خبرهای داغ:
با حضور استاندار آذربايجان غربي:

فاز نخست پایانه مرزی رازی خوی به بهره برداری رسید

کد خبر: ۸۹۹۰۳۸۷
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲

پایانه موقت مرز رازی خوی با حضور استاندار آذربایجان غربی و سفیر ایران در ترکیه به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، پایانه موقت مرز رازی خوی با حضور استاندار آذربایجان غربی، سفیر ایران در ترکیه، فرماندار، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و سایر مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.

محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در این مراسم با اشاره به وجود مشکلات متعدد در زمینه گمرک و پایانه های استان اظهار داشت: با هماهنگی های لازم با مسئولان کشوری پیگیر مسائل و مشکلات مرزهای استان هستیم و امیدواریم پایانه دائمی رازی خوی نیز در موعد مقرر به بهره برداری برسد .

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه دولت به دنبال فراهم نمودن بهترین امکانات برای مردم است افزود: با توجه به تردد بسیار بالای مسافر به کشور ترکیه از طریق مرزهای استان، وظیفه ما این است که شرایط را برای رفاه مسافرین و بهبود وضعیت معیشت مردم منطقه و مرز نشینان فراهم کنیم. 

طاهریان فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه نیز در این مراسم ضمن اشاره به تردد بسیار بالای مسافر از مرز رازی خوی اظهار داشت: با زیرساخت های موجود مرزی، رسیدن به سقف تجاری ۳۰ میلیارد دلاری مورد توافق بین دو کشور ایران ترکیه ممکن نمی باشد و باید برای رسیدن به این هدف امکانات و زیرساخت های مرزی به روز شوند.

وی تصریح کرد: کمک به معیشت مردم از سیاست های مهم دولت می باشد و امیدواریم با فراهم نمودن زیرساخت های مرزی شاهد توسعه روابط بین دو کشور و رونق کسب و کار مردم منطقه باشیم.

 عابدی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم گویی به استاندار و سفیر ایران در ترکیه و همچنین سایر مهمانان ، از استاندار آذربایجان غربی به لحاظ پیگیری های مستمر وضعیت مرز رازی خوی تقدیر و تشکر ویژه نمود.

 عابدی در ادامه با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید در راستای تامین رفاه و آسایش مردم اظهار داشت: تاسیسات و امکانات مرز رازی خوی باید در شأن مردم و نظام باشد.

 وی افزود: مرز رازی خوی بعنوان ظرفیت بسیار ارزشمند برای شهرستان خوی می باشد و باید در جهت بهره مندی همه اقشار مختلف جامعه از آن و همچنین توسعه همه جانبه منطقه گام برداریم و امیدواریم در این زمینه و در راستای خدمت رسانی به مسافرین و مردم منطقه رضایت استاندار محترم را نیز جلب کنیم. 

در ادامه سفر استاندار آذربایجان غربی به خوی از پل هوایی قطور و چندین روستا بازدید نمودند.

ارسال نظرات