فراخوان جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان ترکی در زنجان منتشر شد
کد خبر: ۸۹۹۰۳۲۲
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون امور فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تیر ماه سال ٩٧، جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان ترکی را از سری برنامه‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار می‌کند.

ابراهیم قاسمی افزود: ثبت‌نام و ارسال آثار در این جشنواره اول تیرماه بوده و داوری آثار ١٥ تیرماه انجام می‌گیرد. اختتامیه نیز روز ٢٧ تیرماه به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی‌الرضا‌(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) و همزمان با دهه کرامت، خواهد بود که در گروه‌های سنی "الف"؛ زیر سی سال و "ب"بالای سی سال برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی از رهگذر داستان‌نویسی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره اهل بیت(علیهم السلام) به ویژه حضرت امام رضا(ع) و گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی، هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت امام رضا(ع) عنوان کرد.

معاون امور فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: طبق فراخوان منتشر شده، اشخاص واقعی و شیوه پردازش آنان در آثار رضوی(نگاه داستان‌گونه امام رضا(ع) به اشخاص)، تبدیل احادیث رضوی به داستان کوتاه با پیام اخلاقی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، دینی و...، داستانک با محوریت آموزه‌های رضوی، داستانواره با تکیه بر آموزه‌های رضوی و پذیرش عنوان فرعی، از محورهای این فراخوان است.

قاسمی برگزاری این جشنواره را در سه بخش عنوان کرده و تاکید نمود: داستان بلند و رمان، داستان کوتاه و داستان کوتاه(داستانک) از جمله بخش‌های این جشنواره است.

وی اظهار داشت: از جمله مقررات شرکت در این جشنواره آمده است: نویسنده یک نفر باشد، هر نویسنده می‌تواند حداکثر ٤ اثر ارسال کند، هر نوشته‌ای باید در قالب داستانک، داستانواره، طرح یا داستان کوتاه باشد. این داستان‌ها مطابق با اصول و موازین داستان کوتاه باشد. به داستان‌هایی که خارج از موضوع جشنواره باشد رسیدگی نمی‌شود. مالکیت اثر می‌بایست متعلق به شرکت‌کننده باشد. نوآوری در انتخاب موضوع و خلق داستان در اولویت است. دبیرخانه جشنواره مجاز به چاپ و نشر آثار برگزیده به صورت مکتوب و الکترونیکی است و مشخصات کامل نویسنده شامل نام و نام خانوادگی، مرتبه علمی، محل خدمت (یا تحصیل )، ایمیل و شماره تماس (ثابت و همراه) و آدرس محل سکونت در صفحه‌ای مستقل به همراه اثر حاوی فایل  Word ایمیل شود.

معاون امور فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در مورد جوایز هر گروه سنی گفت: در بخش داستان بلند و رمان، نفر اول: لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه به مبلغ یک میلیون و ٨٠٠ هزار تومان، نفر دوم: لوح تقدیر و  جایزه به مبلغ یک میلیون و ٥٠٠ هزار تومان و نفر سوم: لوح تقدیر و جایزه به مبلغ یک میلیون و ٢٠٠ هزار تومان، در بخش داستان کوتاه، نفر اول: لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه به مبلغ ٨٠٠ هزار تومان، نفر دوم: لوح تقدیر و جایزه به مبلغ ٦٠٠ هزار تومان، نفر سوم: لوح تقدیر و جایزه به مبلغ ٤٠٠ هزار تومان، در بخش داستان کوتاه (داستانک)، نفر اول: لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه به مبلغ ٤٠٠ هزار تومان، نفر دوم: لوح تقدیر و جایزه به مبلغ ٣٠٠ هزار تومان و نفر سوم: لوح تقدیر و جایزه به مبلغ ٢٠٠ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

طبق فراخوان، هزینه اسکان و پذیرایی در طول برگزاری جشنواره به عهده دبیرخانه جشنواره بوده و به برگزیدگان در مرحله پایانی متناسب با موقعیت محل سکونتشان کمک هزینه سفر زمینی یا ریلی پرداخت خواهد شد.

 علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را از طریق پست الکترونیکی جشنواره به نشانی Zanjan@shamstoos.ir  و  Zanjan.shamstoos@gmail.comنشانی پستی: زنجان، میدان استقلال، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ارسال کنند.

 

ارسال نظرات