به تدبر و فهم عبارات، لطایف و حقایق قرآن هم اهتمام داشته باشید.
در این پیام تاکید شده است: قرآن کریم بحر بیکران معارف الهی است که هر قدر در آن غوطه ور شویم انتها ندارد و البته لازمه غواصی در این بحر، تعلیم و تعلم در نزد اساتید اهل فن است تا قدرت لازم برای درک محتوا و حقایق آن پیدا شود، لذا آموزش‌های قرآنی هیچ گاه پایان نمی‌یابد و منحصر به حفظ و قرائت نیست و مرحله بعد، مطالعه تفسیر قرآن و دریافت پیام‌ها و معانی نهفته در آیات آن است و البته از همه اینها مهمتر عمل به دستورات قرآنی است که امیدواریم خداوند ما را از عاملان به قرآن محسوب فرموده و به اخلاق قرآنی مزین بفرماید .
در این پیام اضافه شده است: دارالقرآن امام علی (ع) تا کنون در عرصه فعالیت‌های قرآنی توفیقات خوبی داشته است و برگزاری 11 دوره مسابقات سراسری قرآن با حضور هزاران نفر از خواهران و برادران و اقبال جامعه قرآنی نسبت به این مسابقات، بیانگر همین معناست، گرچه این دارالقرآن توفیق مهم دیگری هم داشته است و آن احیاء بیت عالم ربانی و مفسر بزرگ قرآن، صاحب تفسیر المیزان حضرت علامه طباطبایی (قدس سره) است و بحمدالله این بیت نیز هم اکنون یکی از مراکز تفسیری در حوزه علمیه قم شده است. دوام توفیقات همه دست اندرکاران و خادمان قرآن و همچنین همه شرکت کنندگان در این مسابقات قرآنی را از درگاه الهی مسئلت می‌نمایم.

ارسال نظرات