فرمانده سپاه فردیس:

یادآوری جایگاه شهدا برای نسل آینده وظیفه‌ای همگانی است

فرمانده سپاه ناحیه امام رضا (ع) شهرستان فردیس گفت:همزمان با ایام فاطمیه دوم پیکر پاک و مطهر شهدای گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس در شهرستان فردیس تشییع می‌شود.
کد خبر: ۸۹۹۰۴۴۷
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ،  سرهنگ پاسدار علی لشگری فرمانده سپاه ناحیه امام رضا (ع) شهرستان فردیس در گفتگو با خبرنگار بسیج با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: پیکر پاک و مطهر شهدای گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در شهرستان فردیس تشییع می‌شود.

یادآوری جایگاه شهدا برای نسل آینده وظیفه‌ای همگانی است

فرمانده سپاه ناحیه امام رضا (ع) شهرستان فردیس گفت : همانطور که مطلع هستید به فضل الهی شهرستان فردیس در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) میزبان شهدای گمنام دفاع مقدس خواهد بود. اینجانب از تمامی مسئولین و مردم شهید پرور شهرستان به جهت اهتمام در میزبانی این لاله ها تقدیر و تشکر می کنم. امروز اگر نامی از شهداء در جامعه‏ی ما باقی مانده است تنها به همت همین مردم و مسئولین خوب و ولایتمدار و شهید پروراست. 

وی گفت : قطعاً تجلیل از شهداء، به ادامه‌ی راه شهداء است. شهیدان به تکلیف خود عمل کردند وامروز وظیفه ما تبیین سیره و خط و مشی شهدا است. 

سرهنگ لشگری تأکید کرد: ما باید نسبت به تبیین سیره اخلاقی شهداء و انتقال آن به نسل کنونی و نسل آینده تلاش کنیم. اگر کسی کلمه ای و مطلبی از شهدا می داند باید انتقال دهد.سیره اخلاقی، سیره عبادی شهدا همه برای ما درس است و باید کسانی که می توانند این موضوعات را برای نسل های کنونی تبیین کنند. اگر می‌خواهیم شهداء از ما راضی باشند باید روحیه عبادت و عبودیت را در جامعه زنده کنیم.

وی یادآور شد: جوانان و نوجوانان عزیزمان نسبت به مطالعه وصیت نامه شهدا اهتمام داشته باشند . باید بدانند که شهدا معامله گر با خدا بودند به همین دلیل هم خدا آنها را به این مقام رساند. شهداء در اوج رضایت‌مندی از خدا بودند و مقام شهید و شهادت مقام حسرت و عبرت است نه مقام تأسف و تأثر ، همانگونه که خداوند متعال فرموده اند که شهدا زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می خورند. یعنی آنها زنده اند و کرامت و عنایت آنها همین الان هم شامل حال مردم و کشورما است.

فرمانده سپاه ناحیه امام رضا (ع) تصریح کرد : در کنار سیره اخلاقی و عبادی، شهدا خط و مشی سیاسی هم داشتند. شهدا در سیره سیاسی خودشان ولایت و ولایتمداری را برای همگان توصیه نموده اند.در اکثر وصیت نامه شهدا از امام، ولایت فقیه و پشتیبانی از آن صحبت شده است. لذا مردم عزیز و بزرگوار بهتر از اینجانب می دانند که وجود ولایت چه میزان منشاء خیر و برکت برای نظام و انقلاب و کشور بوده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد : مجدداً ضمن تقدیر و تشکر از همه عزیزانی که مقدمات میزبانی شهداء را فراهم نمودند و از شهدای عزیزی هم که به این شهر و مردمانش عنایت داشته اند تقدیر و تشکر می نمایم و از همه عزیزان دعوت می کنم تا در شب وداع با شهدا در مراسم یادواره شهداء که در همزمان با شب شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه سلام الله علیها می باشد حضور پرشکوه داشته باشند. همچنین قرار است پیکر این شهدای عزیز در روز شهادت حضرت زهرا (س) در شهرستان تشییع و در شهرک وحدت تدفین شود که امیدوارم ملت شریف شهرستان در این مراسم نیز همراهی نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها