مصطفی برزگر
با حضور مسئول ناحیه بسیج دانشجویی ایلام صورت گرفت؛
با همکاری جهادگران بسیجی دانشگاه فرهنگیان و علمی کاربردی ایلام2 و با حضور مسئول ناحیه بسیج دانشجویی ایلام در طرح باغ فدک، 60اصله نهال و درختان میوه؛ انگور، انجیر و بادام در روستای قلعه جوق ملکشاهی کاشته شد.
کد خبر: ۸۹۹۰۵۳۶
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، جهادگران پردیس شهید مدرس ایلام و علمی کاربردی ایلام 2، با حضور مسئول ناحیه بسیج دانشجویی ایلام درطرح باغ فدک در کاری مشترک اقدام به کاشت 60 اصله نهال و درختان میوه، انگور، انجیر و بادام در روستای قلعه جوق ملکشاهی نمودند.

محمد سعید کناریوند، مسئول بسیج دانشجویی علمی کاربردی ایلام2 در گفتگو با خبرنگار این سایت گفت: طرح باغ فدک کاری مشترک از دانشجو معلمان بسیجی و جهادگران علمی کاربردی ایلام 2 است که اقدام به کاشت 60 اصله نهال و درختان میوه، انگور، انجیر و بادام در روستای قلعه جوق ملکشاهی نمودند.دانشجویان جهادگر در این طرح مشارکت ویژه داشتندو این طرح ادامه دارد.
 
این جهادگر بسیجی گفت:پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم  درباره اهمیت درختکاری می فرمایند:اگر شخصی درختی بکارد یا مزرعه ای را به زیر کشت ببرد و انسان ها، حیوانات یا پرندگان از آن بخورند، این کار صدقه ای از طرف آن شخص شمرده می شود.

کناریوند افزود: طبق روایات اهل بیت علیهم السلام وظیفه تک تک ما در حفظ و حراست از منابع طبیعی موجود، خصوصاً جنگل ها و مراتع و همچنین توسعه پایدار و گسترش این نعمت الهی، یک وظیفه دینی و ملی است.

وی با بیان اینکه این طرح با مشارکت ویژه دانشجویان ادامه دارد، گفت: در روایتی معتبر از یکی معصومین (ع) منقول است که:حتی اگر دیدید قیامت بر پا شد و شما مشغول کاشتن درختی بودید، ازاین عمل نیک خود دست برندارید. و این نشانگر تاکید و توصیه اولیای اسلام به حفظ و حراست از درختان و اهمیت درختکاری است.

 

ارسال نظرات