خبرهای داغ:

تجربه کنیم

کد خبر: ۸۹۹۰۴۸۲
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، در سرمقاله "صبح نو" آمده است:

خبرهای پراکنده حکایت از آغاز تلاش‌هایی برای حل و فصل مشکلات مؤسسات مالی و رهاکردن مالباختگان آنها دارد؛ این گفته‌ها مطابق وعده‌هایی است که مسوولان امر در چند هفته اخیر داده‌اند و اگر چنین اتفاقی افتاده، شایسته اطلاع رسانی گسترده است. چرا؟ چون بخش بزرگی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی ناشی از احساس وجود بحران است تا خود آن؛ بدین معنا که در اینجا مدار بسته‌ای وجود دارد: داده موهوم و ناشناخته‌ای از محدود یا مسدود یا بسته شدن عرضه یک خدمت یا کالا منتشر می‌شود، بخشی از مردم به تصور از دست ندادن فرصت برای تهیه آن هجوم می‌آورند، در عمل واحد مذکور ناتوان از خدمت رسانی است و بحران رخ می‌دهد.

نمونه دم دستی‌اش، وضعیتی است که در بازار ارز و سکه وجود داشته و دارد؛ در واقع چنین نیازی نه برای سفر خارجی وجود دارد و نه تهیه مقدمات جشن عروسی. مسیر مبادلات تجاری هم از حواله‌ها می‌گذرد و نه بازار اسکناسی ارز. اما فشار خریداران به صرافی موجب شکل دادن به احساس ناپایداری بازار شد و با فعال شدن دلالان، عوامل بیگانه و بی عملی کارگزاران دولتی، این کسب و کار دچار هیجان شد.

حالا اگر در مسیری آرامش ایجاد می‌شود، اولاً باید به فکر انتشار عمومی چنین #خبرخوب و مثبتی بود، در ثانی از الگوی رفع مشکل پیروی کرد و در موارد مشابه این تجربه را به کار بست تا هم افکارعمومی دچار هراس‌های بی وجه نشده و هم اداره امور اقتصادی مختل نشود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها