استاندار زنجان:

باید آثار ارزیابی عملکرد دستگاه ‌ها در نظام اداری کشور نمایان باشد

باید آثار ارزیابی عملکرد دستگاه ‌ها در نظام اداری کشور نمایان باشد، باید مشخص شود با بخش‌ هایی که عملکرد ضعیف و یا کم‌ کاری داشته و خروجی مثبتی در ارزیابی ها ندارند، چگونه برخورد می ‌شود.
کد خبر: ۸۹۹۰۳۴۲
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان ،گفت: روند ارزیابی عملکرد دستگاه‌ های اجرایی به سمت اصلاح نظام اداری، حرکت کند

اسداله درویش ‌امیری افزود: تاکید سازمان اداری و استخدامی کشور از ارزیابی عملکرد دستگاه‌ های اجرایی، اصلاح و ایجاد تحول در نظام اداری است.

وی اظهار داشت:روند ارزیابی عملکرد دستگاه ها باید به سمت اصلاح نظام اداری حرکت کند و مسئولین نیز باید با همکاری یکدیگر، مکانیزمی را شناسایی و تعریف کنند که خروجی مثبتی از نظام ارزیابی، حاصل شود.

استاندار زنجان تصریح کرد:باید آثار ارزیابی عملکرد دستگاه ‌ها در نظام اداری کشور نمایان باشد، باید مشخص شود با بخش‌ هایی که عملکرد ضعیف و یا کم‌ کاری داشته و خروجی مثبتی در ارزیابی ها ندارند، چگونه برخورد می ‌شود و نحوه رفتار با این دستگاه‌ ها، چه تاثیری بر نظام اداری کشور می‌ گذارد.

اسداله درویش ‌امیری با اشاره به اینکه در ارزیابی عملکرد دستگاه ‌های اجرایی، باید مسیری انتخاب و طی شود که نتایج مطلوب‌ تری نسبت به گذشته حاصل شود، افزود: سال گذشته، خروجی نتایج ارزیابی ستاد جشنواره شهید رجایی با خروجی ارزیابی و نظرات استانداری به ‌عنوان دستگاه ناظر بر عملکرد دستگاه ‌های اجرایی استان که باید فرم نهایی ارزیابی را به مرکز ارسال نماید، در تعارض و تناقض بود، لذا در ارزیابی عملکرد دستگاه ‌ها بر مبنای شاخص‌ های مورد ارزیابی، باید طوری عمل شود تا از تضییع حقوق دستگاه ‌ها جلوگیری گردد.

وی اظهار داشت: بسیاری از دستگاه ‌ها، اطلاعی از نوع و فرمت داده ‌هایی که برای ارزیابی عملکرد باید به سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی ارائه شود، ندارند.

استاندار زنجان گفت:می‌ توان با دعوت از نظام ارزیابی استان در شورای اداری و با حضور کارشناس ذی ‌ربط، ضمن توجیه مدیران از اهداف ارزیابی عملکرد و ایجاد اعتماد آنها نسبت به نظام ارزیابی، آموزش‌ های لازم به دستگاه ها ارائه شود تا ضمن جلوگیری از تضییع حقوق دستگاه‌ ها، ارزیابی عملکرد آنها به نحو صحیحی صورت پذیرد.

اسداله درویش ‌امیری با اشاره به اینکه همراهی و ارائه نظرات نمایندگان دفاتر تخصصی استانداری در ارزیابی عملکرد دستگاه ‌های مربوطه می‌ تواند موثر باشد، افزود: برای دستیابی به یک ارزیابی منسجم تر، دفاتر تخصصی استانداری در حوزه ‌های سیاسی، امنیتی، اجتماعی، عمرانی و اقتصادی بین دستگاه ‌های مربوطه توزیع شود تا ضمن همراهی با نظام ارزیابی، از ایجاد تناقض جلوگیری گردد.

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار