خوابی که تعبیر شد؛ در شهرری منتشر شد

خبرگزاری بسیج: «کتاب خوابی که تعبیر شد» اثر «سعید نفر» جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس توسط انتشارات سمیع، ناشر برگزیده شهرستان ری منتشر شد.
کد خبر: ۸۹۹۰۳۳۸
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، سعید نفر آزاده و جانباز، متولد 1344 از تهران که در یک خانواده مذهبی در جنوب شهر تهران به دنیا آمده و در سال 1361 در جبهه های نبرد حق علیه باطل به عنوان یک تخریبچی حاضر و یک سال بعد در عملیات خیبر به علت مجروحیت به مدت شش سال و نیم به اسارت دشمن در آمد. کتاب یادشده خاطراتی از این رزمنده را در طول مبارزه و اسارت را در بر دارد.

در بخشی از این کتاب آمده است: زمان 3/12/62 ساعت 30/21 دقیقه شب. درآن شب که اولین شب عملیات بود قراربود برای اولین بار در تاریخ جنگ، یک عملیات بزرگ آبی خاکی به نام خیبر و با رمز محمد رسول اله (ص) انجام شود. منطقه عملیاتی خیبر شمال بصره و مقابل استان‌های العماره و بصره بود، عملیات 2 محور داشت یکی هور الهویزه و دیگری زید که عملیات رمضان هم در انجا صورت گرفته بود. عراق انتظار عملیات از منطقه هور که دو جزیره نفتی مجنون شمالی و جنوبی در آن قرار گرفته بود را نداشت و نیروی کمی در آنجا مستقر کرده بود. در این میان فقط خط طلاییه یا همان محور جنوبی، پر از موانع و کانال‌های فراوان بود. دشمن در محور زید موانع زیاد و نیروهای بسیاری مستقر کرده بود که از جمله آن‌ها می‌توان به خاکریزهای مثلثی شکل که طرحش را اسرائیل داده بود اشاره کرد. لشکر 14 امام حسین (ع) و لشکر 7 ولیعصر (عج) از سپاه و لشکر 77 خراسان از ارتش در محور جنوبی و تحت فرماندهی قرارگاه عملیاتی کربلا و لشکر محمد رسول الله (ص) و لشکر عاشورا و لشکر نجف اشرف نیز در محور شمالی و هورالهویزه و جزایر مجنون تحت فرماندهی قرارگاه نجف اشرف وارد عمل شدند.

 

ارسال نظرات