خبرهای داغ:
یک جوان کارآفرین محسن آبادی با پرورش قارچ خوراکی به روش سنتی توانسته است برای خود اشتغال زایی در فضایی سالم و مفید ایجاد کند.
کد خبر: ۸۹۹۰۴۹۰
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار، جواد حق شناس جوان ۲۴ ساله اهل روستای محسن آباد برخوار، کارآفرینی است که با پرورش قارچ خوراکی به روش سنتی توانسته است برای خود اشتغال زایی در فضایی سالم و مفید ایجاد کند.

این جوان نزدیک به چهار سال سابقه پرورش قارچ دارد و در محیطی نزدیک به ۵۰ متر مشغول به کار پرورش است.
به گفته وی در هر دوره نزدیک به ۳۵۰ کیلو قارچ پرورش پیدا کرده و به مرحله برداشت می رسد و اگر فضای رشد قارچ را افزایش دهد، تولید بیشتری خواهد داشت.
توصیه این کارآفرین محسن آبادی به جوانان جویای کار این است که با توجه به شرایط اقتصادی کشور برای خود زمینه کارآفرینی ایجاد و اشتغال زایی کنند و در پیشرفت اقتصادی کشور خود سهیم باشند.
درخواست این جوان کارآفرین از مسئولان این است که با معرفی افراد کارآفرین به موسسات مالی برای گرفتن وام های خوداشتغالی با بهره کم به منظور توسعه فضای مناسب و بکار گرفتن نیروهای بیشتر کمک و مساعدت داشته باشند.
این کارآفرین درخواست دیگری نیز از مسئولان کرد و گفت: اکر به منظور توسعه و گسترش فضای کاری و تهیه مکان بزرگ تر بتوانند کمکی کنند، قطعا خواهم توانست برای جوانان جویای کار نیز با افزایش فضا و دامنه پرورش قارچ، اشتغال زایی کنم چون در حال حاضر به دلیل فضا و بودجه کم، فقط برای خودم اشتغال زایی کرده ام.
این جوان کارآفرین آمادگی خود را برای ارائه آموزش و مشاوره به علاقه مندان این رشته به صورت رایگان اعلام کرده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها