بسیجی و کارشناس مسایل اقتصادی در گفتگو با بسیج:

دیپلماسی فعال اقتصادی یکی از اصول اقتصاد پویا و فعال است

محرم یوسفی گفت: دیپلماسی فعال اقتصادی یکی از اصول اساسی برای اقتصاد پویا و فعال است.باید از موقعیت استراتژیک اقتصادی کشورمان در جهت توسعه و پیشرفت بهره گرفت.
کد خبر: ۸۹۹۰۳۳۴
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۴

 

محرم یوسفی یک فعال بسیجی و کارشناس مسایل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت:دیپلماسی فعال اقتصادی یکی از اصول اساسی برای اقتصاد پویا و فعال است.  ایران دومیـن کشـور دنیـا که حداقل با 15 همسایه ارتباط دارد. از میان این همسـایگان 7 کشـور دارای مرز خشـکی با کشـور ما هسـتند.

وی با بیان اینکه تعاملات اقتصادی خوبی نداریم افزود: دسترسـی بـه آب هـای آزاد، مسـیر ریلـی سراسـری و اتصال شـمال و جنـوب کشـور بـه یکدیگـر، قـرار گرفتـن در شـاهراه اقتصـادی و غیـره، ظرفیت بالقـوه ای در تعاملات اقتصادی بـا کشـورهای منطقـه بـرای کشـورمان ایجاد کـرده اسـت.

یوسفی خاطرنشان کرد:  با توجـه بـه اینکـه اغلـب همسـایگان ایـران از کشـورهای در حـال توسـعه هسـتند، مقاصـد خوبـی بـرای کالاهـای صادراتـی ما هسـتند لذا باید از موقعیت استراتژیک اقتصادی کشورمان در جهت توسعه و پیشرفت بهره گرفت. این در حالی است که عدالت اقتصادی یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی بوده است لذا مسوولان این مهم را مورد توجه قرار دهند.

ارسال نظرات